Ang tv-spel....
_99 Alla barn
  1. anonymt namn
    #1

    Ang tv-spel....

    Har erat vårbarn tv-spel?
    Vilket?
    Vilka spel FÅR barnet spela?


    Här har vi lite frågetecken.. Är vi "dumma" föräldrar som inte låter våra barn spela vuxenspel?
    Vi vägrar ge oss i frågan, både för vårbarnet & äldre syskon.

    Tvspelsgränserna är väl satta pga våldet & sexet?
  2. 1
    Ang tv-spel.... Har erat vårbarn tv-spel?
    Vilket?
    Vilka spel FÅR barnet spela?


    Här har vi lite frågetecken.. Är vi "dumma" föräldrar som inte låter våra barn spela vuxenspel?
    Vi vägrar ge oss i frågan, både för vårbarnet & äldre syskon.

    Tvspelsgränserna är väl satta pga våldet & sexet?
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Vi har ett disney tv-spel som kopplas in i tv:n direkt. Har nästan aldrig använt det. Hon får mest bara spela gratis barnspel på internet, sånt som vi har godkänt.
    Sätt era gränser där ni tycker att vårbarnet är i mognadsfas och hur avancerat/våldsamt/sexistiskt spelet är.
  4. 2
    Vi har ett disney tv-spel som kopplas in i tv:n direkt. Har nästan aldrig använt det. Hon får mest bara spela gratis barnspel på internet, sånt som vi har godkänt.
    Sätt era gränser där ni tycker att vårbarnet är i mognadsfas och hur avancerat/våldsamt/sexistiskt spelet är.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    #3
    Vi har inget Tv spel och vid datorn spelas det mest de senaste årens julkalendrar.
  6. 3
    Vi har inget Tv spel och vid datorn spelas det mest de senaste årens julkalendrar.
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    det låter som ansvarsfulla föräldrar.
    det finns tid till såna spel senare i livet.
  8. 4
    det låter som ansvarsfulla föräldrar.
    det finns tid till såna spel senare i livet.
  9. Medlem sedan
    Jul 1998
    #5
    Vi har inget!
    Elias har börjat prata om det, så kanske kanske får grabbarna det i julklapp....Frågan är vilket. -och nej ni är inte dumma, bara ansvarstagande föräldrar!

    Mamman råkar var mäsare i guitar hero
  10. 5
    Vi har inget!
    Elias har börjat prata om det, så kanske kanske får grabbarna det i julklapp....Frågan är vilket. -och nej ni är inte dumma, bara ansvarstagande föräldrar!

    Mamman råkar var mäsare i guitar hero
  11. maylin
    #6

    Mitt svar

    Vi har ett gammalt Nintendo som våra barn spelar på ibland. För tillfället ligger det i skrubben och har varit där hela sommaren. Spelet är från 1991 och vi har väl inte så farliga spel till den.
    Spelen vi har är flera med Super Mario, fotbollsspel, tetris, Piff och Puff, mfl.

    Sen spelar de på datorn också. Men då blir det Byggare Bob, Mulle Meck och liknande.

    Kan dock tillägga att jag INTE gillar att barn spelar blodiga spel där de får lära sig att döda är bra. De blir för avtrubbade då.
    Vi har även en gräns för hur länge de får spela. Dagtid skall det inte ens spelas något alls. Och sedan skall läxor vara gjorda innan osv.
  12. 6
    Mitt svar Vi har ett gammalt Nintendo som våra barn spelar på ibland. För tillfället ligger det i skrubben och har varit där hela sommaren. Spelet är från 1991 och vi har väl inte så farliga spel till den.
    Spelen vi har är flera med Super Mario, fotbollsspel, tetris, Piff och Puff, mfl.

    Sen spelar de på datorn också. Men då blir det Byggare Bob, Mulle Meck och liknande.

    Kan dock tillägga att jag INTE gillar att barn spelar blodiga spel där de får lära sig att döda är bra. De blir för avtrubbade då.
    Vi har även en gräns för hur länge de får spela. Dagtid skall det inte ens spelas något alls. Och sedan skall läxor vara gjorda innan osv.
  13. Medlem sedan
    Jun 1999
    #7
    Ni är inte dumma utan ansvarstagande. Jag tycker man skall hålla på de åldrar som är satta för spel och filmer. Min son har ett begnat TVspel med barnspel, han spelar mest på datorn, då är Pokemonspel det grövsta.
  14. 7
    Ni är inte dumma utan ansvarstagande. Jag tycker man skall hålla på de åldrar som är satta för spel och filmer. Min son har ett begnat TVspel med barnspel, han spelar mest på datorn, då är Pokemonspel det grövsta.
  15. Medlem sedan
    Jul 1998
    #8
    Tror du sörlänningarna vet vad skrubben är för nåt? *skrattar gott*
  16. 8
    Tror du sörlänningarna vet vad skrubben är för nåt? *skrattar gott*
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Åldersgränser

    Är utsatta av folk som arbetar med detta! jag tycker man skall respektera detta.


    Har erat vårbarn tv-spel?
    *Ja, nyss inköpt ett Playstation 3.. Fast det var mest för det andra som man kan göra med detta, inte för spelets skull.
    Sen har de ett varsitt PSP. (de spelar mest på dem när vi skall åka långt, användes som MP3spelare & DVD)

    Vilket?
    *PS3, PSP & även ett halvkasst PS2 (som är i "skrubben")

    Vilka spel FÅR barnet spela?
    *Dem spel som det står 7+ på.
    Sen finns det ett rallyspel som är från 12 just för att det är svårt att "bygga" ihop en bil. Detta får även Linus spela.


    Absolut inga krigsspel eller andra spel som är olämpliga!!! (Fabian 12 år får inte heller!)
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  18. 9
    Åldersgränser Är utsatta av folk som arbetar med detta! jag tycker man skall respektera detta.


    Har erat vårbarn tv-spel?
    *Ja, nyss inköpt ett Playstation 3.. Fast det var mest för det andra som man kan göra med detta, inte för spelets skull.
    Sen har de ett varsitt PSP. (de spelar mest på dem när vi skall åka långt, användes som MP3spelare & DVD)

    Vilket?
    *PS3, PSP & även ett halvkasst PS2 (som är i "skrubben")

    Vilka spel FÅR barnet spela?
    *Dem spel som det står 7+ på.
    Sen finns det ett rallyspel som är från 12 just för att det är svårt att "bygga" ihop en bil. Detta får även Linus spela.


    Absolut inga krigsspel eller andra spel som är olämpliga!!! (Fabian 12 år får inte heller!)
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10
    Min Anton har ett xbox. Jag är rätt hård med vilka spel han får och inte får spela. Jag tittar mer på innehållet än åldersgränsen. Inga krigsspel eller dylika spel som enbart går ut på att gå runt och skjuta eller vara våldsam på andra vis, eller där man gör olagliga saker som typ True Crime o.d.. Jag frågar alltid vad han har spelat för spel hemma hos kompisar, och han är väl medveten om att våld inte är acceptabelt. Fast han tror att jag har hakat upp mig på blod, så han säger alltid att det inte var nåt blod med. Men det är svårt att ta bort allt våld, tyvärr. Jag har dragit gränsen vid spel där det enbart går ut på att slåss och döda. Sedan att det förekommer i spel att man får slåss mot "bossar" osv, det må vara hänt.

    Det är trist dock att det är så himla svårt att hitta ett spel där det inte förekommer våld av något slag öht. Shrek-spelet t.ex., är från 3 år - men där ska man också slåss! Har de som tar fram spelen så himla taskig fantasi att de inte kan komma på andra saker att göra i tv-spel??
  20. 10
    Min Anton har ett xbox. Jag är rätt hård med vilka spel han får och inte får spela. Jag tittar mer på innehållet än åldersgränsen. Inga krigsspel eller dylika spel som enbart går ut på att gå runt och skjuta eller vara våldsam på andra vis, eller där man gör olagliga saker som typ True Crime o.d.. Jag frågar alltid vad han har spelat för spel hemma hos kompisar, och han är väl medveten om att våld inte är acceptabelt. Fast han tror att jag har hakat upp mig på blod, så han säger alltid att det inte var nåt blod med. Men det är svårt att ta bort allt våld, tyvärr. Jag har dragit gränsen vid spel där det enbart går ut på att slåss och döda. Sedan att det förekommer i spel att man får slåss mot "bossar" osv, det må vara hänt.

    Det är trist dock att det är så himla svårt att hitta ett spel där det inte förekommer våld av något slag öht. Shrek-spelet t.ex., är från 3 år - men där ska man också slåss! Har de som tar fram spelen så himla taskig fantasi att de inte kan komma på andra saker att göra i tv-spel??
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11
    Jodå vi hade allt en skrubb i Göteborg oxå :-)
  22. 11
    Jodå vi hade allt en skrubb i Göteborg oxå :-)

Liknande trådar

  1. Spel, spel, spel, spel....
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2022-08-31, 10:34
  2. Ang Tv-spel
    By tina74 in forum _99 Alla barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2022-07-04, 12:24
  3. Spel, spel, spel, spel.... fortsätter
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 14:21
  4. PS2 spel/Ge-Kås?
    By Sing Along in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 19:28
  5. TV-spel
    By krikan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 08:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar