Roliga meningar...
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Roliga meningar...

    Efter att vi lekt med en pruttkudde Alexander fått av sin mormor,
    så rullade han iväg med sin "bil" och sa att han skulle åka iväg.

    Medans han åkte runt i huset snackade han för sig själv och vid
    rundning av sovrummet där jag låg och vilade sa han
    - Ta din prutt och kom nu!

    Guuuu, vad jag började flabba.

    Det kommer så mycket tokigt nu och man får verkligen skratta
    mycket.

    Har ni fler skojiga kommentarer?

    mvh
  2. 1
    Roliga meningar... Efter att vi lekt med en pruttkudde Alexander fått av sin mormor,
    så rullade han iväg med sin "bil" och sa att han skulle åka iväg.

    Medans han åkte runt i huset snackade han för sig själv och vid
    rundning av sovrummet där jag låg och vilade sa han
    - Ta din prutt och kom nu!

    Guuuu, vad jag började flabba.

    Det kommer så mycket tokigt nu och man får verkligen skratta
    mycket.

    Har ni fler skojiga kommentarer?

    mvh
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Hehe vad gulligt!

    Jodå det kommer hela tiden små söta kommentarer här med. Igår när vi kollade på fotbollen och jag vart lite väl tokig tittade han på mig och sa: "Han skjuter inte på dig, han skjuter på gubben" Han tyckte väl jag var jätteknäpp som vart så tokig när det höll på att bli mål på TV

    Idag konstaterade han att "katten funkar inte". Han menade datamusen kom jag på efter ett tag, det kan ju inte vara så lätt att skilja alla saker åt *s*
    Alex 040628 och Alicia 091031

    Besök vår hemsida!
    http://www.kangas-nilsson.se
  4. 2
    Hehe vad gulligt! Jodå det kommer hela tiden små söta kommentarer här med. Igår när vi kollade på fotbollen och jag vart lite väl tokig tittade han på mig och sa: "Han skjuter inte på dig, han skjuter på gubben" Han tyckte väl jag var jätteknäpp som vart så tokig när det höll på att bli mål på TV

    Idag konstaterade han att "katten funkar inte". Han menade datamusen kom jag på efter ett tag, det kan ju inte vara så lätt att skilja alla saker åt *s*
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Ja, dom är roliga :)

    Ikväll hade Fanny precis kissat när hon plötsligt säger att hon ska gå och kissa igen. Jaha, tänker jag och tycker det verkar lite konstigt, men.
    "Gå till datorn mamma" säger hon till mig *ler*.
    Okej tänker jag och lyssnar lite vad hon gör. Hör att hon går i trappen och frågar vad hon ska göra.
    "Gå och kissa" svarar hon då. Efter en kort stund kommer hon ner igen och har ett leende på läpparna.
    Vad har du gjort Fanny frågade jag. "kissat" svarar hon då. Vad har du i händerna frågade jag då. "inget" säger hon och visar upp dom.
    Då går jag fram till henne och tittar om hon har något i fickorna. Mycket riktigt. Där i låg en klubba...
    Riktigt liten busig tjej! Vilken plan hon hade va?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  6. 3
    Ja, dom är roliga :) Ikväll hade Fanny precis kissat när hon plötsligt säger att hon ska gå och kissa igen. Jaha, tänker jag och tycker det verkar lite konstigt, men.
    "Gå till datorn mamma" säger hon till mig *ler*.
    Okej tänker jag och lyssnar lite vad hon gör. Hör att hon går i trappen och frågar vad hon ska göra.
    "Gå och kissa" svarar hon då. Efter en kort stund kommer hon ner igen och har ett leende på läpparna.
    Vad har du gjort Fanny frågade jag. "kissat" svarar hon då. Vad har du i händerna frågade jag då. "inget" säger hon och visar upp dom.
    Då går jag fram till henne och tittar om hon har något i fickorna. Mycket riktigt. Där i låg en klubba...
    Riktigt liten busig tjej! Vilken plan hon hade va?
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Oscar har många härliga ...

    kommentarer nu också.
    Båda barnen vet att dom skall få ett syskon.
    Så det samtal började vi en dag förra veckan med;

    Oscar; Jag skall blir storebror och bebisen blir en kille.
    Jag; Ja du skall blir strorebror.
    Oscar; Men då måste jag bli stark som Felix är, pappa är också stark. Men det är inte jag och inte du heller mamma.

    Detta var precis när han hade vaknat.

    En annan dag låg han i vår säng, och sa att han skulle ge bebisen sina nappar. Jag svarade, men du har slängt dina nappar. Svaret från Oscar blev, Men jag kan önska mig nya av tomten och så kan jag ge dom till bebisen. Jag svarade att det är bättre att vi köper nya nappar till bebisen som du kan ge bebisen.

    Det är mycket som rör sig i hans huvud nu.
    Camilla m F01 o O04 o F08

    skolds.blogg.se
  8. 4
    Oscar har många härliga ... kommentarer nu också.
    Båda barnen vet att dom skall få ett syskon.
    Så det samtal började vi en dag förra veckan med;

    Oscar; Jag skall blir storebror och bebisen blir en kille.
    Jag; Ja du skall blir strorebror.
    Oscar; Men då måste jag bli stark som Felix är, pappa är också stark. Men det är inte jag och inte du heller mamma.

    Detta var precis när han hade vaknat.

    En annan dag låg han i vår säng, och sa att han skulle ge bebisen sina nappar. Jag svarade, men du har slängt dina nappar. Svaret från Oscar blev, Men jag kan önska mig nya av tomten och så kan jag ge dom till bebisen. Jag svarade att det är bättre att vi köper nya nappar till bebisen som du kan ge bebisen.

    Det är mycket som rör sig i hans huvud nu.
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Valdemar kan han med :)

    Vi var på IKEA och åt lunch. Jag sträckte mig över bordet för att torka Valles mun. DÅ sa han (med förvånad och väldigt högröst) "Mamma, du har långa aparmar precis som pappa!" Folk runtomkring fnissade lite....
    Kan ju dela med mig av Leias fina kommentar på bussen en gång. Valdemar hade precis börjat gå att muta med smörgåsrån, eller kex, som vi också kallar dem. Leia hade vissa svårigheter att uttala ordet kex. "Mamma, Valdemar är stor kille nu, han har börjat med sex!" sa hon så att hela bussen som var rätt full av mestadels ungdomar hörd. Kan ju säga att det fnissades rätt rejält! "Smörgås rån, Leia, det heter smörgåsrån!" försökte jag säga lite lagom högt. Kan ju säga att jag själv hade lite svårt för att hålla mig för skratt......
    /Malin
  10. 5
    Valdemar kan han med :) Vi var på IKEA och åt lunch. Jag sträckte mig över bordet för att torka Valles mun. DÅ sa han (med förvånad och väldigt högröst) "Mamma, du har långa aparmar precis som pappa!" Folk runtomkring fnissade lite....
    Kan ju dela med mig av Leias fina kommentar på bussen en gång. Valdemar hade precis börjat gå att muta med smörgåsrån, eller kex, som vi också kallar dem. Leia hade vissa svårigheter att uttala ordet kex. "Mamma, Valdemar är stor kille nu, han har börjat med sex!" sa hon så att hela bussen som var rätt full av mestadels ungdomar hörd. Kan ju säga att det fnissades rätt rejält! "Smörgås rån, Leia, det heter smörgåsrån!" försökte jag säga lite lagom högt. Kan ju säga att jag själv hade lite svårt för att hålla mig för skratt......
    /Malin
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Haha!

    Vi tittade på Mission Impossible III, men den började lite väl läskigt. Vi stängde av och sa att såna filmer där de skjuter får han se när han blir stor.

    Sen var det i nåt annat sammanhang jag sa att han var en stor pojke. Hans svar blev : Ja då får jag se film där de skjuter nu!
  12. 6
    Haha!

    Vi tittade på Mission Impossible III, men den började lite väl läskigt. Vi stängde av och sa att såna filmer där de skjuter får han se när han blir stor.

    Sen var det i nåt annat sammanhang jag sa att han var en stor pojke. Hans svar blev : Ja då får jag se film där de skjuter nu!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Roligt vet jag inte...

    ...men rätt rart tyckte jag det var när Cornelia gick baklänges från dagis och frågade om jag kunde gå baklängen, varpå jag svarade att "neeej, det kan jag nog inte" men Cornelia svarar att "Men JAG kan! Jag är ju FLICKA!" Det tycker jag borgar bra för framtiden.
    Den som aldrig gjort något fel har förmodligen aldrig gjort något alls...


  14. 7
    Roligt vet jag inte... ...men rätt rart tyckte jag det var när Cornelia gick baklänges från dagis och frågade om jag kunde gå baklängen, varpå jag svarade att "neeej, det kan jag nog inte" men Cornelia svarar att "Men JAG kan! Jag är ju FLICKA!" Det tycker jag borgar bra för framtiden.

Liknande trådar

  1. Två nya meningar igår
    By Stina2 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 09:52
  2. Tre små meningar
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 22:40
  3. meningar
    By Nina m. Maja & Ellen in forum _0705 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 17:21
  4. Förutfattade meningar om hur ni ser ut
    By marib in forum Ordet är fritt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 22:27
  5. Delade meningar
    By sarale m molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 20:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar