Raka, vaxa eller?
Sex & erotik
  1. NinaKanin69
    #1

    Raka, vaxa eller?

    När nu frågan om pungrakning varit uppe måste jag ju fråga er tjejer hur ni gör för att ta bort håret på musen? Rakar ni? Med vad? Efterbehandling? Hur ofta? Ni som vaxar, hur överlever ni? Finns det andra sätt?

    Är lite less på rakning med hyvel eftersom det lätt blir irriterat och dessutom stubb så fort. Tips?
  2. 1
    Raka, vaxa eller? När nu frågan om pungrakning varit uppe måste jag ju fråga er tjejer hur ni gör för att ta bort håret på musen? Rakar ni? Med vad? Efterbehandling? Hur ofta? Ni som vaxar, hur överlever ni? Finns det andra sätt?

    Är lite less på rakning med hyvel eftersom det lätt blir irriterat och dessutom stubb så fort. Tips?
  3. abc123
    #2
    jag tar hårtrimmern och trimmar det kort - då slipper jag bölderna och klådan jag får när jag rakar (eftersom jag ändå får stubb "på en gång" så kan jag lika gärna ha stubb från början ) eller så vaxar jag men det gör ju så jäkla ont... och är kladdigt...

    eller så växer det hej vilt
  4. 2
    jag tar hårtrimmern och trimmar det kort - då slipper jag bölderna och klådan jag får när jag rakar (eftersom jag ändå får stubb "på en gång" så kan jag lika gärna ha stubb från början ) eller så vaxar jag men det gör ju så jäkla ont... och är kladdigt...

    eller så växer det hej vilt
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Jag kör med veet hårborttagningmedel, smidigt och snabbt,lent utan stubb olus att det sticks inte lika mycket när håret växer ut igen och man får inga prickar å sånt MEN har man känslig mutta ska man inte använda veet.

    Rakhyvel går bort för av dom får jag röda,kliande stota prickar och ser ut som jag skulle ha röda hund typ.

    Men rakar man rekomenderarjag att tex tvätta av sig efteråt med intim som köps lite varstans där sexleksaker säljs, är bakeriedödande och kan lindra så man slipper röda prickar.

    Sen att inte raka sig med raklödder, starktvål ect för det kan man reagera på med utan använd antingen parfymfri lactacydtvål, barnolja eller nått bra glidmedel med silicon.

    Men annars, vet du med dig att du inte är känslig i huden där nere så prova veet men MAX 3 min och skölj NOGA sen efter, helt suveränt.
  6. 3
    Jag kör med veet hårborttagningmedel, smidigt och snabbt,lent utan stubb olus att det sticks inte lika mycket när håret växer ut igen och man får inga prickar å sånt MEN har man känslig mutta ska man inte använda veet.

    Rakhyvel går bort för av dom får jag röda,kliande stota prickar och ser ut som jag skulle ha röda hund typ.

    Men rakar man rekomenderarjag att tex tvätta av sig efteråt med intim som köps lite varstans där sexleksaker säljs, är bakeriedödande och kan lindra så man slipper röda prickar.

    Sen att inte raka sig med raklödder, starktvål ect för det kan man reagera på med utan använd antingen parfymfri lactacydtvål, barnolja eller nått bra glidmedel med silicon.

    Men annars, vet du med dig att du inte är känslig i huden där nere så prova veet men MAX 3 min och skölj NOGA sen efter, helt suveränt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Jag epilerar, och det gör så jävla ont! Så jag köpte emla-salva och nu går det lite bättre.

    På kicks och hm (tror jag) finns det nåt som heter "brazilian wax" som jag skulle vilja testa. Den är ju till för att använda down there..
  8. 4
    Jag epilerar, och det gör så jävla ont! Så jag köpte emla-salva och nu går det lite bättre.

    På kicks och hm (tror jag) finns det nåt som heter "brazilian wax" som jag skulle vilja testa. Den är ju till för att använda down there..
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Jag har tdigare vaxat men nu gör jag brasse vaxning med epilator. Ja, det är smärtsamt.

    Det gör inte sååå ont att vaxa. Det gör som ondast första gången och om håret är långt. Sen är det ingen fara. Jag slutade vaxa bara för att jag tyckte det var jobbigt att beställa tid som skulle passa med jobb och barnvakt och så måste man ju vänta tills det vxit ut en del innan man kan gå igen. Nu kan jag hålla efter själv när det behövs epileras. Det sparar jag pengar på i längden också... Men ja, visst, det gör ont.
  10. 5
    Jag har tdigare vaxat men nu gör jag brasse vaxning med epilator. Ja, det är smärtsamt.

    Det gör inte sååå ont att vaxa. Det gör som ondast första gången och om håret är långt. Sen är det ingen fara. Jag slutade vaxa bara för att jag tyckte det var jobbigt att beställa tid som skulle passa med jobb och barnvakt och så måste man ju vänta tills det vxit ut en del innan man kan gå igen. Nu kan jag hålla efter själv när det behövs epileras. Det sparar jag pengar på i längden också... Men ja, visst, det gör ont.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Ett litet tips. Det finns en salva som heter xylocain som fungerar på samma sätt som emla-salvan men den kostar bara hälften.

    Jag håller med om att det gör ONT att epilera!
  12. 6
    Ett litet tips. Det finns en salva som heter xylocain som fungerar på samma sätt som emla-salvan men den kostar bara hälften.

    Jag håller med om att det gör ONT att epilera!
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    Jag tar saxen och klipper det när det är för långt. Gillar inte rakat.
  14. 7
    Jag tar saxen och klipper det när det är för långt. Gillar inte rakat.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Den är svagare en emla-salvan. (Enligt dom inne på MoS) Men jag har ju inget att förlora så testa kan man ju alltid göra!
  16. 8
    Den är svagare en emla-salvan. (Enligt dom inne på MoS) Men jag har ju inget att förlora så testa kan man ju alltid göra!
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Okej, ja, då var det inte så konstigt att den var billigare!
  18. 9
    Okej, ja, då var det inte så konstigt att den var billigare!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Rakar

    Går snabbst på det sättet...
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  20. 10
    Rakar Går snabbst på det sättet...
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Jag tål ingenting tyvärr. Jag provade veet på benen en gång och fick värsta brännmärket vågar därför inget annat mer en rakhyvel på dom intima delarna.
  22. 11
    Jag tål ingenting tyvärr. Jag provade veet på benen en gång och fick värsta brännmärket vågar därför inget annat mer en rakhyvel på dom intima delarna.
  23. Medlem sedan
    Mar 2004
    #12
    lady shaver, det går snabbt och e smidigt, visst blir det stubb fort man man kan ju göra det efter duchen bara.
  24. 12
    lady shaver, det går snabbt och e smidigt, visst blir det stubb fort man man kan ju göra det efter duchen bara.

Liknande trådar

  1. Raka, vaxa, rycka...?
    By Elis73 in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 13:59
  2. Raka/vaxa underlivet...
    By Hårlös och rådlös! in forum Sex & erotik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 12:03
  3. Vaxa ögonbrynen?
    By Aniara_ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 12:25
  4. Böjda glasdörrar eller raka i
    By jennnie in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 19:12
  5. Raka eller ej... ;-P
    By Miss What in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 17:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar