gravid fråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    gravid fråga

    Det gör jätte ont i blygbenet. Det kommer till och från. Jag kan knappt röra mig eller när det gör så ont. Sedan går det över efter någon timma eller så. Kan man ha foglossning i blygbenet?? Är i v.34 nu
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  2. 1
    gravid fråga Det gör jätte ont i blygbenet. Det kommer till och från. Jag kan knappt röra mig eller när det gör så ont. Sedan går det över efter någon timma eller så. Kan man ha foglossning i blygbenet?? Är i v.34 nu
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Så där så det känns som om nån har hängt en 20-kilosvikt i blygdbenet?
    Det känner jag igen i så fall. Gör djävulskt ont.
  4. 2
    Så där så det känns som om nån har hängt en 20-kilosvikt i blygdbenet?
    Det känner jag igen i så fall. Gör djävulskt ont.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    ja du kan ha foglossning där.
  6. 3
    ja du kan ha foglossning där.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    mer som..

    ..bäbisen har lite knivar och rakblad i sina händer som den hugger med inne ifrån...AJ!
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  8. 4
    mer som.. ..bäbisen har lite knivar och rakblad i sina händer som den hugger med inne ifrån...AJ!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    foglossning eller förvärkar..
  10. 5
    foglossning eller förvärkar..
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Aj, då! Det har jag inte haft i blygbenet. Men det låter inget mysigt alls. Hoppas du blir bättre!
  12. 6
    Aj, då! Det har jag inte haft i blygbenet. Men det låter inget mysigt alls. Hoppas du blir bättre!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    okej..

    Ja det kanske bara är något tillfälligt och göår över snart. Det måste det göra
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  14. 7
    okej.. Ja det kanske bara är något tillfälligt och göår över snart. Det måste det göra
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    undra..

    ..om det är det. Fast kan foglossning komma och gå?
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  16. 8
    undra.. ..om det är det. Fast kan foglossning komma och gå?
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    förvärkar..

    ..Hmm. Ja det gör liksom galet ont i mellan åt
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  18. 9
    förvärkar.. ..Hmm. Ja det gör liksom galet ont i mellan åt
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10
    jag hade som ont där och det kom och gick lite ibland var det som rejäla hugg.
    svårt att förklara sådant tycker jag.
  20. 10
    jag hade som ont där och det kom och gick lite ibland var det som rejäla hugg.
    svårt att förklara sådant tycker jag.
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Japp, det är där man har foglossning! Där och/eller i fogarna bak (där du skulle haft svans om du vore hund).

    Undvik de rörelser som gör ont, gå med samlade ben och låt bli all snedbelastning (som att dammsuga osv) så klarar du dig nog.
  22. 11
    Japp, det är där man har foglossning! Där och/eller i fogarna bak (där du skulle haft svans om du vore hund).

    Undvik de rörelser som gör ont, gå med samlade ben och låt bli all snedbelastning (som att dammsuga osv) så klarar du dig nog.
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    när det kommer..

    ..så kan inte gå eller röra mig alls för det gör ont som bara den. Igår blev jag ståendes i trappan hemma och kunde inte gå eller ner eller sätta mig. Bara stå och gråta
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  24. 12
    när det kommer.. ..så kan inte gå eller röra mig alls för det gör ont som bara den. Igår blev jag ståendes i trappan hemma och kunde inte gå eller ner eller sätta mig. Bara stå och gråta
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13
    mmm då låter det som förvärkar.. men de kan ju å andra sidan hålla på i några veckor de gjorde de för mig!
  26. 13
    mmm då låter det som förvärkar.. men de kan ju å andra sidan hålla på i några veckor de gjorde de för mig!
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14

    hjälp

    Hur skall man kunna jobba då när det sååå ont i någon timma och man knappt kan gå??
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  28. 14
    hjälp Hur skall man kunna jobba då när det sååå ont i någon timma och man knappt kan gå??
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Gör det ont om du trycker på blygdbenet? För är det foglossning så brukar det vara väldigt ömt där. I så fall är råden du fick du fick av Nissa rätt viktiga att följa om det inte ska bli värre. Hoppas att du slipper få ondare!
  30. 15
    Gör det ont om du trycker på blygdbenet? För är det foglossning så brukar det vara väldigt ömt där. I så fall är råden du fick du fick av Nissa rätt viktiga att följa om det inte ska bli värre. Hoppas att du slipper få ondare!
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16

    det kom..

    ..bara härom dan som en blixt och vägrar att sluta gå över..
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  32. 16
    det kom.. ..bara härom dan som en blixt och vägrar att sluta gå över..
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17

    Jag tycker att det låter

    mycket som foglossning även om min satt mer baktill. Vet dock att den kan sätta sig i blygdbenet. Gå till en sjukgymnast men ring sjukvårdsrådgivningen eller gynakuten idag för att vara på den säkra sidan.
  34. 17
    Jag tycker att det låter mycket som foglossning även om min satt mer baktill. Vet dock att den kan sätta sig i blygdbenet. Gå till en sjukgymnast men ring sjukvårdsrådgivningen eller gynakuten idag för att vara på den säkra sidan.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Bor du i lägenhet? Då har jag världens fånigaste men ack så viktiga råd, gå baklänges nedför trappen! Det rådet fick jag (fyra trappor upp utan hiss) och det hjälpte så att det iaf inte förvärrades.

    Gör inga lyft samtidgt som du rör dig sidledes (helst inga alls). Jag lyfte kattsand (bara 8L) och det var som om någon drog en slägga mellan benen på mig så jag tappade påsen (som höll
  36. 18
    Bor du i lägenhet? Då har jag världens fånigaste men ack så viktiga råd, gå baklänges nedför trappen! Det rådet fick jag (fyra trappor upp utan hiss) och det hjälpte så att det iaf inte förvärrades.

    Gör inga lyft samtidgt som du rör dig sidledes (helst inga alls). Jag lyfte kattsand (bara 8L) och det var som om någon drog en slägga mellan benen på mig så jag tappade påsen (som höll

Liknande trådar

  1. En IVF - gravid fråga
    By yeny in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 10:15
  2. Gravid-fråga
    By _Busmamman_ in forum Många barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 12:09
  3. Vikt och gravid fråga
    By Ballerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 22:12
  4. Fråga om att flyga som gravid
    By Gabbi i Botswana in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 10:22
  5. fråga om gravid
    By anonym in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 20:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar