lågt blodtryck
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 1998
    #1

    lågt blodtryck

    Nu har jag varit på VC och tagit blodtryck för att ev. få betablockerare mot mina migräner.

    Första gången hon mätte hade jag 90/55 och 50 i puls
    Andra gången mätte hon 100/60 och 50 i puls.

    hon trodde inte att jag var aktuell för betablockerare

    Hon rekomenderade mig att öka på konditionen så höjdes blodtrycket
    **** Du är din hjärna ****
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    lågt blodtryck Nu har jag varit på VC och tagit blodtryck för att ev. få betablockerare mot mina migräner.

    Första gången hon mätte hade jag 90/55 och 50 i puls
    Andra gången mätte hon 100/60 och 50 i puls.

    hon trodde inte att jag var aktuell för betablockerare

    Hon rekomenderade mig att öka på konditionen så höjdes blodtrycket
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Öka konditionen är bra och hur är det med ditt saltintag? Salt höjer blodtrycket, ät oliver och salta nötter och annat salt och nyttigt.
  4. 2
    Öka konditionen är bra och hur är det med ditt saltintag? Salt höjer blodtrycket, ät oliver och salta nötter och annat salt och nyttigt.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Fullt förståeligt!

    Att ge betablockerare när man redan har så lågt blodtryck kan ju vara direkt farligt så jag förstår at du inte fick det.Jag åt i många år Seloken för min extremt höga puls,men jag hade samtidigt lågt blodtryck så de var lite skeptiska ibland,men så lågt som du hade jag aldrig.Motion är bra för mycket!
    När!?
  6. 3
    Fullt förståeligt! Att ge betablockerare när man redan har så lågt blodtryck kan ju vara direkt farligt så jag förstår at du inte fick det.Jag åt i många år Seloken för min extremt höga puls,men jag hade samtidigt lågt blodtryck så de var lite skeptiska ibland,men så lågt som du hade jag aldrig.Motion är bra för mycket!
  7. Medlem sedan
    Feb 1998
    #4
    Äter mycket salt enligt andra. Men får väl öka på konditionen.
    Ska kolla trycket om 2 veckor igen
  8. 4
    Äter mycket salt enligt andra. Men får väl öka på konditionen.
    Ska kolla trycket om 2 veckor igen
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Har du en sån där stationär cykel hemma? Det är bra för hjärta och lungor.
  10. 5
    Har du en sån där stationär cykel hemma? Det är bra för hjärta och lungor.
  11. Medlem sedan
    Feb 1998
    #6
    Japp, det verkar som om kondition är medicinen
    Men jag vill ju bli av med mina migränattacker. Jag har väldigt ofta migrän och det tar på krafterna
  12. 6
    Japp, det verkar som om kondition är medicinen
    Men jag vill ju bli av med mina migränattacker. Jag har väldigt ofta migrän och det tar på krafterna
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag tycker att du ska prova akupunktur mot din migrän.
  14. 7
    Jag tycker att du ska prova akupunktur mot din migrän.
  15. Medlem sedan
    Feb 1998
    #8
    *harkel* sålde min crosstrainer för några veckor sedan , men får ta mig i kragen att gå ut på lägre promenader
  16. 8
    *harkel* sålde min crosstrainer för några veckor sedan , men får ta mig i kragen att gå ut på lägre promenader
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Lågt blodtryck och 50 i vilopuls, nä då ska man inte ha betablockad.
    Synd, för det funkar oftast bra mot migrän.

    För övrigt så är det inte farligt i sig själv med lågt blodtryck så länge man inte har besvär med svimning och liknande. Att äta mer salt skulle jag väl inte rekommendera eftersom det belastar njurarna onödigt mycket.
  18. 9
    Lågt blodtryck och 50 i vilopuls, nä då ska man inte ha betablockad.
    Synd, för det funkar oftast bra mot migrän.

    För övrigt så är det inte farligt i sig själv med lågt blodtryck så länge man inte har besvär med svimning och liknande. Att äta mer salt skulle jag väl inte rekommendera eftersom det belastar njurarna onödigt mycket.
  19. Medlem sedan
    Feb 1998
    #10
    Det ska jag kolla upp. Kan inget om det så jag ska kolla vidare med det.
  20. 10
    Det ska jag kolla upp. Kan inget om det så jag ska kolla vidare med det.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Jag är ingen expert men jag tror att du behöver mer intensiv träning än promenader för att få hjärtat tränat.
  22. 11
    Jag är ingen expert men jag tror att du behöver mer intensiv träning än promenader för att få hjärtat tränat.
  23. Medlem sedan
    Feb 1998
    #12
    Njae, jag har inga symtomer för lågt blodtryck. Visst har jag kännt någon enstaka gång att det svartnar, men det är inget som jag har brytt mig om så.

    Min undran är om man kan höja sitt blodtryck så pass mycket med motion att jag kan börja med betablockerare. Ska kolla upp alternativ mot migränen som typ akupunktur som EN skrev
  24. 12
    Njae, jag har inga symtomer för lågt blodtryck. Visst har jag kännt någon enstaka gång att det svartnar, men det är inget som jag har brytt mig om så.

    Min undran är om man kan höja sitt blodtryck så pass mycket med motion att jag kan börja med betablockerare. Ska kolla upp alternativ mot migränen som typ akupunktur som EN skrev
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jag tycker det är märkligt at din läkare inte föreslaget det för dig!
  26. 13
    Jag tycker det är märkligt at din läkare inte föreslaget det för dig!
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Det där med saltet är ju så att den som behöver mer salt för sitt blodtryck mår bra av det och har man inga njurproblem så finns ingen anledning att undvika att äta oliver tex.

    Vet du vad de heter de mediciner mot migrän ni talar om?
  28. 14
    Det där med saltet är ju så att den som behöver mer salt för sitt blodtryck mår bra av det och har man inga njurproblem så finns ingen anledning att undvika att äta oliver tex.

    Vet du vad de heter de mediciner mot migrän ni talar om?
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    Tråkigt men helt rätt..

    ..betablockerare är ju inte aktuellt för dig just nu.

    Har också besvärats av lågt blodtryck i flera år (blev yrslig osv) men numera är det riktigt bra (110/55 puls 60). i mitt fall så normaliserades trycket när jag gick upp i vikt, tränade och åt bra och fick hyfsad ordning på mitt järnvärde. Hoppas du får ordning på ditt bltr snart annars finns ju andra åtgärder.
  30. 15
    Tråkigt men helt rätt.. ..betablockerare är ju inte aktuellt för dig just nu.

    Har också besvärats av lågt blodtryck i flera år (blev yrslig osv) men numera är det riktigt bra (110/55 puls 60). i mitt fall så normaliserades trycket när jag gick upp i vikt, tränade och åt bra och fick hyfsad ordning på mitt järnvärde. Hoppas du får ordning på ditt bltr snart annars finns ju andra åtgärder.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Att förebygga anfallen
    Genom att undvika stress och leva ett lugnt och regelbundet liv med återkommande vila, tillräckligt med sömn och regelbundna måltider kan man förebygga migränanfall. Det är också bra att undvika det man vet utlöser migränen, till exempel mögelost och rödvin. Även regelbunden motion, avslappningsövningar och akupunktur kan hjälpa.


    kopierat från
    http://xn--sjukvrdsrdgivning-drbe.se...15121&PreView=
  32. 16
    Att förebygga anfallen
    Genom att undvika stress och leva ett lugnt och regelbundet liv med återkommande vila, tillräckligt med sömn och regelbundna måltider kan man förebygga migränanfall. Det är också bra att undvika det man vet utlöser migränen, till exempel mögelost och rödvin. Även regelbunden motion, avslappningsövningar och akupunktur kan hjälpa.


    kopierat från
    http://xn--sjukvrdsrdgivning-drbe.se...15121&PreView=
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17
    Akupunktur kan oxå vara bra. Gick på det innan jag började medicinera med betablockad. Nackdelen är att det tar tid. Man måste avsätta tid en-två ggr/vecka. Själva behandlingen tar ca 30 min, men det gäller att hitta en bra sjukgymnast som man trivs med och har förtroende för. Och en sådan kanske inte finns runt hörnet?

    Men det är absolut värt att prova!
  34. 17
    Akupunktur kan oxå vara bra. Gick på det innan jag började medicinera med betablockad. Nackdelen är att det tar tid. Man måste avsätta tid en-två ggr/vecka. Själva behandlingen tar ca 30 min, men det gäller att hitta en bra sjukgymnast som man trivs med och har förtroende för. Och en sådan kanske inte finns runt hörnet?

    Men det är absolut värt att prova!
  35. Medlem sedan
    Feb 1998
    #18
    Detta var bara på provtagninge. Läkaren ska ringa mig när hon har fått svaren på blodtrycket. Så vi får se vad läkaren säger.
  36. 18
    Detta var bara på provtagninge. Läkaren ska ringa mig när hon har fått svaren på blodtrycket. Så vi får se vad läkaren säger.
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19
    Dom jag tar heter Inderal eller Propranolol i den billiga varianten.
  38. 19
    Dom jag tar heter Inderal eller Propranolol i den billiga varianten.
  39. Medlem sedan
    Feb 1998
    #20
    I vikt hoppas jag inte att jag ska behöva gå upp i. Har redan lite övervikt. Men motion kan inte skada. Och behöver kanske kolla upp lite med andra värden.
  40. 20
    I vikt hoppas jag inte att jag ska behöva gå upp i. Har redan lite övervikt. Men motion kan inte skada. Och behöver kanske kolla upp lite med andra värden.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lågt blodtryck och lågt hb?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 15:55
  2. Lågt blodtryck?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 19:33
  3. Lågt blodtryck
    By miau in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 20:56
  4. lågt blodtryck??
    By joliegirl in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 15:33
  5. Lågt blodtryck!?
    By maria_72 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar