Nu fyller de snart 2 år...
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Nu fyller de snart 2 år...

    våra små "bebisar"....gud så fort tiden gått...inte längesen man satt och beklagade sig för att hon aldrig fick komma ut, och jag hade sån ångest och oro...mådde så dåligt och trodde helt säkert hon skulle dö i magen sista veckan innan hon skulle komma.

    Men så kom hon äntligen, vid liv och sprattlande glad....bäst apgar av alla 4 barnen....
    vilken lycka att äntligen få ett så pass friskt barn utan några problem alls...

    Två av mina var jättedåliga då de föddes varav en av dem dog.
    En fick problem med sköldkörteln då jag hade besvär av det under graviditeten.
    och så kom äntligen min lilla friska fläkt Saga...hon behövde egentligen inte vara på neo men jag ville det pga de föregående komplicerade förlossningarna med sjuka barn.

    Hon var minst av alla mina barn och var även friskast...så jag var världens gladaste fyrbarnsmamma.

    tänk att det gått snart 2 år....otroligt.

    Man börjar ju bli bebissugen igen helt klart...finns ju inget mysigare än att få positivt på test stickan, vara gravid och visa sin fina mage...och få en liten nyfödd bebbe...bebistiden är det mysigaste någonsin.

    Men jag känner nu med tre barn i livet och ett i himlen på 7 år är ganska tätt...vill nog ha lite avstånd denna gång och få en liten om några år..när barnen är större och sköter sig mer själva.

    Vill slippa två blöjbarn samtidigt...

    Längtar redan till nummer fem...som förhoppningsvis kan komma till oss om ca 3 år.
    Då skulle de andra tre barnen vara 5, 7 och 10....ganska lagom ålder för ett litet syskon till tycker jag.

    Då är jag 34 år...inte för gammalt på långa vägar. I vår föräldrargrupp när vi väntade vårt första barn för nästan 8 år sedan satt där nästan bara folk i 34 års åldern..som väntade sitt första. Då var jag 23 år och väntade mitt första...skulle fylla 24 år en månad efter Tova fötts.
    Kände mig så ung och stolt..ingen av mina vänner hade fått barn än...och alla var så glada för vår skull..

    usch vad jag svamlar...försöker bara skriva lite så det blir mer liv i detta snack...så det inte dör ut liksom :-)
  2. 1
    Nu fyller de snart 2 år... våra små "bebisar"....gud så fort tiden gått...inte längesen man satt och beklagade sig för att hon aldrig fick komma ut, och jag hade sån ångest och oro...mådde så dåligt och trodde helt säkert hon skulle dö i magen sista veckan innan hon skulle komma.

    Men så kom hon äntligen, vid liv och sprattlande glad....bäst apgar av alla 4 barnen....
    vilken lycka att äntligen få ett så pass friskt barn utan några problem alls...

    Två av mina var jättedåliga då de föddes varav en av dem dog.
    En fick problem med sköldkörteln då jag hade besvär av det under graviditeten.
    och så kom äntligen min lilla friska fläkt Saga...hon behövde egentligen inte vara på neo men jag ville det pga de föregående komplicerade förlossningarna med sjuka barn.

    Hon var minst av alla mina barn och var även friskast...så jag var världens gladaste fyrbarnsmamma.

    tänk att det gått snart 2 år....otroligt.

    Man börjar ju bli bebissugen igen helt klart...finns ju inget mysigare än att få positivt på test stickan, vara gravid och visa sin fina mage...och få en liten nyfödd bebbe...bebistiden är det mysigaste någonsin.

    Men jag känner nu med tre barn i livet och ett i himlen på 7 år är ganska tätt...vill nog ha lite avstånd denna gång och få en liten om några år..när barnen är större och sköter sig mer själva.

    Vill slippa två blöjbarn samtidigt...

    Längtar redan till nummer fem...som förhoppningsvis kan komma till oss om ca 3 år.
    Då skulle de andra tre barnen vara 5, 7 och 10....ganska lagom ålder för ett litet syskon till tycker jag.

    Då är jag 34 år...inte för gammalt på långa vägar. I vår föräldrargrupp när vi väntade vårt första barn för nästan 8 år sedan satt där nästan bara folk i 34 års åldern..som väntade sitt första. Då var jag 23 år och väntade mitt första...skulle fylla 24 år en månad efter Tova fötts.
    Kände mig så ung och stolt..ingen av mina vänner hade fått barn än...och alla var så glada för vår skull..

    usch vad jag svamlar...försöker bara skriva lite så det blir mer liv i detta snack...så det inte dör ut liksom :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Ja tänk... ursh när jag tänker tillbaka på den där fredagen i oktober för 2årsen.. fast det är även det mest underbara dagen i mitt liv oxå... Är så glad att hon överlevde!! Min stora tjej!!
  4. 2
    Ja tänk... ursh när jag tänker tillbaka på den där fredagen i oktober för 2årsen.. fast det är även det mest underbara dagen i mitt liv oxå... Är så glad att hon överlevde!! Min stora tjej!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Ja. Häller med dig på många punkter. Fy vad det går snabbt! Vår bebis är stora tjejen! Jag kan! Elsa kan själv! Det hör vi hela tiden nu.
    Jag är så stolt över tösen! två kilo vägde hon och nu är hon större än andra jämngamla, pratglad som bara den. Sade "byta böj"= byta blöja, innan hon fyllt ett! Blöjfri innan två! Och hon kom ju för tidigt, hon kom den 23:e aug istället för 19:e sept. Säkert pga att jag gjorde halkbanan då. ¨Så varna era kompisar =). Jag hörde mig för innan och det skulle vara ok, men se vad som hände på stormarknaden senare samma dag, jo vattnet gick! Som i en film =). För 2 år sedan...fick jag men andra bebis. Mysigt. Börjar längta efter en till! Hjälp!
  6. 3
    Ja. Häller med dig på många punkter. Fy vad det går snabbt! Vår bebis är stora tjejen! Jag kan! Elsa kan själv! Det hör vi hela tiden nu.
    Jag är så stolt över tösen! två kilo vägde hon och nu är hon större än andra jämngamla, pratglad som bara den. Sade "byta böj"= byta blöja, innan hon fyllt ett! Blöjfri innan två! Och hon kom ju för tidigt, hon kom den 23:e aug istället för 19:e sept. Säkert pga att jag gjorde halkbanan då. ¨Så varna era kompisar =). Jag hörde mig för innan och det skulle vara ok, men se vad som hände på stormarknaden senare samma dag, jo vattnet gick! Som i en film =). För 2 år sedan...fick jag men andra bebis. Mysigt. Börjar längta efter en till! Hjälp!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Håller ska det ju vara! Skrev bara fel =).
  8. 4
    Håller ska det ju vara! Skrev bara fel =).

Liknande trådar

  1. Jag fyller 40 snart!
    By -magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 15:39
  2. Jag fyller år snart
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 21:55
  3. Fyller snart...30..!! ;)
    By Anna m J&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 12:43
  4. Fyller snart...30..!! ;)
    By Anna m J&A in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 20:38
  5. Fyller ju 30 år snart :-/
    By tolovi in forum _05 Höstbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 13:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar