Nidation - hur tidigt???
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Nidation - hur tidigt???

    Hur tidigt kan ägget fästa i livmodern??? Jag undrar eftersom jag idag haft en sån typ mens/äl värk i magen. Hade ett litet minne som tickade i huvudet och satte mej och letade tillbaka i det här forumet där jag skrev i feb ifjol när jag blev gravid. Och ja, det var samma sak då, 5 dagar efter ÄL hade jag mensvärk i magen. Men överallt läser jag om att nidationen inträffar typ 7 dagar efterbefruktningen, så det lät tidigt.... Vad tror ni???
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  2. 1
    Nidation - hur tidigt??? Hur tidigt kan ägget fästa i livmodern??? Jag undrar eftersom jag idag haft en sån typ mens/äl värk i magen. Hade ett litet minne som tickade i huvudet och satte mej och letade tillbaka i det här forumet där jag skrev i feb ifjol när jag blev gravid. Och ja, det var samma sak då, 5 dagar efter ÄL hade jag mensvärk i magen. Men överallt läser jag om att nidationen inträffar typ 7 dagar efterbefruktningen, så det lät tidigt.... Vad tror ni???
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    Här kan man läsa lite: http://www.niomanader.se/content.asp?ID=125

    Där står det bl.a.: "Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.
    Om man får en sådan blödning så kommer den ca 3-8 dygn efter ägglossningen."

    Båda gånger jag blivit gravid har jag haft nidblödningar. Den första hade jag ingen koll på, fattade inte ens att jag var gravid utan trodde jag höll på att bli magsjuk. Men nu gång nummer två (som tyvärr blev ett MA) så fick jag en liten, liten blödning 5 dagar innan BIM och då var det bara stänkblödningar i 3 dagar. Vissa verkar ha mindre än det, men jag har läst att man också kan ha mer mens, som vanligt alltså...

    Jag hoppas det stämmer för dig!!! Att det du känner är ägget som fäster. Håller alla tummar jag kan!
  4. 2
    Här kan man läsa lite: http://www.niomanader.se/content.asp?ID=125

    Där står det bl.a.: "Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.
    Om man får en sådan blödning så kommer den ca 3-8 dygn efter ägglossningen."

    Båda gånger jag blivit gravid har jag haft nidblödningar. Den första hade jag ingen koll på, fattade inte ens att jag var gravid utan trodde jag höll på att bli magsjuk. Men nu gång nummer två (som tyvärr blev ett MA) så fick jag en liten, liten blödning 5 dagar innan BIM och då var det bara stänkblödningar i 3 dagar. Vissa verkar ha mindre än det, men jag har läst att man också kan ha mer mens, som vanligt alltså...

    Jag hoppas det stämmer för dig!!! Att det du känner är ägget som fäster. Håller alla tummar jag kan!

Liknande trådar

  1. Nidation?
    By Tre vill bli fyra in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-11-29, 07:02
  2. Nidation, utomkvädes, mens, annat???
    By Syskonförsök in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 11:20
  3. Nidation?
    By Fultolvis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 10:36
  4. Nidation?
    By Agnhild in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 08:32
  5. Imorgon bitti tidigt tidigt..
    By Marmelad in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 13:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar