Lite synd att det ska
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Lite synd att det ska

    va så rökigt på stället jag är på.. huvudvärk... Kläderna luktar rök när man kommer hem. De röker vid entredörren.. Det borde man göra nått åt tycker jag... För röken kommer ju in i huset... host host... Bygga nått trevligt skjul för rökare med tak på så dom inte röker vid entrén precis... Det är det mest negativa med stället bara... Men annars är det jättebra ställe man är på. Eller bara ha ett rökbord.. hmm lite pli på rökarna iaf tycker jag man kan ordna, respekt mot oss som inte röker...
    ~mamma till en ängel *Robin* f/d 17 okt 2004~


    "Skogen skulle vara mycket tyst, om inga andra fåglar sjöng än de som sjunger bäst"
  2. 1
    Lite synd att det ska va så rökigt på stället jag är på.. huvudvärk... Kläderna luktar rök när man kommer hem. De röker vid entredörren.. Det borde man göra nått åt tycker jag... För röken kommer ju in i huset... host host... Bygga nått trevligt skjul för rökare med tak på så dom inte röker vid entrén precis... Det är det mest negativa med stället bara... Men annars är det jättebra ställe man är på. Eller bara ha ett rökbord.. hmm lite pli på rökarna iaf tycker jag man kan ordna, respekt mot oss som inte röker...
  3. bambuu
    #2

    Säg åt dem

    utomhus är det ju ok att röka men oftast samlas rökarna runt entredörrarna,men om du störs av de så be dem flytta lite åt sidan. Är det på jobbet de stör?
  4. 2
    Säg åt dem utomhus är det ju ok att röka men oftast samlas rökarna runt entredörrarna,men om du störs av de så be dem flytta lite åt sidan. Är det på jobbet de stör?
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    tja en del går inte att säga åt tyvärr, men det är som en stor trappa och dom står ivägen när man kommer typ. sen stänger vissa inte dörren efter sig ovs.. Jag tror mest på att man får ta upp det på ett klubbhusmöte. Jag kan tex inte alls jobba i receptionen för folk går in och ut där jämt och röker typ... då känns det direkt.. Synd att man ska va så känslig mot rökdoft. Var på övervåningen och gick ner vi hade haft rast idag, och jag kände direkt hur hela nedervåningen nästan luktade rök. klagar bara lite.
  6. 3
    tja en del går inte att säga åt tyvärr, men det är som en stor trappa och dom står ivägen när man kommer typ. sen stänger vissa inte dörren efter sig ovs.. Jag tror mest på att man får ta upp det på ett klubbhusmöte. Jag kan tex inte alls jobba i receptionen för folk går in och ut där jämt och röker typ... då känns det direkt.. Synd att man ska va så känslig mot rökdoft. Var på övervåningen och gick ner vi hade haft rast idag, och jag kände direkt hur hela nedervåningen nästan luktade rök. klagar bara lite.
  7. bambuu
    #4

    Du är receptionst?

    JO du kan visst säga åt dem, fråga om de vill köra dej till sjukhuset om du får astma de behöver inte veta att det är sant, men hänsyn bör vi alla ta.
  8. 4
    Du är receptionst? JO du kan visst säga åt dem, fråga om de vill köra dej till sjukhuset om du får astma de behöver inte veta att det är sant, men hänsyn bör vi alla ta.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Om du klagar mycket i stället för lite så kanske det ger bättre effekt. *tipsar*
  10. 5
    Om du klagar mycket i stället för lite så kanske det ger bättre effekt. *tipsar*
  11. bambuu
    #6

    Hosta som fasen

    utan att hålla för munnen
  12. 6
    Hosta som fasen utan att hålla för munnen
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    ja jag kanske ska göra det. för jag kanske vill jobba i receptionen oxå ibland.. För just nu kan jag inte det känner jag eftersom dom röker där ute och jag känner direkt när jag är där och umgås med den som är i receptionen.. Man får va på lite olika ställen under dagen. Det är skoj tycker jag.
  14. 7
    ja jag kanske ska göra det. för jag kanske vill jobba i receptionen oxå ibland.. För just nu kan jag inte det känner jag eftersom dom röker där ute och jag känner direkt när jag är där och umgås med den som är i receptionen.. Man får va på lite olika ställen under dagen. Det är skoj tycker jag.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    hihi brukar göra det ibland *fniss*
  16. 8
    hihi brukar göra det ibland *fniss*
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    just nu kan jag inte utföra den uppgiften eftersom det är så på stället.. Man får välja lite vad man vill jobba med under dagen. Men jag skulle vilja lära mig men tyvärr pga rökdoften i entrén så går det inte... grrr kan inte ens hänga min jacka där nere...
  18. 9
    just nu kan jag inte utföra den uppgiften eftersom det är så på stället.. Man får välja lite vad man vill jobba med under dagen. Men jag skulle vilja lära mig men tyvärr pga rökdoften i entrén så går det inte... grrr kan inte ens hänga min jacka där nere...
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Vad är det för jobb

    du fått eller är det ett jobb? *missat*
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  20. 10
    Vad är det för jobb du fått eller är det ett jobb? *missat*
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    jag messar dig.
  22. 11
    jag messar dig.
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #12
    usch ja,visserligen röker jag själv,men jag avskyr cigarrettrök. Jag har otaliga gånger bett (?) folk gå ut från ex. busshytten,gå bort från ingångarna etc.etc. Oftast är det utan problem,många helt enkelt tänker sig inte för.
    Jag själv är mycket noga med att visa hänsyn när jag röker.
    När jag går förbi folk som står och röker,speciellt vid olika ingångar,brukar jag rynka på näsan och blåsa ut samtidigt,just för att markera hur obehagligt jag tycker det är. Men sist jag gjorde det,jag var ute med dottern i barnvagnen,så fick jag skällsord vrålade efter mig. Två kvinnor i övre medelåldern betedde sig som värsta tonåringarna. Jag blev ganska skakad och tyckte det var ordentligt obehagligt.
    De skrek bland annat att de var ju "för fan utomhus så du ska bara hålla käften" osv i samma intelligenta tongångar.
    Man upphör aldrig att förundras över en del människors idioti.
  24. 12
    usch ja,visserligen röker jag själv,men jag avskyr cigarrettrök. Jag har otaliga gånger bett (?) folk gå ut från ex. busshytten,gå bort från ingångarna etc.etc. Oftast är det utan problem,många helt enkelt tänker sig inte för.
    Jag själv är mycket noga med att visa hänsyn när jag röker.
    När jag går förbi folk som står och röker,speciellt vid olika ingångar,brukar jag rynka på näsan och blåsa ut samtidigt,just för att markera hur obehagligt jag tycker det är. Men sist jag gjorde det,jag var ute med dottern i barnvagnen,så fick jag skällsord vrålade efter mig. Två kvinnor i övre medelåldern betedde sig som värsta tonåringarna. Jag blev ganska skakad och tyckte det var ordentligt obehagligt.
    De skrek bland annat att de var ju "för fan utomhus så du ska bara hålla käften" osv i samma intelligenta tongångar.
    Man upphör aldrig att förundras över en del människors idioti.

Liknande trådar

  1. lite synd om mig...
    By umami in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 09:36
  2. Lite synd........
    By tottis in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 19:20
  3. Nu är det lite synd om mig
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 18:41
  4. Det är lite synd om mig i dag!
    By Kat m Viggo in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 07:22
  5. Lite synd om mig (OT)
    By Jessica m. R & C in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar