Högstadium..
Hem & fritid
  1. Mia *vikarie*
    #1

    Högstadium..

    Nu ska jag vikariera som skolbiblotikarie för en utbränd lärare och då det inte köpts in böcker sedan februari och jag har lite halvtorka undrar jag om jag kan få lite boktips av er kunniga
    Det gäller alltså en 6-9 skola.
    Mycket tacksam för ALLA tips
  2. 1
    Högstadium.. Nu ska jag vikariera som skolbiblotikarie för en utbränd lärare och då det inte köpts in böcker sedan februari och jag har lite halvtorka undrar jag om jag kan få lite boktips av er kunniga
    Det gäller alltså en 6-9 skola.
    Mycket tacksam för ALLA tips
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Ön i Fågelgatan av Uri Orlev om en pojke som överlever i Warszawas getto blir mitt tips för stunden.
  4. 2
    Ön i Fågelgatan av Uri Orlev om en pojke som överlever i Warszawas getto blir mitt tips för stunden.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Oj!

    Lyllos dig! Så här på rak arm skulle jag iallafall säga att om ni inte har Ett öga rött, så köp den! De där böckerna av han Pelzer - Pojken som kallades... osv. kan vara uppskattade. Douglas Foley likaså. Om jag får tid o surfa lite mer så ska jag göra en lista på de tio böckerna jag skulle köpa. Det vore jättekul!
  6. 3
    Oj! Lyllos dig! Så här på rak arm skulle jag iallafall säga att om ni inte har Ett öga rött, så köp den! De där böckerna av han Pelzer - Pojken som kallades... osv. kan vara uppskattade. Douglas Foley likaså. Om jag får tid o surfa lite mer så ska jag göra en lista på de tio böckerna jag skulle köpa. Det vore jättekul!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Hej!
    En bra vägledning är att kolla in böckerna som vann Bokjuryn om de inte redan finns, http://www.barnensbibliotek.se/Bokju...06/default.asp
  8. 4
    Hej!
    En bra vägledning är att kolla in böckerna som vann Bokjuryn om de inte redan finns, http://www.barnensbibliotek.se/Bokju...06/default.asp
  9. Mia *vikarie*
    #5
    Tack för tipsen, ska kolla imorgon om vi har dem. Tacksam för massa mer tips
  10. 5
    Tack för tipsen, ska kolla imorgon om vi har dem. Tacksam för massa mer tips
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Nu har inte jag käst pojken som kallades Det, men mitt intryck är att de är för hemska för barn i åldern 12-15? Jag tror inte att jag skulle kunnat hantera en bok om en mors psykiska misshandel av sitt barn när jag var så ung.
  12. 6
    Nu har inte jag käst pojken som kallades Det, men mitt intryck är att de är för hemska för barn i åldern 12-15? Jag tror inte att jag skulle kunnat hantera en bok om en mors psykiska misshandel av sitt barn när jag var så ung.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    kontakta

    ... ditt kommunbibliotek så kan du säkert få hjälp med att få recensionslistor från Bibliotekstjänst. Det är även möjligt att du kan beställa kataloger direkt från BTJ (Bibliotekstjänst) i Lund: www.btj.se
    Det brukar förutom de löpande listorna som kommer varannan vecka finnas speciella barnlistor, temalistor och skolbibliotekslistor. De har även prenumerationstjänster där du kan få (köpa så klart :-) färdiga bokpaket.
    Lycka till!
    Min bokblogg: http://lottahj.blogspot.com/

    "Boken är en kamrat för livet, en osjälvisk vän, en sambo som inte besvärar."
    Ignacy Krasicki
  14. 7
    kontakta ... ditt kommunbibliotek så kan du säkert få hjälp med att få recensionslistor från Bibliotekstjänst. Det är även möjligt att du kan beställa kataloger direkt från BTJ (Bibliotekstjänst) i Lund: www.btj.se
    Det brukar förutom de löpande listorna som kommer varannan vecka finnas speciella barnlistor, temalistor och skolbibliotekslistor. De har även prenumerationstjänster där du kan få (köpa så klart :-) färdiga bokpaket.
    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Jan 1999
    #8

    du har redan fått

    bra svar att bla. kolla med andra bibliotek, men måste bara få vara med och tipsa liiiite.
    Lian Hearn Över näktergalens golv (första delen i serien om Klanen Otori)
  16. 8
    du har redan fått bra svar att bla. kolla med andra bibliotek, men måste bara få vara med och tipsa liiiite.
    Lian Hearn Över näktergalens golv (första delen i serien om Klanen Otori)
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Åhh ja, hela den serien är ju så underbar!
    Kan passa på att säga;
    Linas kvällsbok 1,2, brukar vara poppis.
    Glöm inte Ingrid Olsson och J. Unenge (Gul snö nyaste tror jag..)
  18. 9
    Åhh ja, hela den serien är ju så underbar!
    Kan passa på att säga;
    Linas kvällsbok 1,2, brukar vara poppis.
    Glöm inte Ingrid Olsson och J. Unenge (Gul snö nyaste tror jag..)
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Det har inte jag heller.

    Sån bekännelselitteratur håller jag mig lååångt borta ifrån, men den är väldigt populär hos oss. Överhuvudtaget är det stor efterfrågan på böcker om barn och ungdomar i svåra situationer.
  20. 10
    Det har inte jag heller. Sån bekännelselitteratur håller jag mig lååångt borta ifrån, men den är väldigt populär hos oss. Överhuvudtaget är det stor efterfrågan på böcker om barn och ungdomar i svåra situationer.
  21. Medlem sedan
    Jul 2000
    #11
    kandke maud mangolds serie om landet innanför?
    Sho bre av Foley. Eragon och den äldste för fantasy ungar, och så kommer ju harry Potter på svenska i november.
  22. 11
    kandke maud mangolds serie om landet innanför?
    Sho bre av Foley. Eragon och den äldste för fantasy ungar, och så kommer ju harry Potter på svenska i november.

Liknande trådar

  1. Högstadium med sportinriktning?
    By crista in forum Skolbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 08:18
  2. Högstadium och Asperger
    By Sindra in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 11:51
  3. Högstadium i Göteborg?
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 18:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar