någon med gummi
Småbarn
  1. anonymt namn
    #1

    någon med gummi

    kläder till sitt barn? Köpte gummikläder på hm idag byxa plus jacka till min 2 åring. Inte så billigt tycker jag egentligen....349 resp 249 men då måste väl det ersätta regnkläder tänker jag..eller? Barnet kan väl ha detta när det regnar likaväl som att ha fleece under regnställ...ja så att man använder det liksom!!!? Valuta för pengarna!!! Har ni kläderna till barnet även om det ej regnar och ...ja jag börjar undra om jag köpt rätt...tänkte innan det blir dags för overall....någon med erfarenhet?
  2. 1
    någon med gummi kläder till sitt barn? Köpte gummikläder på hm idag byxa plus jacka till min 2 åring. Inte så billigt tycker jag egentligen....349 resp 249 men då måste väl det ersätta regnkläder tänker jag..eller? Barnet kan väl ha detta när det regnar likaväl som att ha fleece under regnställ...ja så att man använder det liksom!!!? Valuta för pengarna!!! Har ni kläderna till barnet även om det ej regnar och ...ja jag börjar undra om jag köpt rätt...tänkte innan det blir dags för overall....någon med erfarenhet?
  3. Sandra med M & L
    #2
    Vi hade gummikläder förra året, men jag tyckte dom va ganska onödiga. Dom va absolut inte helt vattentäta, men byxorna va bra att slita på när det inte kommit snö på hösten och i slasket på våren. Men jag köper det inte igen iallafall.
  4. 2
    Vi hade gummikläder förra året, men jag tyckte dom va ganska onödiga. Dom va absolut inte helt vattentäta, men byxorna va bra att slita på när det inte kommit snö på hösten och i slasket på våren. Men jag köper det inte igen iallafall.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Gillar inte fodrade gummikläder och våra ur och skur dagmammor rekommenderar helst att vi inte har det på barnen, för vätan sugs upp in i handleden och neretill på byxorna, då blir de tinga och blöta och barnen fryser och så tar det längre tid att få dem torra, så vi kör heller fleeceställ och galonisar.
  6. 3
    Gillar inte fodrade gummikläder och våra ur och skur dagmammor rekommenderar helst att vi inte har det på barnen, för vätan sugs upp in i handleden och neretill på byxorna, då blir de tinga och blöta och barnen fryser och så tar det längre tid att få dem torra, så vi kör heller fleeceställ och galonisar.
  7. anonymt namn
    #4

    usch då

    inte de svar jag hoppats på i min tvivlan!? Ha ha nä men jag har ju köpt nu och sonen ärver så otroligt mycket pop och reima av min systerson så lite får jag kosta på mig.....men jag köper kanske inte heller det nästa år !!!
  8. 4
    usch då inte de svar jag hoppats på i min tvivlan!? Ha ha nä men jag har ju köpt nu och sonen ärver så otroligt mycket pop och reima av min systerson så lite får jag kosta på mig.....men jag köper kanske inte heller det nästa år !!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Du får testa själv, vet att många rek setet här, men jag gillar det inte.
  10. 5
    Du får testa själv, vet att många rek setet här, men jag gillar det inte.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Vi kör också så, fleecebyxor som de kan ha _I_ stövlarna och galonisar utanpå, just för att de inte ska suga upp väta i fleecefodret.
  12. 6
    Vi kör också så, fleecebyxor som de kan ha _I_ stövlarna och galonisar utanpå, just för att de inte ska suga upp väta i fleecefodret.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    ersätter ej ofodrat.håller inte regnet ute lika bra.fleecen inuti blir blöt svår att få torr.luktar urka.ofodrat behövs ju ev på vintern på vinterkläderna.ofodrat behös på vår sommar.köp hellre fleece kläder att ha under.billiga bra sådanna hittar du på ica maxi.
  14. 7
    ersätter ej ofodrat.håller inte regnet ute lika bra.fleecen inuti blir blöt svår att få torr.luktar urka.ofodrat behövs ju ev på vintern på vinterkläderna.ofodrat behös på vår sommar.köp hellre fleece kläder att ha under.billiga bra sådanna hittar du på ica maxi.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Fast Ellos fodrade gummiställ har bara fleece till knäna/axlarna så de borde vara bättre i det fallet... hoppas jag eftersom det är såna jag har köpt! *s*
  16. 8
    Fast Ellos fodrade gummiställ har bara fleece till knäna/axlarna så de borde vara bättre i det fallet... hoppas jag eftersom det är såna jag har köpt! *s*

Liknande trådar

  1. Gummi-overall?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 19:57
  2. Gummi-koll?
    By *Vickan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 06:30
  3. Bränt gummi...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 18:47
  4. gummi
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 07:03
  5. Gummi...
    By Melinskan in forum _02 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 11:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar