Pedagogik
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Pedagogik

    Sander är en liten pedagog. Idag när jag hämta honom kom hans fröken och var så glad när hon berättade om dagens händelse. Sander hade plockat ihop stora klossar, 2 likadana modeller innehållande 3 bitar var- gått fram till henne och frågat;
    "Vill du jag ska bevisa att 3+3 faktiskt blir 6?"
    Det ville hon förstås. Så hon fick räkna båda bitarna och sen la han ihop dem åt henne och bad henne räkna igen.
    Där ser du beviset hade han sagt
    Sander har lite speciella intressen, dagen innan hade han räknat till 832. Länge och högljutt. Samma eländiga visa blev jag också tvungen att höra på när vi körde från stan häromdagen. När han kom till 404 sa han, "+404 är 808" och sen fortsatte han räkna. När vi kom hem bad jag honom fortsätta räkna i sitt rum, mina öron tar stryk. Han förstod inte alls varför jag inte var intresserad av hans räknande
  2. 1
    Pedagogik Sander är en liten pedagog. Idag när jag hämta honom kom hans fröken och var så glad när hon berättade om dagens händelse. Sander hade plockat ihop stora klossar, 2 likadana modeller innehållande 3 bitar var- gått fram till henne och frågat;
    "Vill du jag ska bevisa att 3+3 faktiskt blir 6?"
    Det ville hon förstås. Så hon fick räkna båda bitarna och sen la han ihop dem åt henne och bad henne räkna igen.
    Där ser du beviset hade han sagt
    Sander har lite speciella intressen, dagen innan hade han räknat till 832. Länge och högljutt. Samma eländiga visa blev jag också tvungen att höra på när vi körde från stan häromdagen. När han kom till 404 sa han, "+404 är 808" och sen fortsatte han räkna. När vi kom hem bad jag honom fortsätta räkna i sitt rum, mina öron tar stryk. Han förstod inte alls varför jag inte var intresserad av hans räknande
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vad bra att han lär fröknarna hur de ska tas med barnen :0) Och vad duktigt av honom...

    Neo har just upptäckt det här med att det faktiskt är väldigt enkelt att räkna nästan hur långt som helst också! Han sitter också och rabblar tills öronen trillar av på en. Själv har jag inte förstått tjusningen med att räkna så långt men nu när jag läser om din son, så inser jag ju att det är en jättegrej för dom.
    Själv har jag nog mest sagt till Neo att Ja ja, jag förstår... Osv osv...
    Tyckt att det räcker med att han faktiskt klarar till dryga hundra och har fattat principen.

    Men nu fick jag mig faktiskt en tankeställare och ska sluta att stoppa upp honom! Det är säkert jättekul för dom att visa att dom faktiskt kan räkna sådär långt. Men jösses vad tradigt det kan vara!!!
  4. 2
    Vad bra att han lär fröknarna hur de ska tas med barnen :0) Och vad duktigt av honom...

    Neo har just upptäckt det här med att det faktiskt är väldigt enkelt att räkna nästan hur långt som helst också! Han sitter också och rabblar tills öronen trillar av på en. Själv har jag inte förstått tjusningen med att räkna så långt men nu när jag läser om din son, så inser jag ju att det är en jättegrej för dom.
    Själv har jag nog mest sagt till Neo att Ja ja, jag förstår... Osv osv...
    Tyckt att det räcker med att han faktiskt klarar till dryga hundra och har fattat principen.

    Men nu fick jag mig faktiskt en tankeställare och ska sluta att stoppa upp honom! Det är säkert jättekul för dom att visa att dom faktiskt kan räkna sådär långt. Men jösses vad tradigt det kan vara!!!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Vad skönt att höra att det finns fler små räknedårar där ute! Visst är det roligt att se hur de verkligen brinner för sin nya kunskap, men det är ju som du säger- tradigt
  6. 3
    Vad skönt att höra att det finns fler små räknedårar där ute! Visst är det roligt att se hur de verkligen brinner för sin nya kunskap, men det är ju som du säger- tradigt
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Blivande matematiker?

    Har du sökt högskola för pojken
    Nej, men kul att han intresserar sig så för siffror och kan lägga ihop, jätteduktigt av honom. Känns som att han kommer klara av mattebiten galant!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  8. 4
    Blivande matematiker? Har du sökt högskola för pojken
    Nej, men kul att han intresserar sig så för siffror och kan lägga ihop, jätteduktigt av honom. Känns som att han kommer klara av mattebiten galant!
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Helt enkelt UNDERBART! En del har det bara och andra får kämpa för att fatta. Var inte fröken IMPONERAD?!
  10. 5
    Helt enkelt UNDERBART! En del har det bara och andra får kämpa för att fatta. Var inte fröken IMPONERAD?!

Liknande trådar

  1. I ur och skur-pedagogik, är det typ
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 21:24
  2. Pedagogik
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 22:19
  3. För mycket pedagogik?
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 11:48
  4. Pedagogik på hög nivå
    By Il_Capitana in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 16:02
  5. vad är pedagogik för dig???
    By moa_ in forum Barn som yrke
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 11:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar