Någon som förstår
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Någon som förstår

    varför vissa arbetsgivare (kvinnlig) vill ha foto på en, för kontorsarbete?
  2. 1
    Någon som förstår varför vissa arbetsgivare (kvinnlig) vill ha foto på en, för kontorsarbete?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Kommer du vara ett ansikte utåt alls? Isåfall förstår jag önskan om foto, men annars spelar det ju ingen roll.
  4. 2
    Kommer du vara ett ansikte utåt alls? Isåfall förstår jag önskan om foto, men annars spelar det ju ingen roll.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Ett sätt att få en mer personlig relation till de sökande utan att intervjua dem. Eller tycker du att det lika konstigt med personliga intervjuer?
  6. 3
    Ett sätt att få en mer personlig relation till de sökande utan att intervjua dem. Eller tycker du att det lika konstigt med personliga intervjuer?
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Vad är en personlig intervju?
  8. 4
    Vad är en personlig intervju?
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    ett samtal mellan den arbetssökande och arbetsgivaren när man träffas och arbetsgivaren har en chans att se om den som söker jobbet är rätt person för jobbet, både vad gäller kunskaper och rent personlighetsmässigt (att stämma in i företagskulturen).
  10. 5
    ett samtal mellan den arbetssökande och arbetsgivaren när man träffas och arbetsgivaren har en chans att se om den som söker jobbet är rätt person för jobbet, både vad gäller kunskaper och rent personlighetsmässigt (att stämma in i företagskulturen).
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Sedan så vet jag att bemanningsöretag fotograferar en vid anställningsinterju, vet dock inte varför?
  12. 6
    Sedan så vet jag att bemanningsöretag fotograferar en vid anställningsinterju, vet dock inte varför?
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Det gör alla ( i alla fall många) för att ha ett ansikte och sammankoppla med ansökan, för att minnas.
  14. 7
    Det gör alla ( i alla fall många) för att ha ett ansikte och sammankoppla med ansökan, för att minnas.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Instängd på kontor.
  16. 8
    Instängd på kontor.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    se mitt svar...
  18. 9
    se mitt svar...
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Kan man sms:a foto till företaget, om man inte har ett pappers-/digtalt foto?
  20. 10
    Kan man sms:a foto till företaget, om man inte har ett pappers-/digtalt foto?
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Nej, jag begär det själv aldrig när vi söker folk och jag skickar heller själv aldrig in nagot även om de ber om det.
  22. 11
    Nej, jag begär det själv aldrig när vi söker folk och jag skickar heller själv aldrig in nagot även om de ber om det.
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12
    jag la in en bild i ett mejl så det kan nog gå. Fråga dem.
  24. 12
    jag la in en bild i ett mejl så det kan nog gå. Fråga dem.
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13
    För att sedan när du har varit på intervju och de ska komma ihåg vem de har pratat med så kopplar de lättare ihop dig med bilden och ansökan - kanske?
  26. 13
    För att sedan när du har varit på intervju och de ska komma ihåg vem de har pratat med så kopplar de lättare ihop dig med bilden och ansökan - kanske?
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14
    Nu ser jag, att du redan svarat, som jag ju
  28. 14
    Nu ser jag, att du redan svarat, som jag ju
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Ja och det är det rätta svaret!:-)
  30. 15
    Ja och det är det rätta svaret!:-)
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16
    VAd bra! Nu känner jag mig duktig
  32. 16
    VAd bra! Nu känner jag mig duktig
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Fast tänk om arbetsgivaren bara kallar dem till intervju som bifogat foto? Det kan ju vara massor som sökt jobbet.
  34. 17
    Fast tänk om arbetsgivaren bara kallar dem till intervju som bifogat foto? Det kan ju vara massor som sökt jobbet.
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18
    Tja, om de later det vara avgörande är det nog inget företag jag skulle vilja jobba pa resonerar jag :-) Tycker CV med erfarenhet och utbildning skall tala för sig själv och vara grunden för intervju, inte hur man ser ut.
  36. 18
    Tja, om de later det vara avgörande är det nog inget företag jag skulle vilja jobba pa resonerar jag :-) Tycker CV med erfarenhet och utbildning skall tala för sig själv och vara grunden för intervju, inte hur man ser ut.
  37. Medlem sedan
    Mar 2006
    #19
    För mig sitter min personlighet och vem jag är väldigt mycket i hur jag ser ut, och då menar jag inte bara mina kläder utan den bild jag skickar med är ett sätt att förmedla VEM jag är. Annars kan man ju utelämna allt som är privat också - och det brukar ju efterfrågas ett personligt brev.
  38. 19
    För mig sitter min personlighet och vem jag är väldigt mycket i hur jag ser ut, och då menar jag inte bara mina kläder utan den bild jag skickar med är ett sätt att förmedla VEM jag är. Annars kan man ju utelämna allt som är privat också - och det brukar ju efterfrågas ett personligt brev.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Ja fast frågeställaren verkar inte bry sig om vårt rätta svar!
  40. 20
    Ja fast frågeställaren verkar inte bry sig om vårt rätta svar!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. förstår någon här...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 08:18
  2. Någon som förstår...
    By Kerstin83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:23
  3. Någon som förstår?
    By pipin in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 23:19
  4. Någon som förstår sig på hur
    By Ulrika med Jonathan in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 10:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar