Funderingar
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Funderingar

    Jo, jag tänker lite på det där att det är så många tjejer som tappar lusten till sex. Inget konstigt med det är min åsikt även om jag tycker att sex är lika viktigt som mat och vatten för mig! Även jag har varit där...
    MEN är det bara jag som känner att jag vill "ställa upp"? Lika gärna som att tvätta hans tvätt, laga hans mat eller diska hans disk - liksom...
    Dom flesta gånger kommer ju "hettan" när man ändå håller på, även om man inte känner för att börja. Så för mig i a f.
    Sen det här med att ha sex, det finns ju så många sätt att "ställa upp" för sin partner, allt behöver ju inte betyda samlag.

    Nu hoppas jag att jag får svar om hur ni tänker på/om detta.
    Jag tror att dom flesta _aldrig_ "skulle ställa upp" på sex men däremot andra tjänster i hemmet för sin partner - stämmer det?
  2. 1
    Funderingar Jo, jag tänker lite på det där att det är så många tjejer som tappar lusten till sex. Inget konstigt med det är min åsikt även om jag tycker att sex är lika viktigt som mat och vatten för mig! Även jag har varit där...
    MEN är det bara jag som känner att jag vill "ställa upp"? Lika gärna som att tvätta hans tvätt, laga hans mat eller diska hans disk - liksom...
    Dom flesta gånger kommer ju "hettan" när man ändå håller på, även om man inte känner för att börja. Så för mig i a f.
    Sen det här med att ha sex, det finns ju så många sätt att "ställa upp" för sin partner, allt behöver ju inte betyda samlag.

    Nu hoppas jag att jag får svar om hur ni tänker på/om detta.
    Jag tror att dom flesta _aldrig_ "skulle ställa upp" på sex men däremot andra tjänster i hemmet för sin partner - stämmer det?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Har du lust och klippa gräsmattan???...hmm...vem fasen har lust med det.och vad svarar man?...nä jag har ingen lust med det...jag har lust att ligga i solstolen och dricka paraplydrinkar!!!!...
    Så mitt svar brukar bli...nä jag har inte lust..men jag kan göra det...detsamma gäller sex
  4. 2
    Har du lust och klippa gräsmattan???...hmm...vem fasen har lust med det.och vad svarar man?...nä jag har ingen lust med det...jag har lust att ligga i solstolen och dricka paraplydrinkar!!!!...
    Så mitt svar brukar bli...nä jag har inte lust..men jag kan göra det...detsamma gäller sex
  5. marib
    #3

    Varför inte?

    Lusten kommer ju när man väl släppt vad det nu var som var viktigare
  6. 3
    Varför inte? Lusten kommer ju när man väl släppt vad det nu var som var viktigare
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Jag är inte värst förtjust i Anna Wahlgren, men hon sa en rätt bra sak om första sexet efter en förlossning "man kan behöva öva lite". Jag håller med dig om att om lusten försvinner kan man inte traska runt och vänta på att bli himlastormande kåt helt plötsligt - man måste kanske väcka lusten till liv genom aktiv handling.
  8. 4
    Jag är inte värst förtjust i Anna Wahlgren, men hon sa en rätt bra sak om första sexet efter en förlossning "man kan behöva öva lite". Jag håller med dig om att om lusten försvinner kan man inte traska runt och vänta på att bli himlastormande kåt helt plötsligt - man måste kanske väcka lusten till liv genom aktiv handling.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5

    Såklart

    Vi har sex ofta och oftast men inte alltid har båda stor lust. Om bara den ena vill så kan vi göra det ändå. Oftast kommer man ju sig dessutom. Men om det är tvärnej så är det såklart.
  10. 5
    Såklart Vi har sex ofta och oftast men inte alltid har båda stor lust. Om bara den ena vill så kan vi göra det ändå. Oftast kommer man ju sig dessutom. Men om det är tvärnej så är det såklart.
  11. m00n
    #6
    Jag tycker som dig och övriga som svarat Jag ser det inte som nån uppoffring och dessutom så brukar jag rätt ofta tycka att det bästa sexet kommer när man "inte visste att man var kåt"... man kanske sover nästan redan när första smekningen kommer, sen vaknar man till efter ett tag och tänker "oh my god - jag älskar den här mannen"

    Dessutom så är det som du säjer, allt behöver inte leda till samlag. Likväl som jag kan uppskatta bara smekningar ibland, tex om jag är rejält trött så kan han det... och jag ger likagärna som jag får... minst!
  12. 6
    Jag tycker som dig och övriga som svarat Jag ser det inte som nån uppoffring och dessutom så brukar jag rätt ofta tycka att det bästa sexet kommer när man "inte visste att man var kåt"... man kanske sover nästan redan när första smekningen kommer, sen vaknar man till efter ett tag och tänker "oh my god - jag älskar den här mannen"

    Dessutom så är det som du säjer, allt behöver inte leda till samlag. Likväl som jag kan uppskatta bara smekningar ibland, tex om jag är rejält trött så kan han det... och jag ger likagärna som jag får... minst!
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7

    blir lite rädd..

    när du jämför att ställa upp på sex med att ställa upp med att diska.. eller tvätta..går det verkligen att jämföra?..

    det jag inte heller förstår är när någon vill ha sex med någon som dom vet om inte vill egentligen utan "ställer upp"..och om sedan personen verkar bli involverad o kåt när man inte tar ett nej för ett nej..hur vet man om det är sant eller bara ett spel för galleriet för att få det överstökat så fort som möjligt?..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  14. 7
    blir lite rädd.. när du jämför att ställa upp på sex med att ställa upp med att diska.. eller tvätta..går det verkligen att jämföra?..

    det jag inte heller förstår är när någon vill ha sex med någon som dom vet om inte vill egentligen utan "ställer upp"..och om sedan personen verkar bli involverad o kåt när man inte tar ett nej för ett nej..hur vet man om det är sant eller bara ett spel för galleriet för att få det överstökat så fort som möjligt?..
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Men _det_

    kan man väl inte kalla "ställa upp", att vakna på det sättet och liksom gå igång på smekningarna?!
  16. 8
    Men _det_ kan man väl inte kalla "ställa upp", att vakna på det sättet och liksom gå igång på smekningarna?!
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Håller med om det

    jag undrar hur kul det är att ha sex med någon som faktiskt inte vill ... egentligen. Det finns säkert de som inte bryr sig, det finns ju folk till allt, men jag tycker det _borde_ () vara fruktansvärt lustdödande (och så var den saken ur världen liksom ).
  18. 9
    Håller med om det jag undrar hur kul det är att ha sex med någon som faktiskt inte vill ... egentligen. Det finns säkert de som inte bryr sig, det finns ju folk till allt, men jag tycker det _borde_ () vara fruktansvärt lustdödande (och så var den saken ur världen liksom ).
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Om man hjälper sin partner å lossa på lite spänningar så är det ju bara bra.....Man behöver ju inte va bög bara för att man hjälper en polare med en avsugning lixom
  20. 10
    Om man hjälper sin partner å lossa på lite spänningar så är det ju bara bra.....Man behöver ju inte va bög bara för att man hjälper en polare med en avsugning lixom
  21. Medlem sedan
    Sep 2004
    #11
    Det är ju inte så att jag känner _jättemotvilja_ för min man!
    Han kan ta ett nej, det har givetvis också hänt men väldigt sällan. Det är ju just det som jag (och några till här ovan) menar; lusten kommer när man väl är där. Givetvis känner vi av varandra, han kan mig liksom jag kan honom. Vi känner när det definitivt inte "är läge", tex på humöret för dagen.
    Att jag legat där som en uppblåsbar Barbara har aldrig hänt!
    Det brukar lösa sig i "akten" s a s.
  22. 11
    Det är ju inte så att jag känner _jättemotvilja_ för min man!
    Han kan ta ett nej, det har givetvis också hänt men väldigt sällan. Det är ju just det som jag (och några till här ovan) menar; lusten kommer när man väl är där. Givetvis känner vi av varandra, han kan mig liksom jag kan honom. Vi känner när det definitivt inte "är läge", tex på humöret för dagen.
    Att jag legat där som en uppblåsbar Barbara har aldrig hänt!
    Det brukar lösa sig i "akten" s a s.
  23. Medlem sedan
    Sep 2004
    #12
    Nej precis! Och som sagt; lusten kan infinna sig fortare än du tror.
  24. 12
    Nej precis! Och som sagt; lusten kan infinna sig fortare än du tror.
  25. Medlem sedan
    Sep 2004
    #13
    Exakt! Där är poängen!
  26. 13
    Exakt! Där är poängen!
  27. Medlem sedan
    Sep 2004
    #14
    Bra sagt! Nej, man kan nog inte bara tillåta sig att vänta! Inte om man vill ha ett avspännt och friskt förhållande i a f.
    Tror ingen vill leva ett samliv med sin "bror/syster".
    OCH är det inte härligt efteråt - vilken känsla kan vara större än efter en stund med härlig sex?!
  28. 14
    Bra sagt! Nej, man kan nog inte bara tillåta sig att vänta! Inte om man vill ha ett avspännt och friskt förhållande i a f.
    Tror ingen vill leva ett samliv med sin "bror/syster".
    OCH är det inte härligt efteråt - vilken känsla kan vara större än efter en stund med härlig sex?!
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15
    Jag tror att i ett friskt och normalt förhållande med "lagom" sex (vad det nu är..?) behövs det sällan ett nej. Jag menar; man läser av varandra så pass bra att man inte ens behöver föreslå sex just dom dagarna när det verkligen ÄR ett NEJ. Det känns att det inte är läge.
    Sen finns det där läget, man bara är loj, känner kanske inte för det men blir man lockad så njuter man.
  30. 15
    Jag tror att i ett friskt och normalt förhållande med "lagom" sex (vad det nu är..?) behövs det sällan ett nej. Jag menar; man läser av varandra så pass bra att man inte ens behöver föreslå sex just dom dagarna när det verkligen ÄR ett NEJ. Det känns att det inte är läge.
    Sen finns det där läget, man bara är loj, känner kanske inte för det men blir man lockad så njuter man.
  31. Medlem sedan
    Sep 2004
    #16
    Rätt som vanligt! Jag känner att i ett samliv med någon är man ett TEAM! Man ger och tar. Dessutom är det som jag skrivit innan; när det verkligen inte är läge (tex en verkligt sur dag då man är irriterad och trött) så vare sig föreslår man sex eller känner för det som partner.
    Jag skulle aldrig tillåta mig att bara "lägga av" och invänta tills lusten faller på. Man tar väl till dom knep som behövs för att sexet OCH därmed förhållandet! ska fungera. Vem vill leva ihop med sin bror/syster?!
  32. 16
    Rätt som vanligt! Jag känner att i ett samliv med någon är man ett TEAM! Man ger och tar. Dessutom är det som jag skrivit innan; när det verkligen inte är läge (tex en verkligt sur dag då man är irriterad och trött) så vare sig föreslår man sex eller känner för det som partner.
    Jag skulle aldrig tillåta mig att bara "lägga av" och invänta tills lusten faller på. Man tar väl till dom knep som behövs för att sexet OCH därmed förhållandet! ska fungera. Vem vill leva ihop med sin bror/syster?!
  33. Medlem sedan
    Sep 2006
    #17

    Även om jag inte är jättekåt

    så älskar jag och attraheras av min man och tycker om att vara nära honom och ge honom njutning. Ser det inte som nån uppoffring alls.

    Men iband vill jag verkligen INTE, om jag t ex är trött eller lite sjuk och då gör vi det såklart inte.
  34. 17
    Även om jag inte är jättekåt så älskar jag och attraheras av min man och tycker om att vara nära honom och ge honom njutning. Ser det inte som nån uppoffring alls.

    Men iband vill jag verkligen INTE, om jag t ex är trött eller lite sjuk och då gör vi det såklart inte.
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Levde för långe sedan med en kvinna som var bra mycket mer pilsk än jag. Det hände ofta att jag ställde upp, fast jag inte var riktigt inställd på sex just då. Det var helt okej och oftast kom jag ju igång själv. Men om jag verkligen inte ville eller kände för det så ställde jag ju inte upp.
    Värre saker kan man ju göra.
  36. 18
    Levde för långe sedan med en kvinna som var bra mycket mer pilsk än jag. Det hände ofta att jag ställde upp, fast jag inte var riktigt inställd på sex just då. Det var helt okej och oftast kom jag ju igång själv. Men om jag verkligen inte ville eller kände för det så ställde jag ju inte upp.
    Värre saker kan man ju göra.
  37. Medlem sedan
    Sep 2004
    #19
    Exakt som jag menar! Har man haft en bad day, är sjuk el. trött - självklart kä
    nner man inte för sex då. Men i dom fallen löser sig det hela i a f då man känner varandra och gör inte ens inviterna till sex.

    Det jag har svårt för att förstå är att så många, framför allt kvinnor, accepterar sin lust frånvaro.
    Jag personligen skulle göra allt för att få tillbaka den! Det handlar ju om ett _komplett_ liv - inte bitar i livet som är ok. Liksom...
  38. 19
    Exakt som jag menar! Har man haft en bad day, är sjuk el. trött - självklart kä
    nner man inte för sex då. Men i dom fallen löser sig det hela i a f då man känner varandra och gör inte ens inviterna till sex.

    Det jag har svårt för att förstå är att så många, framför allt kvinnor, accepterar sin lust frånvaro.
    Jag personligen skulle göra allt för att få tillbaka den! Det handlar ju om ett _komplett_ liv - inte bitar i livet som är ok. Liksom...
  39. Medlem sedan
    Sep 2004
    #20
    Ja precis! Håller med det där att "värre saker kan man ju göra".
  40. 20
    Ja precis! Håller med det där att "värre saker kan man ju göra".

Liknande trådar

  1. Funderingar på hus
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 20:28
  2. Funderingar...
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 20:26
  3. funderingar...!
    By LuddesMamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 23:01
  4. Funderingar
    By lie_85 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 10:26
  5. funderingar...
    By anna bf 5/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 10:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar