Godispåsar på kalas?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Godispåsar på kalas?

    Hur mycket godis lägger ni i påsarna på barnkalaset? Eller hur mycket vill ni att era barn ska få i påsen? Vore intressant att höra på ett ungefär.
  2. 1
    Godispåsar på kalas? Hur mycket godis lägger ni i påsarna på barnkalaset? Eller hur mycket vill ni att era barn ska få i påsen? Vore intressant att höra på ett ungefär.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vi kommer att köra en liten chokladbit, en klubba, en minigodispåse och ett par typ kolor eller nåt med papper runt, en tablettask eller russin + nån form av leksak. J vill att det skall vara såpbubblor och det blir det om det finns i affären där allt kostar 5:- Totalt räknar jag med att påsen kostar ca 10-15 kr. Tror jag.

    Frukt går bort här eftersom J inte vill ha det, han gillar det inte
  4. 2
    Vi kommer att köra en liten chokladbit, en klubba, en minigodispåse och ett par typ kolor eller nåt med papper runt, en tablettask eller russin + nån form av leksak. J vill att det skall vara såpbubblor och det blir det om det finns i affären där allt kostar 5:- Totalt räknar jag med att påsen kostar ca 10-15 kr. Tror jag.

    Frukt går bort här eftersom J inte vill ha det, han gillar det inte
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Oj, kör ni barnkalas?

    Det har inte ens varit på tapeten här, de andra barnen har fått haft sitt första barnkalas vid fem års ålder och det blir samma för C.
    Jag har tyärr inga tips att ge vad gäller godispåsar, jag är dålig på sådant men kanske...en tablettask, en klubba, klistermärke, några skumgodisbitar, ett tuggummi (t ex Apotekets Bamsetugg), en ballong?
  6. 3
    Oj, kör ni barnkalas? Det har inte ens varit på tapeten här, de andra barnen har fått haft sitt första barnkalas vid fem års ålder och det blir samma för C.
    Jag har tyärr inga tips att ge vad gäller godispåsar, jag är dålig på sådant men kanske...en tablettask, en klubba, klistermärke, några skumgodisbitar, ett tuggummi (t ex Apotekets Bamsetugg), en ballong?
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    När du säger det

    och jag läser Trixies fråga mer noggrant så skulle jag önska att om C får en godispåse så skulle det finnas med vindruvor, clementin och ingen choklad som kladdar ned fina kalaskläder *s* Så olika det är!
  8. 4
    När du säger det och jag läser Trixies fråga mer noggrant så skulle jag önska att om C får en godispåse så skulle det finnas med vindruvor, clementin och ingen choklad som kladdar ned fina kalaskläder *s* Så olika det är!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Tja, kanske en klubba, liten chokladbit, lite plockgodis och ev ett godishalsband eller liknande. Ingen frukt, Ellen vill inte ha det och jag kan förstå om frukt som de äter varje dag inte känns så festligt, även om det är gott.
  10. 5
    Tja, kanske en klubba, liten chokladbit, lite plockgodis och ev ett godishalsband eller liknande. Ingen frukt, Ellen vill inte ha det och jag kan förstå om frukt som de äter varje dag inte känns så festligt, även om det är gott.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    klubba går bort

    alla har vi väl skräck för nånting och jag har det för barn som springer runt med klubbor i munnen. Glömmer aldrig en pojke och mamma jag träffade på en sandstrand på Gotland för några år sedan. Pojken var handikappad och mamman berättade att han sprungit med en klubba i munnen. Det var inte mycket kvar på klubban och han trillade rakt fram och fick den upp i halsen och vidare upp i hjärnan. Jag förstår att det inte händer ofta men för mig är det klubbförbud.
  12. 6
    klubba går bort alla har vi väl skräck för nånting och jag har det för barn som springer runt med klubbor i munnen. Glömmer aldrig en pojke och mamma jag träffade på en sandstrand på Gotland för några år sedan. Pojken var handikappad och mamman berättade att han sprungit med en klubba i munnen. Det var inte mycket kvar på klubban och han trillade rakt fram och fick den upp i halsen och vidare upp i hjärnan. Jag förstår att det inte händer ofta men för mig är det klubbförbud.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Här blir det

    En liten chokladkaka, tablettask, ett par godisnappar, några bilar, ett par dumlekolor, en sån där tuta som åker ut när man blåser och en extra ballong.
  14. 7
    Här blir det En liten chokladkaka, tablettask, ett par godisnappar, några bilar, ett par dumlekolor, en sån där tuta som åker ut när man blåser och en extra ballong.
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Inte så mycket

    Det blir gärna så mycket sött ändå så jag vill helst ta det lite lugnt med sötsakerna. Ett kalas som Luna var på nyligen fick de sådana där färdiga påsar och det tycker jag är alldeles för mycket!
    Klubbor går bort här också, annars känns det lagom, men jag tycker också att det känns läskigt.
    Flärptutor brukar vara väldigt poppis! Det hade jag glömt bort.
    Vi kommer stoppa en tablettask, en russinask, två "snören" (godis alltså), ett klistermärkesark och två ballonger (eftersom vi är ute kommer vi inte ha några ballonger som dekoration).
  16. 8
    Inte så mycket Det blir gärna så mycket sött ändå så jag vill helst ta det lite lugnt med sötsakerna. Ett kalas som Luna var på nyligen fick de sådana där färdiga påsar och det tycker jag är alldeles för mycket!
    Klubbor går bort här också, annars känns det lagom, men jag tycker också att det känns läskigt.
    Flärptutor brukar vara väldigt poppis! Det hade jag glömt bort.
    Vi kommer stoppa en tablettask, en russinask, två "snören" (godis alltså), ett klistermärkesark och två ballonger (eftersom vi är ute kommer vi inte ha några ballonger som dekoration).
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    klurigt det där med chokladen me njag är ÄNNU klurigare och kör fiskdammen m godispåse som sista punkt Och jag har förvarnat om utelek så de har nog inte så fina kläder - hoppas jag!

    Kramar
    R/E
  18. 9
    klurigt det där med chokladen me njag är ÄNNU klurigare och kör fiskdammen m godispåse som sista punkt Och jag har förvarnat om utelek så de har nog inte så fina kläder - hoppas jag!

    Kramar
    R/E
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Eftersom Lunas kalas lång&OT

    är på Lekplats, så får barn färdiga påsar där....och om jag minns rätt fr. förra året samt andra barns kalas på Lekplats så är det ganska mycket godis i.

    Om jag skulle göra sådana, så skulle jag faktiskt stoppa, såpbubblor(elelr lilla grejen som man gör såpbubblor med) någon leksak(djur eller/och bok), balonger, mandarin och ytterst lite godis. I
    inte för att jag har något emot godis(hos oss är det fritt fram med godis faktiskt), men jag har mycket emot sådana dagar då man äter sött i massor, utan att få något matigt innan (som det oftast brukar vara på kalas, åtminstone där vi är bjudna) och avslutar med fiskdamm och godispåse med en enormt massa sött i.
    Galna barn blir det av det.
    Jelena med L,MoA
  20. 10
    Eftersom Lunas kalas lång&OT är på Lekplats, så får barn färdiga påsar där....och om jag minns rätt fr. förra året samt andra barns kalas på Lekplats så är det ganska mycket godis i.

    Om jag skulle göra sådana, så skulle jag faktiskt stoppa, såpbubblor(elelr lilla grejen som man gör såpbubblor med) någon leksak(djur eller/och bok), balonger, mandarin och ytterst lite godis. I
    inte för att jag har något emot godis(hos oss är det fritt fram med godis faktiskt), men jag har mycket emot sådana dagar då man äter sött i massor, utan att få något matigt innan (som det oftast brukar vara på kalas, åtminstone där vi är bjudna) och avslutar med fiskdamm och godispåse med en enormt massa sött i.
    Galna barn blir det av det.
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11
    Axel har bara bjudit 4 kompisar, varav en inte kunde så här blir det mini-kalas. Han har beställt:

    * Spett med kötbullar och korv och spett med grönsaker.
    * Glasstårta som ser ut som en i en bok han har
    * Pappa ska ta på clowndräkt och dela ut godispåsar. Vi kommer nog ha små mini-joojo, studsboll, kinderegg, kanske lite bilar (godiset, Axels favorit) och en tablettask.Hade tänkt klubba men nu har jag läst ditt inlägg om klubbor så... nje...
  22. 11
    Axel har bara bjudit 4 kompisar, varav en inte kunde så här blir det mini-kalas. Han har beställt:

    * Spett med kötbullar och korv och spett med grönsaker.
    * Glasstårta som ser ut som en i en bok han har
    * Pappa ska ta på clowndräkt och dela ut godispåsar. Vi kommer nog ha små mini-joojo, studsboll, kinderegg, kanske lite bilar (godiset, Axels favorit) och en tablettask.Hade tänkt klubba men nu har jag läst ditt inlägg om klubbor så... nje...
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    åhhh inte meningen att....

    ...skrämmas men samtidigt så var det så himla hemskt det som hände den här killen. Hans ena sid var förlamad och/eller på något sätt spastisk.
  24. 12
    åhhh inte meningen att.... ...skrämmas men samtidigt så var det så himla hemskt det som hände den här killen. Hans ena sid var förlamad och/eller på något sätt spastisk.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Vi hade minigodispåsar, tablettask och lite lösgodisar + en Bamsebok (format Pixi). Inga klubbor eller tuggummin, har dåliga erfarenheter av båda...
  26. 13
    Vi hade minigodispåsar, tablettask och lite lösgodisar + en Bamsebok (format Pixi). Inga klubbor eller tuggummin, har dåliga erfarenheter av båda...
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    En tablettask och en klubba hade jag tänkt lägga i, men blir också lite fundersam kring klubban... Visserligen blir fiskdammen alldeles i slutet av kalaset, men vet inte om jag vill ha klubba i nu. Kanske ska lägga i några bilar istället vilket är Hugos favoritgodis. Jag hade gärna haft russin i också, men Hugo tycker inte om russin så det är bara att glömma. Övrigt så blir det tuta/blåsflärp, ballong, bil, "Blixten-penna" och sudd. (Hugo har beställt ett Bil-kalas, filmen Bilar alltså...)
  28. 14
    En tablettask och en klubba hade jag tänkt lägga i, men blir också lite fundersam kring klubban... Visserligen blir fiskdammen alldeles i slutet av kalaset, men vet inte om jag vill ha klubba i nu. Kanske ska lägga i några bilar istället vilket är Hugos favoritgodis. Jag hade gärna haft russin i också, men Hugo tycker inte om russin så det är bara att glömma. Övrigt så blir det tuta/blåsflärp, ballong, bil, "Blixten-penna" och sudd. (Hugo har beställt ett Bil-kalas, filmen Bilar alltså...)
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    Har också klubbskräck... när min pappa var liten hade han en kompis som kvävdes till döds när han cyklade med en klubba i munnen. Det tänker jag på varenda gång jag ser en klubba trots att jag själv var liten när han berättade det.
  30. 15
    Har också klubbskräck... när min pappa var liten hade han en kompis som kvävdes till döds när han cyklade med en klubba i munnen. Det tänker jag på varenda gång jag ser en klubba trots att jag själv var liten när han berättade det.
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Jag tar också tillbaka det där med klubba. Det är faktiskt ganska onödigt och även om vi brukar ha fiskdamm i slutet av kalaset så öppnas det ändå påsar och smakas (förstås!:-).

    Min bror var mycket nära att dö av ett äppelskal i helsne som liten så jag har varit väldigt noga med att skala frukt osv till våra barn. Lite nojjigt kanske men när man sett vad som kan hända så...

    Trots det skriver jag glatt att jag ska lägga klubba i påsen, snacka om inkonsekvent! *s*

    Kul att se vad alla tycker och hur ni gör på era kalas. Alltid lite bra med andras syn på saker och ting.
  32. 16
    Jag tar också tillbaka det där med klubba. Det är faktiskt ganska onödigt och även om vi brukar ha fiskdamm i slutet av kalaset så öppnas det ändå påsar och smakas (förstås!:-).

    Min bror var mycket nära att dö av ett äppelskal i helsne som liten så jag har varit väldigt noga med att skala frukt osv till våra barn. Lite nojjigt kanske men när man sett vad som kan hända så...

    Trots det skriver jag glatt att jag ska lägga klubba i påsen, snacka om inkonsekvent! *s*

    Kul att se vad alla tycker och hur ni gör på era kalas. Alltid lite bra med andras syn på saker och ting.
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17

    tänk vad det sätter sig

    sånt där läskigt man är med om eller får reda på har hänt. Det värsta är att ju precis lika gärna kan hända nåt helt annat hemskt istället.................
  34. 17
    tänk vad det sätter sig sånt där läskigt man är med om eller får reda på har hänt. Det värsta är att ju precis lika gärna kan hända nåt helt annat hemskt istället.................
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18
    Nej men bra tankeställare! Han har alltid order om att sitta still och äta, oavsett vad som äts. Men på kalas så... och så har man ju ansvar för andras barn dessutom. Gissar att eftersom det är så få barn och 2 dessutom är ett år äldre så kommer deras föräldrar bara dumpa dem här. Så det blir nog bara killen som är yngre än Axel som har förälder med.
  36. 18
    Nej men bra tankeställare! Han har alltid order om att sitta still och äta, oavsett vad som äts. Men på kalas så... och så har man ju ansvar för andras barn dessutom. Gissar att eftersom det är så få barn och 2 dessutom är ett år äldre så kommer deras föräldrar bara dumpa dem här. Så det blir nog bara killen som är yngre än Axel som har förälder med.

Liknande trådar

  1. Slå på sak med godispåsar? Mexikanskt?
    By lannagirl in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 14:33
  2. 700 godispåsar
    By Linjo in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 14:41
  3. Ang. godispåsar på kalas
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 15:10
  4. Godispåsar?
    By chbl in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 23:53
  5. Godispåsar
    By Anette m E&S in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar