Mollusker
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Mollusker

    Finns det verkligen inget att göra mot mollusker???
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  2. 1
    Mollusker Finns det verkligen inget att göra mot mollusker???
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Hej,

    Jag har skrivit tidigare om det här, men skriver gärna igen om det kan hjälpa ngn :-)

    Min äldsta dotter hade mkt!! mollusker länge. Hade provat det mesta, uttorkning, insmörjning osv utan resultat, tills en läkare förvånat sa att det fanns receptfri salva på apoteket som kunde hjälpa.

    Provade, och det försvann helt! Jag vet inte om det hjälper alla (kanske var det på gång att försvinna ändå?) eller alltid, men det är ju värt ett försök!

    Microcid heter cremen.

    Lycka till!

    /Anna
  4. 2
    Hej,

    Jag har skrivit tidigare om det här, men skriver gärna igen om det kan hjälpa ngn :-)

    Min äldsta dotter hade mkt!! mollusker länge. Hade provat det mesta, uttorkning, insmörjning osv utan resultat, tills en läkare förvånat sa att det fanns receptfri salva på apoteket som kunde hjälpa.

    Provade, och det försvann helt! Jag vet inte om det hjälper alla (kanske var det på gång att försvinna ändå?) eller alltid, men det är ju värt ett försök!

    Microcid heter cremen.

    Lycka till!

    /Anna
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Microcid funkade på min sons mollusker också fast han hade massor och de hade funnits i ett år då vi testade. Men jag har hört att det inte alltid fungerar, tyvärr.
  6. 3
    Microcid funkade på min sons mollusker också fast han hade massor och de hade funnits i ett år då vi testade. Men jag har hört att det inte alltid fungerar, tyvärr.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Värt ett försök!!!

    Tack båda två för tipset
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  8. 4
    Värt ett försök!!! Tack båda två för tipset
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Jag ska köpa den krämen!
    Dottern har massa mollusker
  10. 5
    Jag ska köpa den krämen!
    Dottern har massa mollusker
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Jag var hos läkaren i fredags för jag ville att dom skulle ta bort sonens mest irriterande mollusk på armbågen som han slår i hela tiden så den börjar störtblöda... Läkare brukar ju frysa bort dom. Då sa läkaren att det nu har kommit ett frysningmedel som går att köpa på apoteket som man fixar med själv. Medlet heter Wartner och jag tror det kostade 269 kr för 12 behandlingar (i en ask då).
    Jag frös en mollusk på armbågen i fredags och en på knät igår lördag. Det ska ta upp till 14 dagar innan mollusken försvinner helt.
  12. 6
    Jag var hos läkaren i fredags för jag ville att dom skulle ta bort sonens mest irriterande mollusk på armbågen som han slår i hela tiden så den börjar störtblöda... Läkare brukar ju frysa bort dom. Då sa läkaren att det nu har kommit ett frysningmedel som går att köpa på apoteket som man fixar med själv. Medlet heter Wartner och jag tror det kostade 269 kr för 12 behandlingar (i en ask då).
    Jag frös en mollusk på armbågen i fredags och en på knät igår lördag. Det ska ta upp till 14 dagar innan mollusken försvinner helt.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Har aldrig hört om frysning av mollusker, måste kollas upp. Sonen har massor och på mycket olämpliga ställen, så jag tror inte frysning är aktuellt för honom. Microcid funkar men bara när det blivit inflammerat, på de vanlliga molluskerna biter inget verkar det som.
  14. 7
    Har aldrig hört om frysning av mollusker, måste kollas upp. Sonen har massor och på mycket olämpliga ställen, så jag tror inte frysning är aktuellt för honom. Microcid funkar men bara när det blivit inflammerat, på de vanlliga molluskerna biter inget verkar det som.
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8
    Hej, det låter ju bra om det fungerar. Kan du inte skriva och rapportera hur det går sedan?
    Funderar också på att prova på sonen.
  16. 8
    Hej, det låter ju bra om det fungerar. Kan du inte skriva och rapportera hur det går sedan?
    Funderar också på att prova på sonen.
  17. Medlem sedan
    Jun 2015
    #9
    Medel mot mollusker - http://shytobuy.se
  18. 9
    Medel mot mollusker - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  2. Mollusker.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:26
  3. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  4. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
  5. Urk mollusker fy vad arg jag är...
    By Ladymed4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar