Klimakteriet?
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Klimakteriet?

    Börjar fundera på om inte det här med graviditeten bara är påhittat och jag egentligen är i klimakteriet eller nåt. För jisses vilka svettattacker jag får Det är sååååå jobbigt! Det kommer liksom i vågor och jag minns att det var likadant förra gången, men mest just efter förlossningen då... Jag är så less nu, vill inte gå nånstans för jag känner mig äcklig och svettig så fort jag rör mig. Helst vill jag bara ligga i underkläderna på soffan med fläkten riktad mot mig och flämta...

    Usch vad jag klagar... Men det bokstavligen rinner när jag försöker göra nåt och det är så äckligt. Är det nån mer som har det som jag? Antar att det är hormonellt, men kan man inte göra Nåt åt det? Annat än att vänta på vintern alltså... För jag hatar vintern och älskar normalt sommar och värme... Känns ju helknäppt att andra sommaren på rad bara klaga så fort solen tittar fram (och när det regnar också såklart för regn vill man ju inte ha ändå ).
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  2. 1
    Klimakteriet? Börjar fundera på om inte det här med graviditeten bara är påhittat och jag egentligen är i klimakteriet eller nåt. För jisses vilka svettattacker jag får Det är sååååå jobbigt! Det kommer liksom i vågor och jag minns att det var likadant förra gången, men mest just efter förlossningen då... Jag är så less nu, vill inte gå nånstans för jag känner mig äcklig och svettig så fort jag rör mig. Helst vill jag bara ligga i underkläderna på soffan med fläkten riktad mot mig och flämta...

    Usch vad jag klagar... Men det bokstavligen rinner när jag försöker göra nåt och det är så äckligt. Är det nån mer som har det som jag? Antar att det är hormonellt, men kan man inte göra Nåt åt det? Annat än att vänta på vintern alltså... För jag hatar vintern och älskar normalt sommar och värme... Känns ju helknäppt att andra sommaren på rad bara klaga så fort solen tittar fram (och när det regnar också såklart för regn vill man ju inte ha ändå ).
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    inte riktigt lika illa här tror jag, nog för att det är klibbigt men det skyller jag på den tropiska värmen som rådit några dagar här..

    Men visst är det jobbigt att man inte bara får känna sig fin och fräsch när man är gravid, själv är mitt hår en katastrof vad jag än gör. Visst värre saker kan väl hända men förra gången var håret jättefint ju.

    Hoppas det blir bättre snart (så du inte behöver vänta ända tills vintern)
  4. 2
    inte riktigt lika illa här tror jag, nog för att det är klibbigt men det skyller jag på den tropiska värmen som rådit några dagar här..

    Men visst är det jobbigt att man inte bara får känna sig fin och fräsch när man är gravid, själv är mitt hår en katastrof vad jag än gör. Visst värre saker kan väl hända men förra gången var håret jättefint ju.

    Hoppas det blir bättre snart (så du inte behöver vänta ända tills vintern)
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    jag svettas som e gris hehe kan man säga så?? men är äcklig luft nu med!! alla klagar så är nog inte bara vi gravida ändå. Men med dottern kom det mkt senare.. åh efter förlossning fyyy man måste duscha heeela tiden.

    jag är sån här på sommaren : kommer kylan snart?!!!
    på vintern: Kommer sommaren snart?!!!
  6. 3
    jag svettas som e gris hehe kan man säga så?? men är äcklig luft nu med!! alla klagar så är nog inte bara vi gravida ändå. Men med dottern kom det mkt senare.. åh efter förlossning fyyy man måste duscha heeela tiden.

    jag är sån här på sommaren : kommer kylan snart?!!!
    på vintern: Kommer sommaren snart?!!!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Hehe...

    jag svettas också massor emellanåt och allra mest i ljumskarna. Känns ju superfräscht när trosorna blir dyblöta av svett... Som om det inte räckte med rikliga flytningar liksom... Känner mig som en riktig äckelpotta emellanåt...
    Och håret blir superfett på nolltid! Blääärk!
    Och nä, det finns inget väder jag inte klagar på just nu heller...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Hehe... jag svettas också massor emellanåt och allra mest i ljumskarna. Känns ju superfräscht när trosorna blir dyblöta av svett... Som om det inte räckte med rikliga flytningar liksom... Känner mig som en riktig äckelpotta emellanåt...
    Och håret blir superfett på nolltid! Blääärk!
    Och nä, det finns inget väder jag inte klagar på just nu heller...
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    så äkcligt.. mellan brösten och på ryggen.. man känner sig som en svett padda...
  10. 5
    så äkcligt.. mellan brösten och på ryggen.. man känner sig som en svett padda...
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Det är samma sak är.. Har duschar en gång i timmen hela helgen. Det är ju så sjukt kvavt ute och värmen är hopplös. Finns ju ingenstans att gömma sig ifrån den heller. Jag är som dig, nu kan det bli höst så man i alla fall kan bestämma temperaturen på kroppen med hjälp av kläder och inte duschen.
  12. 6
    Det är samma sak är.. Har duschar en gång i timmen hela helgen. Det är ju så sjukt kvavt ute och värmen är hopplös. Finns ju ingenstans att gömma sig ifrån den heller. Jag är som dig, nu kan det bli höst så man i alla fall kan bestämma temperaturen på kroppen med hjälp av kläder och inte duschen.
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7
    Samma här! Använder mest ett par gravidjoggingbyxor och upptäckte häromdagen att jag var så svettig i rumpan att jag hade en fin svettsträng i mitten...ääärrk...kände mig MYCKET attraktiv när jag gick på stan...suck...!
  14. 7
    Samma här! Använder mest ett par gravidjoggingbyxor och upptäckte häromdagen att jag var så svettig i rumpan att jag hade en fin svettsträng i mitten...ääärrk...kände mig MYCKET attraktiv när jag gick på stan...suck...!
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    *asg*

    Vilka läckerbitar vi verkar vara allihop!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    *asg* Vilka läckerbitar vi verkar vara allihop!
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    Jooo, ett svettigt gäng Skönt att inte vara den enda som dryper iaf! (även om det ju inte är skönt för er andra som gör det *fniss*) Men nu känns det bättre när det inte är lika fuktigt i luften, läste att det varit som i regnskogen och då är det ju inte konstigt att man svettas! (jag svettas ändå, men inte lika farligt mycket)...

    Tack för alla svar
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  18. 9
    Jooo, ett svettigt gäng Skönt att inte vara den enda som dryper iaf! (även om det ju inte är skönt för er andra som gör det *fniss*) Men nu känns det bättre när det inte är lika fuktigt i luften, läste att det varit som i regnskogen och då är det ju inte konstigt att man svettas! (jag svettas ändå, men inte lika farligt mycket)...

    Tack för alla svar

Liknande trådar

  1. Klimakteriet
    By 49 år in forum Mammasnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2023-07-24, 08:59
  2. Klimakteriet
    By anonymt namn in forum Medelålders 45+
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2022-05-22, 07:10
  3. Klimakteriet.
    By Daga in forum Medelålders 45+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 18:23
  4. Klimakteriet vid 38??
    By Klimakteriehäxa? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 11:49
  5. Klimakteriet
    By Susanne in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 07:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar