Tjoho!
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Tjoho!

    Sitter hemma och jobbar och undrar var alla håller hus både här och på höstsidan.
    Ida har nu i sommar slutat med nattblöjorna och det har gått över förväntan. Det var någon som sade att det var lättare för tjejer än killar och hos oss verkar det stämma. Både hon och hennes storebror hade vattenkoppor på sommarlovet, rätt praktiskt för nu slipp man gå och vänta nästa gång dom flaggar för att der går på dagis. Men det är ju så hiskeligt lång inkubationstid! 10-21 dagar, för Ida tog det 16 dagar av väntan...
    Nu skall jag återgå till jobbet ett tag. Hoppas att alla har det bra.
    / Maria
    Maria
  2. 1
    Tjoho! Sitter hemma och jobbar och undrar var alla håller hus både här och på höstsidan.
    Ida har nu i sommar slutat med nattblöjorna och det har gått över förväntan. Det var någon som sade att det var lättare för tjejer än killar och hos oss verkar det stämma. Både hon och hennes storebror hade vattenkoppor på sommarlovet, rätt praktiskt för nu slipp man gå och vänta nästa gång dom flaggar för att der går på dagis. Men det är ju så hiskeligt lång inkubationstid! 10-21 dagar, för Ida tog det 16 dagar av väntan...
    Nu skall jag återgå till jobbet ett tag. Hoppas att alla har det bra.
    / Maria
  3. Cattie S
    #2

    Hej!

    Ja det är inte många som skriver här. Inte jag heller. Har tyvärr inte tid att sitta vid aff så ofta, men idag tog jag mig tid. Å så skriver just du som jag tror att jag träffat på bärsjalsträff när våra barn var si så där 5 månader. om jag inte missminner mig så är våra barn födda samma dag. 20e. Men jag kan komma ihåg fel.

    Min son håller oxå på att sluta med blöjor. Har varit torr på natten i ett år men inte på dagen o sanningen att säga så har jag varit lite slö med att ta av honom blöjorna. Nu har vi skaffat en stjärnbok o han får ett klistermärke för varje gång har kissar på toa. Bajsa gör han ff i blöjan. Går hos dagmamma sedan ett år tillbaka. ska fortsätta där till sommaren.nästa läsår blir det dagis för att härdas inför skolstarten.

    Jag bar honom ganska länge i min blåa ergo som jag sedan bytte mot en svart. Minns att du hade en tegelröd.

    Han var väldigt mammig fram till alldeles nyligen. Han var på semester med sin pappa o sina systrar i flera veckor o när han kom hem var han plötsligt stor o inte alls lika mammig. Barnen bor numera varannan vecka hos sin pappa o varannan hos mig sedan snart två år då vi separerade. Men sonen har ända fram till semestern i år sovit så gott som alla nätter hos mig o varit dagtid hossin pappa. Vi bor nära som du förstår.

    Mina tjejer hade vattenkoppor samtidigt för några år sedan. Det var inte kul men det blev ju ganska snbbt överstökat. Sonen har ännu inte haft det.

    Hoppas allt är bra med dig. Kramizar
  4. 2
    Hej! Ja det är inte många som skriver här. Inte jag heller. Har tyvärr inte tid att sitta vid aff så ofta, men idag tog jag mig tid. Å så skriver just du som jag tror att jag träffat på bärsjalsträff när våra barn var si så där 5 månader. om jag inte missminner mig så är våra barn födda samma dag. 20e. Men jag kan komma ihåg fel.

    Min son håller oxå på att sluta med blöjor. Har varit torr på natten i ett år men inte på dagen o sanningen att säga så har jag varit lite slö med att ta av honom blöjorna. Nu har vi skaffat en stjärnbok o han får ett klistermärke för varje gång har kissar på toa. Bajsa gör han ff i blöjan. Går hos dagmamma sedan ett år tillbaka. ska fortsätta där till sommaren.nästa läsår blir det dagis för att härdas inför skolstarten.

    Jag bar honom ganska länge i min blåa ergo som jag sedan bytte mot en svart. Minns att du hade en tegelröd.

    Han var väldigt mammig fram till alldeles nyligen. Han var på semester med sin pappa o sina systrar i flera veckor o när han kom hem var han plötsligt stor o inte alls lika mammig. Barnen bor numera varannan vecka hos sin pappa o varannan hos mig sedan snart två år då vi separerade. Men sonen har ända fram till semestern i år sovit så gott som alla nätter hos mig o varit dagtid hossin pappa. Vi bor nära som du förstår.

    Mina tjejer hade vattenkoppor samtidigt för några år sedan. Det var inte kul men det blev ju ganska snbbt överstökat. Sonen har ännu inte haft det.

    Hoppas allt är bra med dig. Kramizar
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Hej!

    Kom på vem du är när jag läste. Det var du som inspirerade mig till att skaffa min ergo:-), hade bara min amazonas innan.
    Visst är det så att Ida också är född den 20:e.
    Hoppas ni har det bra
    Kram
    Maria
    Maria
  6. 3
    Hej! Kom på vem du är när jag läste. Det var du som inspirerade mig till att skaffa min ergo:-), hade bara min amazonas innan.
    Visst är det så att Ida också är född den 20:e.
    Hoppas ni har det bra
    Kram
    Maria

Liknande trådar

  1. Tjoho!!
    By housewife in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 11:46
  2. tjoho!!!
    By netzz in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 11:09
  3. Tjoho!
    By enmama in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 19:39
  4. Tjoho!
    By Lillblomma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 14:07
  5. Tjoho tjoho tjohej!
    By mascot in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 10:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar