Ludde fårskinn
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Ludde fårskinn

    Hej, jag köpte ett begagnat fårskinn (IKEAs). Det står handtvättssymbol på baksidan, men är det någon som har testat att tvätta och vad ska jag ha för medel?
  2. 1
    Ludde fårskinn Hej, jag köpte ett begagnat fårskinn (IKEAs). Det står handtvättssymbol på baksidan, men är det någon som har testat att tvätta och vad ska jag ha för medel?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    hej! det finns speciellt ulltvättmedel. jag brukar beställa på www.minimundus.se om du har ett handtvättsprogram på maskinen så kan det funka, men jag har inte testat...

    lycka till o rapportera gärna hur det gick, om du testar i maskin

    kramkram maja
  4. 2
    hej! det finns speciellt ulltvättmedel. jag brukar beställa på www.minimundus.se om du har ett handtvättsprogram på maskinen så kan det funka, men jag har inte testat...

    lycka till o rapportera gärna hur det gick, om du testar i maskin

    kramkram maja
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Vi hade ett snack i aprilgruppen i vintras angående fårskinn.
    Hur är det egentligen? Måste man köpa special-fårskin när barn ska ligga på dom eller duger ett från IKEA?
    Då gick snacket om att vissa fårskinn var behandlade med kemikalier som inte är så bra för barn.
    Nån som vet??
    Leo börjar växa ur mjukliften nu och det hade varit skönt att ta bort den o lägga honom på fällen i stället.
  6. 3
    Vi hade ett snack i aprilgruppen i vintras angående fårskinn.
    Hur är det egentligen? Måste man köpa special-fårskin när barn ska ligga på dom eller duger ett från IKEA?
    Då gick snacket om att vissa fårskinn var behandlade med kemikalier som inte är så bra för barn.
    Nån som vet??
    Leo börjar växa ur mjukliften nu och det hade varit skönt att ta bort den o lägga honom på fällen i stället.
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Vi har bland annat haft IKEAs fårskinn. Vi har minsann tvättat dem i maskin på handtvättprogram eller ylletvätt- utan problem. Sen harvi borstat å borstat å borstat för att få den sådär mjuk å go! Jag tror absolut inte att det finns nå giftiga ämnen i de fällarna. De skulle aldrig få säljas då, å nu har de ju funnits i så pass många år att det i såna fall hade kommit fram vid det här laget.
  8. 4
    Vi har bland annat haft IKEAs fårskinn. Vi har minsann tvättat dem i maskin på handtvättprogram eller ylletvätt- utan problem. Sen harvi borstat å borstat å borstat för att få den sådär mjuk å go! Jag tror absolut inte att det finns nå giftiga ämnen i de fällarna. De skulle aldrig få säljas då, å nu har de ju funnits i så pass många år att det i såna fall hade kommit fram vid det här laget.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Låter jättebra! Hade du nåt speciellt tvättmedel? Och vad borstade du med? (frågar tjejen som inte kan några husmorsknep alls... döööh)
  10. 5
    Låter jättebra! Hade du nåt speciellt tvättmedel? Och vad borstade du med? (frågar tjejen som inte kan några husmorsknep alls... döööh)
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    min kära mor har nå special-tvättmedel som jag fick låna nån gång, men sen har jag faktiskt tagit vanligt tvättmedel- jag har då inte märkt nå´n skillnad. Vi borstade med en helt vanlig hårborste som vi använde bara till fällarna-de kan behöva borstas lite då å då trots att de inte tvättats.
  12. 6
    min kära mor har nå special-tvättmedel som jag fick låna nån gång, men sen har jag faktiskt tagit vanligt tvättmedel- jag har då inte märkt nå´n skillnad. Vi borstade med en helt vanlig hårborste som vi använde bara till fällarna-de kan behöva borstas lite då å då trots att de inte tvättats.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Det låter bra. Blir helt nervös av att allt kan va så farligt hela tiden!
  14. 7
    Det låter bra. Blir helt nervös av att allt kan va så farligt hela tiden!

Liknande trådar

  1. Ludde fårskinn
    By Plutt i april in forum En bra idé
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 09:47
  2. Fårskinn
    By Dame in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 12:18
  3. Fårskinn
    By T ;D in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 19:59
  4. fårskinn
    By Suddagumman in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 18:13
  5. Fårskinn
    By -Line- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 20:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar