Låg moderkaka??
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Låg moderkaka??

    Var på ul igår. Allt var bra med bebisen. Men min moderkaka satt långt ner. Fick en ny ul-tid i v32 för att kontrollera att moderkakan hade flyttat sig upp åt. Tänkte inte så mycket på det, men min kompis sa att det kunde bli problem vid förlossningen. Vad då för problem? Behöver man snittas? Kan det vara risk att föda förtidigt? Någon som vet, tacksam för svar!!!
    Mamma till Felix och gravid igen efter tre mf
  2. 1
    Låg moderkaka?? Var på ul igår. Allt var bra med bebisen. Men min moderkaka satt långt ner. Fick en ny ul-tid i v32 för att kontrollera att moderkakan hade flyttat sig upp åt. Tänkte inte så mycket på det, men min kompis sa att det kunde bli problem vid förlossningen. Vad då för problem? Behöver man snittas? Kan det vara risk att föda förtidigt? Någon som vet, tacksam för svar!!!
  3. A-L bm
    #2
    Om moderkakan sitter så lågt att den sitter för modermunnen så kommer du inte föda vaginalt. Därför gör man ett UL i v 32 då man oftast ser att allteftersom livmodern vuxit så har moderkakan "kommit" högre upp och utgör inget hindre längre.
  4. 2
    Om moderkakan sitter så lågt att den sitter för modermunnen så kommer du inte föda vaginalt. Därför gör man ett UL i v 32 då man oftast ser att allteftersom livmodern vuxit så har moderkakan "kommit" högre upp och utgör inget hindre längre.

Liknande trådar

  1. Föreliggande moderkaka?
    By Ika M in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 19:24
  2. Föreliggande moderkaka?
    By Ika M in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 07:11
  3. Moderkaka
    By kids in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 19:22
  4. Moderkaka
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 07:18
  5. föreliggande moderkaka
    By trulls in forum Komplikationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar