Köper ni barnkläder?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Köper ni barnkläder?

    Jag var på HM förut, och expediten hade en sån söt tunika. När jag frågade henne om den var från HM rodnade hon lite och sa att den fanns på barnkläder...
    Det var alltså en klänning, men ser ut som en tunika på vuxna, jättesöt, svart och vitmönstrad, trekvartsärmar, fyrkantig urringning, men ändå så tar det emot *s* Tänk om jag och en 12-åring kommer i samma kläder...men tänker jag dumt?
    Köper ni/ skulle ni kunna köpa nåt från barnavdelningen?
  2. 1
    Köper ni barnkläder? Jag var på HM förut, och expediten hade en sån söt tunika. När jag frågade henne om den var från HM rodnade hon lite och sa att den fanns på barnkläder...
    Det var alltså en klänning, men ser ut som en tunika på vuxna, jättesöt, svart och vitmönstrad, trekvartsärmar, fyrkantig urringning, men ändå så tar det emot *s* Tänk om jag och en 12-åring kommer i samma kläder...men tänker jag dumt?
    Köper ni/ skulle ni kunna köpa nåt från barnavdelningen?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Japp! Jag är tokig i "knasiga" strumpbyxor och köper gärna från barnavdelningen... Ibland har jag dessutom köpt joggingbrallor i stl 158/164 - sitter ju perfekt i längden när jag nu är 159 lång...
  4. 2
    Japp! Jag är tokig i "knasiga" strumpbyxor och köper gärna från barnavdelningen... Ibland har jag dessutom köpt joggingbrallor i stl 158/164 - sitter ju perfekt i längden när jag nu är 159 lång...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Det är ju jättebra, jogginbrallor syns väl inte att de är från barnavdelningen
    Hmm, jag vet inte...
  6. 3
    Det är ju jättebra, jogginbrallor syns väl inte att de är från barnavdelningen
    Hmm, jag vet inte...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag har stått och tvekat så inför en klänning/tunika på Lindex som jag tycker var såå snygg. Men precis som du säjer så är jag rädd att möta någon av dotterns kompis i samma Jag har tom provat den 2 gånger *rodnar* men valde att inte köpa..
    Nu har dottern kommit upp i storlek 170 och köpt en del på divided, så snart kanske det är oundvikligt ändå??
  8. 4
    Jag har stått och tvekat så inför en klänning/tunika på Lindex som jag tycker var såå snygg. Men precis som du säjer så är jag rädd att möta någon av dotterns kompis i samma Jag har tom provat den 2 gånger *rodnar* men valde att inte köpa..
    Nu har dottern kommit upp i storlek 170 och köpt en del på divided, så snart kanske det är oundvikligt ändå??
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Men vad bra, då kan ju din dotter köpa den på HM nu och så kan du kanske låna den? :P
  10. 5
    Men vad bra, då kan ju din dotter köpa den på HM nu och så kan du kanske låna den? :P
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Ja...just nu har jag en

    kofta från HM i 170 cl på mig! Jättebra är det ju. Man får dock se upp lite med modellerna så inte sömmar etc hamnar på fel plats. Men koftor o tunikor brukar funka...så handla på du!
  12. 6
    Ja...just nu har jag en kofta från HM i 170 cl på mig! Jättebra är det ju. Man får dock se upp lite med modellerna så inte sömmar etc hamnar på fel plats. Men koftor o tunikor brukar funka...så handla på du!
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    En helt ny värld öppnar sig
  14. 7
    En helt ny värld öppnar sig
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Det har hänt

    Pojk t-shirtar i strl 170 från H&M är nästan lika stora som en del av mina toppar i strl M dam! Sedan har jag en hjärtmönstrad t-shirt från H&M flickavd. Har aldrig provat jeans på barnavd, men man kanske borde ;-)?
  16. 8
    Det har hänt Pojk t-shirtar i strl 170 från H&M är nästan lika stora som en del av mina toppar i strl M dam! Sedan har jag en hjärtmönstrad t-shirt från H&M flickavd. Har aldrig provat jeans på barnavd, men man kanske borde ;-)?
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Den tunikan har min dotter på 18 år, så snygg! Ja jag har en jacka från barnavd och en kavaj de kan jag ha fortfarande samt lite annat som jag inte kommer i längre.. (tjocknat)
  18. 9
    Den tunikan har min dotter på 18 år, så snygg! Ja jag har en jacka från barnavd och en kavaj de kan jag ha fortfarande samt lite annat som jag inte kommer i längre.. (tjocknat)
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Hon - expediten sa att strl 170 var som strl 36. Kanske ska gå o prova den där tunikan...
  20. 10
    Hon - expediten sa att strl 170 var som strl 36. Kanske ska gå o prova den där tunikan...
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Så du vet vilken jag menar? Ja, den var ju jättefin! Men lite tråkigt att komma i samma kläder som en tonåring kanske... äsch
  22. 11
    Så du vet vilken jag menar? Ja, den var ju jättefin! Men lite tråkigt att komma i samma kläder som en tonåring kanske... äsch
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Eller värre, komma i samma kläder som en sjuåring *s*
  24. 12
    Eller värre, komma i samma kläder som en sjuåring *s*
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Den har lite Odd Molly stuk över sig kan vara ur organic kollektionen...
  26. 13
    Den har lite Odd Molly stuk över sig kan vara ur organic kollektionen...
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Jajjamän! Det har jag gjort! 158/160 eller 170. Aldrig byxor dock, det har jag inte provat, men tröjor och klänningar..
  28. 14
    Jajjamän! Det har jag gjort! 158/160 eller 170. Aldrig byxor dock, det har jag inte provat, men tröjor och klänningar..
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15
    Typiskt, nu gick jag dit för att prova den och nu är den slut i den storleken...
  30. 15
    Typiskt, nu gick jag dit för att prova den och nu är den slut i den storleken...
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16
    Finns den inte på nätet då? Isåfall kräver jag en länk
  32. 16
    Finns den inte på nätet då? Isåfall kräver jag en länk
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17
    Näe, tyvärr. Ser den inte på nätet. Kanske ska springa till nästa HM istället, bara för den var slut så VILL jag ju prova *s*
  34. 17
    Näe, tyvärr. Ser den inte på nätet. Kanske ska springa till nästa HM istället, bara för den var slut så VILL jag ju prova *s*

Liknande trådar

  1. Vart köper ni era barnkläder?
    By Nilenna in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2021-10-11, 20:14
  2. Barnkläder NYC?
    By Svammelmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:26
  3. köper typ alla barnkläder på
    By traderare in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 20:10
  4. nu som köper&säljer barnkläder
    By isa m L&C in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 09:31
  5. Vad köper ni/köper inte i storpack?
    By jessica13 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar