Hur mycket kostar jag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Hur mycket kostar jag

    mitt företag? Kryptisk fråga, men funderar på om det finns någon "generell" formel för att räkna ut företagets totala kostnad för en individ avseende lön, sociala avgifter, etc.

    Dvs om en person t.ex. tjänar 30.000 brutto, vad är då kostnaden för företaget per månad? Kan man förenklat räkna med dubbla, eller någon annan faktor. Nu ska ingen hänsyn tas till del i kontorskostnaderna, etc, utan enbart de direkta kostnaderna.

    Tack på förhand.
  2. 1
    Hur mycket kostar jag mitt företag? Kryptisk fråga, men funderar på om det finns någon "generell" formel för att räkna ut företagets totala kostnad för en individ avseende lön, sociala avgifter, etc.

    Dvs om en person t.ex. tjänar 30.000 brutto, vad är då kostnaden för företaget per månad? Kan man förenklat räkna med dubbla, eller någon annan faktor. Nu ska ingen hänsyn tas till del i kontorskostnaderna, etc, utan enbart de direkta kostnaderna.

    Tack på förhand.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    Här:
    http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/...katt/Post.aspx
    Då har jag använt min egen komunalskatt, bara att mata in inkomst och skatt sen räknas det ut.
  4. 2
    Här:
    http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/...katt/Post.aspx
    Då har jag använt min egen komunalskatt, bara att mata in inkomst och skatt sen räknas det ut.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Tack!
  6. 3
    Tack!

Liknande trådar

  1. hur mycket kostar det
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 19:53
  2. Hur mycket kostar
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 10:50
  3. Hur mycket kostar...
    By Annika med 3 in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 19:38
  4. Hur mycket kostar
    By Helena in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 21:06
  5. hur mycket kostar?
    By jennie m. 2 in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar