Sko-storlek.
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Sko-storlek.

    Mätte Malvas fot nu o den var 12,5 cm lång/stor. Finns det nån storleksguide nånstans för fötter? Vilken stl ska hon ha på höstskor o vilken stl ska hon ha på vinterskor? Tänkte ha Kavat till vintern...
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  2. 1
    Sko-storlek. Mätte Malvas fot nu o den var 12,5 cm lång/stor. Finns det nån storleksguide nånstans för fötter? Vilken stl ska hon ha på höstskor o vilken stl ska hon ha på vinterskor? Tänkte ha Kavat till vintern...
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Det man får komma ihåg är att olika märken har olika mått. En Kavat 21 behöver inte vara lika stor/liten som en Ecco 21...så man måste alltid mäta.

    Kavat 21 har storlek 142 och 22 har 149. Din dotter har 12,5 och man säger 2 cm mer på vinterskor, vilket ju blir 145, mitt emellan 21 och 22 alltså. Jag hade väntat några månader till ock kollat hur foten växer....

    När det gäller höstsko är det samma sak, vintersko i storlek 21 från Kavat har samma mått som en höstsko i storlek 22!! JÄttekonstigt, men så är det.

    Jag skulle prova 22 i både höstskor och vintersko, men det är viktigt att de sitter skönt och inte heller är för stora. 21 passa ju även till hösten, även om det bara är möjligt att växa 0,5 cm i den...
  4. 2
    Det man får komma ihåg är att olika märken har olika mått. En Kavat 21 behöver inte vara lika stor/liten som en Ecco 21...så man måste alltid mäta.

    Kavat 21 har storlek 142 och 22 har 149. Din dotter har 12,5 och man säger 2 cm mer på vinterskor, vilket ju blir 145, mitt emellan 21 och 22 alltså. Jag hade väntat några månader till ock kollat hur foten växer....

    När det gäller höstsko är det samma sak, vintersko i storlek 21 från Kavat har samma mått som en höstsko i storlek 22!! JÄttekonstigt, men så är det.

    Jag skulle prova 22 i både höstskor och vintersko, men det är viktigt att de sitter skönt och inte heller är för stora. 21 passa ju även till hösten, även om det bara är möjligt att växa 0,5 cm i den...
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Oki, tack. Då avvaktar jag med vinterskor ett tag till. Tycker det låter som min dotter har väldigt stora fötter. Stl 22 när man e 10 månder, är de "normalt"?
  6. 3
    Oki, tack. Då avvaktar jag med vinterskor ett tag till. Tycker det låter som min dotter har väldigt stora fötter. Stl 22 när man e 10 månder, är de "normalt"?
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Säkert inom det normala i alla fall Jag har haft en son med typ den storleken, men minsta flickan nu är 14 månader och är typ som din i storlek, hon har haft 20 i sina sommarkavat och de börjar väl blir lite små nu då.
  8. 4
    Säkert inom det normala i alla fall Jag har haft en son med typ den storleken, men minsta flickan nu är 14 månader och är typ som din i storlek, hon har haft 20 i sina sommarkavat och de börjar väl blir lite små nu då.

Liknande trådar

  1. Storlek 128-140...?
    By TTUK in forum Småbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 17:17
  2. Storlek 38
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 13:35
  3. WS storlek?
    By Ellens mamma in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:17
  4. Hm storlek
    By grufflan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 22:28
  5. storlek l&b
    By mammis in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar