Dante har blivit storebror!
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Dante har blivit storebror!

    Tänk hörni, nu är jag tvåbarnsmamma! Det känns som igår (nåja, nästan) jag satt här och skrev Dantes förlossningsberättelse. Och nu har jag en liten bebis i famnen igen.

    Dantes lillasyster Linn kom till världen den 2 september, fyra dagar före BF. En snabb och harmonisk förlossning (tack och lov för lustgas! ;-) på Karolinska, precis som förra gången. Linn är förstås hur fin som helst, hon var 51,5 lång och vägde 3080 gram när hon kom. En stark liten tjej som skrek för fullt redan när bara huvudet var ute!

    Än så länge är hon en riktig sovbebis, en förnöjsam och avslappnad liten dam. På nätterna vill hon dock bara ligga nära, nära, nära mamma och sova - helst vid bröstet, så jag är lite stel i nacken...

    Dante är stolt storebror, fast frustrerad också förstås - det rör sig många känslor i honom just nu. Treårstrotset har kraftigt förstärkts de senaste dagarna, och jag står inte så högt i kurs...

    Kram från
    Karin med Dante
  2. 1
    Dante har blivit storebror! Tänk hörni, nu är jag tvåbarnsmamma! Det känns som igår (nåja, nästan) jag satt här och skrev Dantes förlossningsberättelse. Och nu har jag en liten bebis i famnen igen.

    Dantes lillasyster Linn kom till världen den 2 september, fyra dagar före BF. En snabb och harmonisk förlossning (tack och lov för lustgas! ;-) på Karolinska, precis som förra gången. Linn är förstås hur fin som helst, hon var 51,5 lång och vägde 3080 gram när hon kom. En stark liten tjej som skrek för fullt redan när bara huvudet var ute!

    Än så länge är hon en riktig sovbebis, en förnöjsam och avslappnad liten dam. På nätterna vill hon dock bara ligga nära, nära, nära mamma och sova - helst vid bröstet, så jag är lite stel i nacken...

    Dante är stolt storebror, fast frustrerad också förstås - det rör sig många känslor i honom just nu. Treårstrotset har kraftigt förstärkts de senaste dagarna, och jag står inte så högt i kurs...

    Kram från
    Karin med Dante
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Åh grattis!!!
    Vad roligt att läsa, och vad underbart det låter
  4. 2
    Åh grattis!!!
    Vad roligt att läsa, och vad underbart det låter
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Vad härligt!!! Stort GRATTIS till Linn!

    Kram Eva.
  6. 3
    Vad härligt!!! Stort GRATTIS till Linn!

    Kram Eva.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Jätte grattis till Linn.... finare namn kunde ni ju inte valt eller????
  8. 4
    Jätte grattis till Linn.... finare namn kunde ni ju inte valt eller????
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    GRATTIS!!
    Jag är så avundsjuk på att du fått din bebis!
    Snälla skicka över lite förlossnings-baciller!
    Vilket fint namn ni valde!
  10. 5
    GRATTIS!!
    Jag är så avundsjuk på att du fått din bebis!
    Snälla skicka över lite förlossnings-baciller!
    Vilket fint namn ni valde!
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Ohh grattis till er!!
    Vad skönt att höra att allt gått bra, tänkte på er härromdagen att det väl snart skulle vara dax.

    Många Kramar fån Maria med Isak och Vanna
  12. 6
    Ohh grattis till er!!
    Vad skönt att höra att allt gått bra, tänkte på er härromdagen att det väl snart skulle vara dax.

    Många Kramar fån Maria med Isak och Vanna
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Tack, ja det är verkligen underbart! Så här långt har allt gått jättebra här hemma. Vi får till och med sova hyfsat på nätterna. Vi får se hur länge det varar... ;-)
  14. 7
    Tack, ja det är verkligen underbart! Så här långt har allt gått jättebra här hemma. Vi får till och med sova hyfsat på nätterna. Vi får se hur länge det varar... ;-)
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Tack för grattishälsningen, ja det är verkligen härligt!
  16. 8
    Tack för grattishälsningen, ja det är verkligen härligt!
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Nej, eller hur! Faktum är att det var SVÅRT att välja flicknamn. Vi har haft många fler pojknamn på lager...
  18. 9
    Nej, eller hur! Faktum är att det var SVÅRT att välja flicknamn. Vi har haft många fler pojknamn på lager...
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    OK - här kommer en laddning förlossningsbaciller! När är det du har BF, jag minns inte exakt?

    Hoppas det kommer igång snart!
  20. 10
    OK - här kommer en laddning förlossningsbaciller! När är det du har BF, jag minns inte exakt?

    Hoppas det kommer igång snart!
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Tack tack! Ja, det gick verkligen bra, jag är SÅ nöjd med mina båda förlossningar på KS. Vi har blivit så väl bemötta, det är så skönt.

    Kram till er!
  22. 11
    Tack tack! Ja, det gick verkligen bra, jag är SÅ nöjd med mina båda förlossningar på KS. Vi har blivit så väl bemötta, det är så skönt.

    Kram till er!
  23. Medlem sedan
    Mar 2004
    #12
    Klart att det är det finaste ......min tös heter ju så.
  24. 12
    Klart att det är det finaste ......min tös heter ju så.
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    17/9....
  26. 13
    17/9....
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    På min födelsedag! Jag håller tummarna för att bebisen tittar ut snart!
  28. 14
    På min födelsedag! Jag håller tummarna för att bebisen tittar ut snart!
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15
    Åh grattis! Vad roligt! Leopold som är yngst av mina 4barn ska också snart bli storebror. Jag har Bf 13.10 så snart är det min tur! Lääääängtar!
    Jätte grattis till er lilla tjej! och hoppas det blir bättre med Dante! Kan tänka mig Leopolds kommande reaktioner på att inte vara minst längre....
    Kram Eleonora/ Blondie som väntar 5an
  30. 15
    Åh grattis! Vad roligt! Leopold som är yngst av mina 4barn ska också snart bli storebror. Jag har Bf 13.10 så snart är det min tur! Lääääängtar!
    Jätte grattis till er lilla tjej! och hoppas det blir bättre med Dante! Kan tänka mig Leopolds kommande reaktioner på att inte vara minst längre....
    Kram Eleonora/ Blondie som väntar 5an
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Vad spännande med en femma! Kul att det är flera här som har många barn! Hur gamla är dina tre äldsta barn?
  32. 16
    Vad spännande med en femma! Kul att det är flera här som har många barn! Hur gamla är dina tre äldsta barn?
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17

    Jättegrattis!

    Visst är det mysigt med bebis igen! Jättgrattis till hela familjen
    Kraaam
    Stolt mamma till Émil-04, Freja-07 och Ella-11.
  34. 17
    Jättegrattis! Visst är det mysigt med bebis igen! Jättgrattis till hela familjen
    Kraaam
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    Grattis till Linn!
  36. 18
    Grattis till Linn!
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Tack Blondie! Vad coolt med en liten femma på gång, lycka till!
  38. 19
    Tack Blondie! Vad coolt med en liten femma på gång, lycka till!
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Tack tack! Ja, det är verkligen urmysigt med en liten bebis i familjen igen. D är en mycket stolt storebror.
  40. 20
    Tack tack! Ja, det är verkligen urmysigt med en liten bebis i familjen igen. D är en mycket stolt storebror.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ebbot har blivit storebror
    By Tinysmamma in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 08:55
  2. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  3. Nu har Leo blivit storebror
    By Annapanna31 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 21:50
  4. Torsten har blivit storebror.
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 21:48
  5. Martin har blivit storebror
    By Jessica m. M-03&E-06 in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 17:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar