Utan pappa
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. anonym idag
    #1

    Utan pappa

    Vill att min dotter ska få ha en pappa.
    Ser hur alla andra barn har sina pappor.
    Gör så ont i mej.
    Vad ska jag göra?
  2. 1
    Utan pappa Vill att min dotter ska få ha en pappa.
    Ser hur alla andra barn har sina pappor.
    Gör så ont i mej.
    Vad ska jag göra?
  3. mamman30
    #2

    kram till dig

    vet på sätt och vis hur det känns men vill bara säga att din dotter har ändå tur som har en bra mamma som dig.

    Att hennes pappa inte bryr sig(?)är inte ditt eller dotterns fel.
  4. 2
    kram till dig vet på sätt och vis hur det känns men vill bara säga att din dotter har ändå tur som har en bra mamma som dig.

    Att hennes pappa inte bryr sig(?)är inte ditt eller dotterns fel.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Men visst har hon en pappa eller har du stängt ute honom från umgänget som vissa andra mammor gör, vi pappor finns, ok vissa mer eller mindre, men vi finns...Leffe..
  6. 3
    Men visst har hon en pappa eller har du stängt ute honom från umgänget som vissa andra mammor gör, vi pappor finns, ok vissa mer eller mindre, men vi finns...Leffe..
  7. anonymt namn
    #4

    det finns

    ju faktiskt pappor som ger blanka faen i sina barn från dag ett. Eller från när de sticker från mamman. Och som du läste så gör det ONT i mamman ifråga att inte hennes barn har en pappa, TROR du då att mamman stängt pappan ute, eller tror du då att pappan valt att säga "tack o hej"????

    Så nej, "ni finns" inte alltid. Att DU finns, har inte undgått nån härinne. Men att föräldrar skiter i sina barn, det finns också.

    Vad är det du har så svårt att förstå i det resonemanget???

    Du KAN inte jämföra alla situationer med DIN, vi är alla här av en ORSAK, förstår du väll???
  8. 4
    det finns ju faktiskt pappor som ger blanka faen i sina barn från dag ett. Eller från när de sticker från mamman. Och som du läste så gör det ONT i mamman ifråga att inte hennes barn har en pappa, TROR du då att mamman stängt pappan ute, eller tror du då att pappan valt att säga "tack o hej"????

    Så nej, "ni finns" inte alltid. Att DU finns, har inte undgått nån härinne. Men att föräldrar skiter i sina barn, det finns också.

    Vad är det du har så svårt att förstå i det resonemanget???

    Du KAN inte jämföra alla situationer med DIN, vi är alla här av en ORSAK, förstår du väll???
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Men hur funkar din logik egentligen carjon?

    Här skriver en person om hur ledsen hon är för att barnet INTE har en pappa delaktig i sitt liv och det första du hugger på är en fråga om hon "stängt ute honom från umgänget" ?!?!?!?

    Om du tänker lite logiskt. I de fall någon stängt ut någon från umgänge och gjort allt för att den andra föräldern skall ha så lite som möjligt i barnets liv att göra.....hur stora är då oddsen att den personen skulle vara ledsen över att ha lyckats med det?

    Att du är bitter har framgått tidigare och du har säkert dina skäl och anledningar till detta. Men det faktumet ger dig inte en anledning att hoppa på andra titt som tätt som inte har varit med och orsakat din bitterhet.
    Vad vinner du på att hoppa på en person som skriver att hon är ledsen för att det inte finns någon närvarande pappa i hennes barns liv?

    Skärp dig nu!
  10. 5
    Men hur funkar din logik egentligen carjon?

    Här skriver en person om hur ledsen hon är för att barnet INTE har en pappa delaktig i sitt liv och det första du hugger på är en fråga om hon "stängt ute honom från umgänget" ?!?!?!?

    Om du tänker lite logiskt. I de fall någon stängt ut någon från umgänge och gjort allt för att den andra föräldern skall ha så lite som möjligt i barnets liv att göra.....hur stora är då oddsen att den personen skulle vara ledsen över att ha lyckats med det?

    Att du är bitter har framgått tidigare och du har säkert dina skäl och anledningar till detta. Men det faktumet ger dig inte en anledning att hoppa på andra titt som tätt som inte har varit med och orsakat din bitterhet.
    Vad vinner du på att hoppa på en person som skriver att hon är ledsen för att det inte finns någon närvarande pappa i hennes barns liv?

    Skärp dig nu!
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    För att kunna ge dig några konkreta funderingar så behövs det nog lite mer bakgrundsinformation.

    Finns det någon annan vuxen mansperson i närheten som kan fungera lite som en "extrapappa" ibland?
    Någon bror till dig? morfar/farfar? Nära bekant?
  12. 6
    För att kunna ge dig några konkreta funderingar så behövs det nog lite mer bakgrundsinformation.

    Finns det någon annan vuxen mansperson i närheten som kan fungera lite som en "extrapappa" ibland?
    Någon bror till dig? morfar/farfar? Nära bekant?
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7

    mina barn..

    har inte heller en närvarande pappa..han bor i mexico sedan 1998.. o har aldrig hälsat på dom sedan dess..sin som har han aldrig ens träffat..sonen fyllde nio i söndags..pappan har stängt sig själv ute ur deras liv..

    men..mina barn har andra fadersfigurer..det är inte samma sak som en pappa som bor med barnen full tid men det fungerar ändå..

    Så varför har inte din dotter någon närvarande pappa?..en pappa har alla..men det finns massor av orsaker varför de inte alltid är närvarande i sina barns liv..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  14. 7
    mina barn.. har inte heller en närvarande pappa..han bor i mexico sedan 1998.. o har aldrig hälsat på dom sedan dess..sin som har han aldrig ens träffat..sonen fyllde nio i söndags..pappan har stängt sig själv ute ur deras liv..

    men..mina barn har andra fadersfigurer..det är inte samma sak som en pappa som bor med barnen full tid men det fungerar ändå..

    Så varför har inte din dotter någon närvarande pappa?..en pappa har alla..men det finns massor av orsaker varför de inte alltid är närvarande i sina barns liv..
  15. mamman30
    #8

    Instämmer här

    sluta hugga hela tiden,carjon

    Det finns faktiskt både mammor och pappor som skiter i sina barn.
  16. 8
    Instämmer här sluta hugga hela tiden,carjon

    Det finns faktiskt både mammor och pappor som skiter i sina barn.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9

    Vill du vara snäll och sluta

    nu? Du har fått mail från redax med önskan om att du ska tänka på vad du skriver, flera skribenter oberoende av varanda ber dig lugna ner dig.

    Det har framgått att din egen privata situation är besvärlig men du kan och bör inte låta det gå ut över alla mammor här.

    Ditt inlägg bryter mot cr 1 och jag ber dig ännu en gång att skriva med respekt för andra

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  18. 9
    Vill du vara snäll och sluta nu? Du har fått mail från redax med önskan om att du ska tänka på vad du skriver, flera skribenter oberoende av varanda ber dig lugna ner dig.

    Det har framgått att din egen privata situation är besvärlig men du kan och bör inte låta det gå ut över alla mammor här.

    Ditt inlägg bryter mot cr 1 och jag ber dig ännu en gång att skriva med respekt för andra

    /marib *värd*
  19. mamman30
    #10

    Bra att du säger till

    men en fråga

    HUR länge ska han få hålla på med sina påhopp och hetsjakter på andra medlemmar specifikt oss mammor??
  20. 10
    Bra att du säger till men en fråga

    HUR länge ska han få hålla på med sina påhopp och hetsjakter på andra medlemmar specifikt oss mammor??
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11

    Med tanke på att redax

    uppenbarligen mailat skribenten (han har skrivit det härinne ) så är de medvetna om att det finns ett bekymmer där. Hur/om de går vidare vet jag inget om i nuläget.

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  22. 11
    Med tanke på att redax uppenbarligen mailat skribenten (han har skrivit det härinne ) så är de medvetna om att det finns ett bekymmer där. Hur/om de går vidare vet jag inget om i nuläget.

    /marib *värd*
  23. mamman30
    #12

    Tack för svar

    Hoppas de agerar på ngt vis.
  24. 12
    Tack för svar Hoppas de agerar på ngt vis.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Hur kan man bryta mot några regler bara för att man frågar om en pappa finns, det är ju biologiskt omöjligt annars att få barn eller har ni på sidan hittat andra möjligheter...?
  26. 13
    Hur kan man bryta mot några regler bara för att man frågar om en pappa finns, det är ju biologiskt omöjligt annars att få barn eller har ni på sidan hittat andra möjligheter...?
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Men stäng av mig då, detta är ju en sida för mammor som Ellen skriver.....
  28. 14
    Men stäng av mig då, detta är ju en sida för mammor som Ellen skriver.....
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    Rädd för ärliga svar och sanningar....
  30. 15
    Rädd för ärliga svar och sanningar....
  31. mamman30
    #16

    Inte öht

    men dina jäkla fula påhopp är jag trött på.
  32. 16
    Inte öht men dina jäkla fula påhopp är jag trött på.
  33. mamman30
    #17

    detta är en sida för alla

    men man ska kunna uppföra sig och det är inte alltid du kan det.
  34. 17
    detta är en sida för alla men man ska kunna uppföra sig och det är inte alltid du kan det.
  35. mamman30
    #18

    du frågar inte

    på ett vidare snällt sätt det får du nog medge själv carjon

    det är alltid påhopp och fula ord/kommentarer
  36. 18
    du frågar inte på ett vidare snällt sätt det får du nog medge själv carjon

    det är alltid påhopp och fula ord/kommentarer
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19
    Helt rätt av dig, jag var otrogen....så ett svin är jag.....men......
  38. 19
    Helt rätt av dig, jag var otrogen....så ett svin är jag.....men......
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20

    Om du bara frågat

    men var är pappan då? hade du inte brutit mot några regler.

    Men det gjorde du inte. Du lade till en generalisering i hårda ordalag som rakt ut anklagade en annan skribent för att utestänga barnets pappa. Ser du skillnaden där?

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  40. 20
    Om du bara frågat men var är pappan då? hade du inte brutit mot några regler.

    Men det gjorde du inte. Du lade till en generalisering i hårda ordalag som rakt ut anklagade en annan skribent för att utestänga barnets pappa. Ser du skillnaden där?

    /marib *värd*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Utan pappa
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 11:27
  2. Om man är utan pappa och blir sjuk
    By Svägesrskan in forum Ensamförälder
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 23:32
  3. Utan pappa
    By UKU-naut in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 12:22
  4. Kriminell=utan pappa?
    By Eliza62 in forum Pappasnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 23:50
  5. Utan mamma & pappa
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 20:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar