Ringtest igen
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Ringtest igen

    Gjorde ringtestet igen igår, bara för att kolla om det blev samma resultat som sist. Två ggr testade jag, och den cirklade båda gångerna (= flicka). Tänkte att jag skulle testa att pendla över handleden för att se om den kanske cirklade hela tiden pga mig. Men den började pendla (= pojke) då istället, sedan stannade den upp, sedan började den pendla igen och mitt i börja cirkla! PRECIS som förra gången jag testade över handleden. Lite spooky ju! Fast sen nös jag, så då var det testet slut.
    /Camellis med Anton (03/99), Hugo (04/06) och Ellen (02/08)
  2. 1
    Ringtest igen Gjorde ringtestet igen igår, bara för att kolla om det blev samma resultat som sist. Två ggr testade jag, och den cirklade båda gångerna (= flicka). Tänkte att jag skulle testa att pendla över handleden för att se om den kanske cirklade hela tiden pga mig. Men den började pendla (= pojke) då istället, sedan stannade den upp, sedan började den pendla igen och mitt i börja cirkla! PRECIS som förra gången jag testade över handleden. Lite spooky ju! Fast sen nös jag, så då var det testet slut.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Lite bakgrundsinfo för de som inte var med här när ringtestet diskuterades förra gången:

    Man hänger en ring i ett hårstrå och håller över magen för att se vilket könet är. Cirklar = flicka. Pendlar = pojke. Om man gör samma test fast över handleden får man se alla sina graviditeter och vilka könen är.

    Jag har pojke - pojke än så länge. Mellanrummet mellan pendlingarna/cirklingarna visar om det blir stor ålderskillnad eller inte. Om det går från pendling till cirkling eller tvärtom, direkt utan mellanrum ska det betyda tvillingar eller tätisar.

    Det är 8 år mellan mina killar och det blir knappt två år mellan minstingen och bebisen i magen.
  4. 2
    Lite bakgrundsinfo för de som inte var med här när ringtestet diskuterades förra gången:

    Man hänger en ring i ett hårstrå och håller över magen för att se vilket könet är. Cirklar = flicka. Pendlar = pojke. Om man gör samma test fast över handleden får man se alla sina graviditeter och vilka könen är.

    Jag har pojke - pojke än så länge. Mellanrummet mellan pendlingarna/cirklingarna visar om det blir stor ålderskillnad eller inte. Om det går från pendling till cirkling eller tvärtom, direkt utan mellanrum ska det betyda tvillingar eller tätisar.

    Det är 8 år mellan mina killar och det blir knappt två år mellan minstingen och bebisen i magen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Min cirklar massor ovanför magen o vid handleden pendlar den först o sen ett litet uppehåll o sen cirklar o sen pendlar den utan uppehåll. Har ju en son sen innan så det stämmer ju. O det blir ju precis 3 år mellan så det kan ju vara det lilla uppehållet.
  6. 3
    Min cirklar massor ovanför magen o vid handleden pendlar den först o sen ett litet uppehåll o sen cirklar o sen pendlar den utan uppehåll. Har ju en son sen innan så det stämmer ju. O det blir ju precis 3 år mellan så det kan ju vara det lilla uppehållet.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Ja, då blir det kanske en liten bebis till efter den här graviditeten? Pojke - flicka - pojke då.

    Ska verkligen bli intressant att se om det stämmer när det visar samma sak hela tiden för mig.
  8. 4
    Ja, då blir det kanske en liten bebis till efter den här graviditeten? Pojke - flicka - pojke då.

    Ska verkligen bli intressant att se om det stämmer när det visar samma sak hela tiden för mig.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Vi har sagt att det blir bara 2 barn men man ska ju aldrig säga aldrig. Men många har ju sagt att jag ska få tvillingar så det blir kanske det. Ska bli kul o se efter UL.
  10. 5
    Vi har sagt att det blir bara 2 barn men man ska ju aldrig säga aldrig. Men många har ju sagt att jag ska få tvillingar så det blir kanske det. Ska bli kul o se efter UL.
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Ja, så kan det ju naturligtvis vara! Spännande!

    Vi sa iofs också att det fick räcka med två, men ödet ville annorlunda. Jag ville ha tre barn först, men blev lite chockad efter Hugos förlossning så jag ändrade mig och tyckte att det räckte. Sedan vaknade suget igen, men sambon övertalade mig att vi hade det bra som vi hade. Men som sagt - ödet ville något annat.
  12. 6
    Ja, så kan det ju naturligtvis vara! Spännande!

    Vi sa iofs också att det fick räcka med två, men ödet ville annorlunda. Jag ville ha tre barn först, men blev lite chockad efter Hugos förlossning så jag ändrade mig och tyckte att det räckte. Sedan vaknade suget igen, men sambon övertalade mig att vi hade det bra som vi hade. Men som sagt - ödet ville något annat.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Ska göra det jag med...återkommer med resultatet.
  14. 7
    Ska göra det jag med...återkommer med resultatet.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    japp då var det klart o resultatet blev som förra gången......pendling. Gaaaah va spännande detta är. Kan knappt bärga mig tills det är dax för ul.
  16. 8
    japp då var det klart o resultatet blev som förra gången......pendling. Gaaaah va spännande detta är. Kan knappt bärga mig tills det är dax för ul.
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9
    Hos min cirklar det för det vildaste!!! Har ju en liten kille innan och har drömt flera gånger att vi får en kille till, men testet visar tydligt på FLICKA och alla runtomkring tror på flicka så vi får väl se...

    Nu rörde det sig i magen medans jag skrev Så mysigt ju

    Kramar från mig och lill*n.
  18. 9
    Hos min cirklar det för det vildaste!!! Har ju en liten kille innan och har drömt flera gånger att vi får en kille till, men testet visar tydligt på FLICKA och alla runtomkring tror på flicka så vi får väl se...

    Nu rörde det sig i magen medans jag skrev Så mysigt ju

    Kramar från mig och lill*n.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Hmm, min ring gjorde bara halva cirklar... Vad betyder det??? En halv bebis? ;-)
  20. 10
    Hmm, min ring gjorde bara halva cirklar... Vad betyder det??? En halv bebis? ;-)
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11

    Gjorde ju det

    för ganska länge sedan och det visade flicka. NUPP:et visade också flicka så jag tror verkligen att det kommer en liten flicka!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  22. 11
    Gjorde ju det för ganska länge sedan och det visade flicka. NUPP:et visade också flicka så jag tror verkligen att det kommer en liten flicka!
  23. Medlem sedan
    Aug 2004
    #12
    Ah! Vad kul att det stämde!
  24. 12
    Ah! Vad kul att det stämde!
  25. Medlem sedan
    Jul 2007
    #13
    en liten undran bara när man gör över handleden, visar den även aborter och missfall eller inte, hm, tror inte det , men varför inte kan man ju undra , eh?
  26. 13
    en liten undran bara när man gör över handleden, visar den även aborter och missfall eller inte, hm, tror inte det , men varför inte kan man ju undra , eh?
  27. Medlem sedan
    Aug 2004
    #14
    Jo, den visar alla graviditeter, även abort och missfall. Sägs det i alla fall.
  28. 14
    Jo, den visar alla graviditeter, även abort och missfall. Sägs det i alla fall.
  29. Medlem sedan
    Jul 2007
    #15
    hm, tror inte det stämmer, stämmer bra med två killar och en tjej först, sen visar en tjej och så
    händer inget mer, så det blir ju 4, över magen visar oxå tjej, spännande spännande...
  30. 15
    hm, tror inte det stämmer, stämmer bra med två killar och en tjej först, sen visar en tjej och så
    händer inget mer, så det blir ju 4, över magen visar oxå tjej, spännande spännande...

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Ringtest...
    By Nujävlar! in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 19:43
  3. Ringtest
    By Bakar trean in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 15:36
  4. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar