Formulär?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Formulär?

    Jag har skapat ett formulär på min hemsida med hjälp av den kod som olzzon.com erbjuder, men det verkar inte fungera så bra. Är det någon som har lust att hjälpa mig?

    Jag vill inte lägga ut länken här för då hittar sökmotorerna den när någon söker på mitt företagsnamn och det vill jag inte. Däremot finns adressen i min presentation.

    Är det jag som har missat något i koden? Fel doctype t ex? Eller är det något i formulärkoden som är fel? Jag har ändrat den så att jag tycker den passar min sida jämfört med standardkoden olzzon erbjuder.

    Det som händer är att jag t ex inte får åäö korrekt. Så här ser det ut i mailen jag får när jag testar själv: testar för att se om det är nÃ¥n skillnad härifrÃ¥n. Och så har jag fått ett formulärsvar där avsändaren säger sig ha skrivit och så är det bara tomt i själva meddelandet. Duktigt oproffsigt!
  2. 1
    Formulär? Jag har skapat ett formulär på min hemsida med hjälp av den kod som olzzon.com erbjuder, men det verkar inte fungera så bra. Är det någon som har lust att hjälpa mig?

    Jag vill inte lägga ut länken här för då hittar sökmotorerna den när någon söker på mitt företagsnamn och det vill jag inte. Däremot finns adressen i min presentation.

    Är det jag som har missat något i koden? Fel doctype t ex? Eller är det något i formulärkoden som är fel? Jag har ändrat den så att jag tycker den passar min sida jämfört med standardkoden olzzon erbjuder.

    Det som händer är att jag t ex inte får åäö korrekt. Så här ser det ut i mailen jag får när jag testar själv: testar för att se om det är nÃ¥n skillnad härifrÃ¥n. Och så har jag fått ett formulärsvar där avsändaren säger sig ha skrivit och så är det bara tomt i själva meddelandet. Duktigt oproffsigt!
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Nu har jag skickat till dig via formuläret. Jag fyllde i alla fälten.
    Funkar det?

    Du har en rad i formulärkoden som är:
    <input type="hidden" name="url">
    Vet inte vad den är till för ... Någon annan kanske vet bättre :-)
  4. 2
    Nu har jag skickat till dig via formuläret. Jag fyllde i alla fälten.
    Funkar det?

    Du har en rad i formulärkoden som är:
    <input type="hidden" name="url">
    Vet inte vad den är till för ... Någon annan kanske vet bättre :-)
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Tack för testet. Det kom fram med allt ifyllt men fullt av konstiga tecken. Ett problem med det är att när man fyller i sin mailadress så får man en kopia av meddelandet och det ser lika knasigt ut. Känns oproffsigt.

    Jag tror att det är just den kodraden som gör att man får en kopia på sitt meddelande.

    Konstigt är att hon som säger att hon skickar har testat igen utan att det kommit fram till mig. Hon kommer ändå till sidan med att det är skickat.
  6. 3
    Tack för testet. Det kom fram med allt ifyllt men fullt av konstiga tecken. Ett problem med det är att när man fyller i sin mailadress så får man en kopia av meddelandet och det ser lika knasigt ut. Känns oproffsigt.

    Jag tror att det är just den kodraden som gör att man får en kopia på sitt meddelande.

    Konstigt är att hon som säger att hon skickar har testat igen utan att det kommit fram till mig. Hon kommer ändå till sidan med att det är skickat.

Liknande trådar

  1. Formulär
    By LottaCa in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 08:11
  2. Beställningssedel/-formulär....
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 12:49
  3. 5-15 formulär
    By Mamma Trött in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 12:45
  4. formulär i pdf
    By Vittel in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 19:17
  5. formulär i pdf
    By Vittel in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar