Hej igen! Skrev för ett tag sen om min son som hade insomningsproblem. Melatonin va det som dök upp i diskussionerna bla. Nu har jag pratat med läkaren som skulle skriva till länsstyrelsen ang detta. Han skulle sen skicka recept. Till mina frågor då... glömde ju fråga läkaren om detta! Hur lång tid "kan" man använda M? Läser lite på internet o ser att på vissa ställen står det "behandling max 1 mån". Blir lite fundersam? Sen står det mycket om krampanfall. Epelepsi mm. Kan det framkalla epelepsi eller är det barn som har epelepsi bara det gäller?
Min son behöver verkligen något som hjälper honom att kunna somna på kvällarna så jag känner att jag verkligen vill prova på detta. Har gjort även som någon skrev att han får ligga i min säng jämt o inte "tjata" på honom om att han ska sova i sin säng. Det har väl hjälpt lite. Han tjatar inte o ropar på mej som innan, men han tar låååång tid på sej att somna ändå :-)
En sak till jag gärna skulle vilja veta är hur mycket medicinen kostar?? Jag kommer givetvis köpa detta hur mycket det än är, men tänkte mer att jag inte vill ha en chock när jag ska lösa ut den :-)
Läkaren sa att 3 av 4 barn ungefär blir hjälpta av Melatonin så jag hoppas verkligen att vi kommer bli hjälpta av detta!!
Tack på förhand!
/Jane