förbannade skator
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    förbannade skator

    I går ställde vi ut en påse med nötfärs, gryt och kalopsbitar, benfri karre på balkongen. Vi tänkte fixa i ordning det mesta av det i dag och det fick inte plats i kylskåpet.

    Nu när jag kom hem efter att ha lämnat barnen på dagis såg jag att skatjävlarna var på balkongen. Fan fan.
    Över 1 kg nötfärs har de tuggat i sig *äckligt* Så har de tuggat hål på och gnagt på karren.

    Det är väl bara att kasta allt nu eller hur???
    äckliga fågelbaciller
  2. 1
    förbannade skator I går ställde vi ut en påse med nötfärs, gryt och kalopsbitar, benfri karre på balkongen. Vi tänkte fixa i ordning det mesta av det i dag och det fick inte plats i kylskåpet.

    Nu när jag kom hem efter att ha lämnat barnen på dagis såg jag att skatjävlarna var på balkongen. Fan fan.
    Över 1 kg nötfärs har de tuggat i sig *äckligt* Så har de tuggat hål på och gnagt på karren.

    Det är väl bara att kasta allt nu eller hur???
    äckliga fågelbaciller
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Släng!
    Tänk på var de skatorna varit innan - i diverse äckliga sopor.
    Skatorna är vidriga här just nu. Attackerar (i grupp) nästan kvarterets katter också!
  4. 2
    Släng!
    Tänk på var de skatorna varit innan - i diverse äckliga sopor.
    Skatorna är vidriga här just nu. Attackerar (i grupp) nästan kvarterets katter också!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    ja fy

    Åh vad irriterande att jag inte tog in påsen innan jag gick till dagis med barnen, gnisslar tänder.
    Det var sambon som hade varit smart och köpt hem en massa billigt kött från willys.

    Undrar vad han säger, han tror väl knappt det är sant när jag berättar.
  6. 3
    ja fy Åh vad irriterande att jag inte tog in påsen innan jag gick till dagis med barnen, gnisslar tänder.
    Det var sambon som hade varit smart och köpt hem en massa billigt kött från willys.

    Undrar vad han säger, han tror väl knappt det är sant när jag berättar.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Ja, det är bara att kasta. Men inte var det väl "äckligt" av fåglarna? Ni hade ju tänkt äta köttet själva...
    Och jag kan inte låta bli att tycka att det var rätt klantigt att ställa ut mat på balkongen.
  8. 4
    Ja, det är bara att kasta. Men inte var det väl "äckligt" av fåglarna? Ni hade ju tänkt äta köttet själva...
    Och jag kan inte låta bli att tycka att det var rätt klantigt att ställa ut mat på balkongen.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    jo jag vet

    att det var klantigt att ställa ut den där men det blev så i går kväll, barnen skulle äta och i säng och sambon skulle till nattjobbet.. Men den var i påse och påsen var noga stängd. De har bra luktsinne skatorna.

    Som tur var så har de ätit fint, för balkongen är inte nergrisad.
  10. 5
    jo jag vet att det var klantigt att ställa ut den där men det blev så i går kväll, barnen skulle äta och i säng och sambon skulle till nattjobbet.. Men den var i påse och påsen var noga stängd. De har bra luktsinne skatorna.

    Som tur var så har de ätit fint, för balkongen är inte nergrisad.
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Klart man blir arg, mest över sin egen klantighet. För skator är häftiga, just för att de är så smarta, och kan sammarbeta så bra. Dessutom är de snygga. Men jag förstår att du är sur.

    Jo, jag skulle allt slänga det....
  12. 6
    Klart man blir arg, mest över sin egen klantighet. För skator är häftiga, just för att de är så smarta, och kan sammarbeta så bra. Dessutom är de snygga. Men jag förstår att du är sur.

    Jo, jag skulle allt slänga det....
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    nu har jag kastat allt

    tur de inte gav sig på allt, ett paket med karre klarade sig.
  14. 7
    nu har jag kastat allt tur de inte gav sig på allt, ett paket med karre klarade sig.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    Stackare....

    Jjag brukar ställa ut saker på balkongen då jag frostar av frysen, men numera så har jag alltid en filt eller bakplåtar över lådorna eftersom jag råkat ut för samma sak som Dig.
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  16. 8
    Stackare.... Jjag brukar ställa ut saker på balkongen då jag frostar av frysen, men numera så har jag alltid en filt eller bakplåtar över lådorna eftersom jag råkat ut för samma sak som Dig.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Egentligen är det ingen dålig ide att ha maten på balkongen nu, i det här vädret. Men då behöver man en stor kastrull eller låda i material som de inte tar sej in i , och TUNGA saker på locket, alternativt lås.
  18. 9
    Egentligen är det ingen dålig ide att ha maten på balkongen nu, i det här vädret. Men då behöver man en stor kastrull eller låda i material som de inte tar sej in i , och TUNGA saker på locket, alternativt lås.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Släng! Tips till nästa gång - ställ ut en kylväska och lägg grejorna i den.
  20. 10
    Släng! Tips till nästa gång - ställ ut en kylväska och lägg grejorna i den.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    ja kylväska

    är en bra ide. Synd att vi inte tänkte så långt i går, suck.
  22. 11
    ja kylväska är en bra ide. Synd att vi inte tänkte så långt i går, suck.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    jo det är sant

    Har man bara nåt tungt över så ska det hålla fåglarna borta. Jag har haft mat ute på balkongen i kastrull med lock förut. Undrar vad sambon säger, fniss
  24. 12
    jo det är sant Har man bara nåt tungt över så ska det hålla fåglarna borta. Jag har haft mat ute på balkongen i kastrull med lock förut. Undrar vad sambon säger, fniss

Liknande trådar

  1. Skator?
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 11:31
  2. Skator?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 23:22
  3. Jävla skator
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 10:31
  4. SKITFÅGLAR!!! (Skator)
    By pudding* in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 21:32
  5. förbannade mig!
    By morsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 15:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar