Spanska skolan i Solna?
Föräldraskap
  1. anonymt namn
    #1

    Spanska skolan i Solna?

    Vi funderar på att anmäla våra barn till Spanska Skolan i Solna, så jag undrar om någon känner till den? Den är ju ganska ny, men det skulle vara kul att höra lite om den.
  2. 1
    Spanska skolan i Solna? Vi funderar på att anmäla våra barn till Spanska Skolan i Solna, så jag undrar om någon känner till den? Den är ju ganska ny, men det skulle vara kul att höra lite om den.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Ja de har en hemsida, sök på eniro. Vi har också funderat på den. Hur hördes ni talas om den?
  4. 2
    Ja de har en hemsida, sök på eniro. Vi har också funderat på den. Hur hördes ni talas om den?
  5. Anonym
    #3
    Ja vi har också hittat hemsidan. Och lusläst den :-). Jag hittade den av en slump när jag sökte på nätet efter modersmålsundervisning så jag har inte alls hört något personligt. Men jag tycker upplägget verkade sympatiskt och tycker det låter som en fantastisk möjlighet att få både den svenska och den spansktalande världen i sin grundutbildning. Jag måste nog erkänna att även om jag egentligen inte alls vet så mycket är jag helt såld på idén :-).

    Sen är det ju det här med att ta sig mellan skolan och hemmet. Vi bor inte i Sthlm nu men är på väg att flytta, så det gäller ju att få det att funka rent praktiskt speciellt med små barn som inte själva kan ta sig till skolan. Jag vet inte hur mycket pendling som är realistiskt att räkna med i längden. Har ni funderat så långt?
  6. 3
    Ja vi har också hittat hemsidan. Och lusläst den :-). Jag hittade den av en slump när jag sökte på nätet efter modersmålsundervisning så jag har inte alls hört något personligt. Men jag tycker upplägget verkade sympatiskt och tycker det låter som en fantastisk möjlighet att få både den svenska och den spansktalande världen i sin grundutbildning. Jag måste nog erkänna att även om jag egentligen inte alls vet så mycket är jag helt såld på idén :-).

    Sen är det ju det här med att ta sig mellan skolan och hemmet. Vi bor inte i Sthlm nu men är på väg att flytta, så det gäller ju att få det att funka rent praktiskt speciellt med små barn som inte själva kan ta sig till skolan. Jag vet inte hur mycket pendling som är realistiskt att räkna med i längden. Har ni funderat så långt?
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Nja, vi bor ju inte heller i Stockholm men vi får se lite hur det blir med våra jobb och så.
    Det är lite synd att skolor med bra inriktningar oftast finns i storstäderna.
  8. 4
    Nja, vi bor ju inte heller i Stockholm men vi får se lite hur det blir med våra jobb och så.
    Det är lite synd att skolor med bra inriktningar oftast finns i storstäderna.
  9. Anonym
    #5
    Jamen visst är det. För oss känns det som om vi nästan helt får välja bort den delen av oss eftersom det inte finns så många spansktalande där vi bor. För oss är det faktiskt en rätt viktig anledning till att vi kommer att flytta - även om det finns en hel del som är bra där vi bor blir det för begränsat. Och det gäller iofs inte bara språket, utan rent generellt med kulturutbud, aktiviteter, jobb och utbildningar. Det finns fotbollsgymnasium här där vi bor, men om våra barn har ärvt mitt bollsinne lär det inte vara aktuellt ;-).
  10. 5
    Jamen visst är det. För oss känns det som om vi nästan helt får välja bort den delen av oss eftersom det inte finns så många spansktalande där vi bor. För oss är det faktiskt en rätt viktig anledning till att vi kommer att flytta - även om det finns en hel del som är bra där vi bor blir det för begränsat. Och det gäller iofs inte bara språket, utan rent generellt med kulturutbud, aktiviteter, jobb och utbildningar. Det finns fotbollsgymnasium här där vi bor, men om våra barn har ärvt mitt bollsinne lär det inte vara aktuellt ;-).
  11. Anonym
    #6

    hur gick det?

    samma funderingar här nu. är det värt att flytta till sthlm ett år för att testa Spanska Skolan på mina 2 barn. Pappans modersmål och hittar inget annat sätt att lära dem spanska då fadern ej bor med oss. har haft en spansktalande barnvakt nåra månader men de måste ju få leka med andra lite oxå. Dessutom mer jobb att söka i Sthlm.

    Några som kan tycka till om Spanska Skolan?
  12. 6
    hur gick det? samma funderingar här nu. är det värt att flytta till sthlm ett år för att testa Spanska Skolan på mina 2 barn. Pappans modersmål och hittar inget annat sätt att lära dem spanska då fadern ej bor med oss. har haft en spansktalande barnvakt nåra månader men de måste ju få leka med andra lite oxå. Dessutom mer jobb att söka i Sthlm.

    Några som kan tycka till om Spanska Skolan?

Liknande trådar

  1. Spanska nån?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 20:46
  2. Nån som kan spanska??
    By Stella* in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 12:55
  3. Spanska Skolan i Solna?
    By Tacksam för svar in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 18:05
  4. Spanska Skolan i Solna?
    By Tacksam för svar in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 17:40
  5. Spanska?
    By bonusmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar