Humöret
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Humöret

    Jag går ständigt runt med tårar i ögonen känns det som. Igår började jag nästan gråta på dagis, när en lite större kille blev arg på Hugo och gallskrek rakt ut. Hugo blev så förvirrad och visste inte var han skulle göra av sig - och så började läppen darra på honom. Ååååh, min lilla älskling! Jag fick titta bort och börja babbla om annat. Men han började aldrig gråta (inte jag heller, som tur var), utan sen var han jättefascinerad av den där killen som skrek hela tiden (en jättetrött kille som allt gick fel för).

    Kan bli alldeles tårögd för ingenting! Säg ordet "barn" eller "bebis" åt mig så väller det upp tårar i ögonen. Helt sjukt!

    Lite dåligt humör har jag dock åkt på nu. Jag som hade tre mil lång stubin innan. Nå, nu kan jag meddela att det bara gällde början av graviditeten. Hugo håller på att driva mig till vansinne ibland när han bara går runt och gnäller och inget är bra. Sån är han varje morgon nu, innan han får gå ut och gå till sitt älskade dagis.

    Nä nu är det dags att gå till dagis igen. Hugo har varit själv där för första gången. Två hela timmar!

    kram på er!
    /Camellis med Anton (03/99), Hugo (04/06) och Ellen (02/08)
  2. 1
    Humöret Jag går ständigt runt med tårar i ögonen känns det som. Igår började jag nästan gråta på dagis, när en lite större kille blev arg på Hugo och gallskrek rakt ut. Hugo blev så förvirrad och visste inte var han skulle göra av sig - och så började läppen darra på honom. Ååååh, min lilla älskling! Jag fick titta bort och börja babbla om annat. Men han började aldrig gråta (inte jag heller, som tur var), utan sen var han jättefascinerad av den där killen som skrek hela tiden (en jättetrött kille som allt gick fel för).

    Kan bli alldeles tårögd för ingenting! Säg ordet "barn" eller "bebis" åt mig så väller det upp tårar i ögonen. Helt sjukt!

    Lite dåligt humör har jag dock åkt på nu. Jag som hade tre mil lång stubin innan. Nå, nu kan jag meddela att det bara gällde början av graviditeten. Hugo håller på att driva mig till vansinne ibland när han bara går runt och gnäller och inget är bra. Sån är han varje morgon nu, innan han får gå ut och gå till sitt älskade dagis.

    Nä nu är det dags att gå till dagis igen. Hugo har varit själv där för första gången. Två hela timmar!

    kram på er!
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Åh Camelis! Så jag känner igen mig. Jag sitter faktiskt å gråter själv i detta nu för ngt som jag läst på internet. Märkligt.

    Hoppas Hugo gillar dagis.
    Kram
  4. 2
    Åh Camelis! Så jag känner igen mig. Jag sitter faktiskt å gråter själv i detta nu för ngt som jag läst på internet. Märkligt.

    Hoppas Hugo gillar dagis.
    Kram
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Du är verkligen inte ensam om detta. Jag har på något sätt blivit än mer överbeskyddad om min son än i vanliga fall. Njuter av att se allt han gör, men minsta lilla han blir ledsen så krossas ju ens hjärta.

    Tyvärr är det inte bara kärleken till sonen som förstärks, utan alla känslor. Lycka, sorg, ilska, glädje, trötthet osv. Känns svårt när man inte ens kan kontrollera sina egna känslor. Känner mig liten ibland, som att man knappt kan lita på sig själv eftersom man inte vet om det är "på riktigt" eller om det är graviditeten som spökar.

    Hoppas bara att det lugnar ner sig snart så att man kan få "återfå" kontrollen över sitt eget liv

    Kramar i banor!
  6. 3
    Du är verkligen inte ensam om detta. Jag har på något sätt blivit än mer överbeskyddad om min son än i vanliga fall. Njuter av att se allt han gör, men minsta lilla han blir ledsen så krossas ju ens hjärta.

    Tyvärr är det inte bara kärleken till sonen som förstärks, utan alla känslor. Lycka, sorg, ilska, glädje, trötthet osv. Känns svårt när man inte ens kan kontrollera sina egna känslor. Känner mig liten ibland, som att man knappt kan lita på sig själv eftersom man inte vet om det är "på riktigt" eller om det är graviditeten som spökar.

    Hoppas bara att det lugnar ner sig snart så att man kan få "återfå" kontrollen över sitt eget liv

    Kramar i banor!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Känner igen mig...

    jag är nåt kopiöst överkänslig och kan börja gråta för de mest märkliga ting...
    När vi var på öland tog min väninna ett jättefint kort på ett av lejonen till mig (jag älskar lejon) och jag nörjade stortjuta... Vilken tur att hon vet precis hur gråtmild jag är som gravid...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Känner igen mig... jag är nåt kopiöst överkänslig och kan börja gråta för de mest märkliga ting...
    När vi var på öland tog min väninna ett jättefint kort på ett av lejonen till mig (jag älskar lejon) och jag nörjade stortjuta... Vilken tur att hon vet precis hur gråtmild jag är som gravid...
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    ja jösses lätt till tårar p g a de mest konstiga saker har jag verkligen, liiiite jobbigt ibland, men men
  10. 5
    ja jösses lätt till tårar p g a de mest konstiga saker har jag verkligen, liiiite jobbigt ibland, men men

Liknande trådar

  1. Humöret
    By Monica med 3 in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 16:28
  2. Humöret
    By Nynna12 in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 10:28
  3. Humöret
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 10:50
  4. humöret???
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 20:10
  5. Pms humöret
    By Liz in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 19:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar