tips på bra menstrosa nån?
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    tips på bra menstrosa nån?

    låter ju som en helknäpp efterlysning men jag vill ha tag i nåt som sitter bra och där jag känner att bindan inte flyttar på sig vilket är min stora fasa att den ska glida åt sidan och det ska läka så att det syns. nu har jag en jättebra trosa jag fått av min mamma bred och tantig men sitter kanon men en kommer jag ju inte långt med även om den torkar fort efter tvätt.
    www.twilightmoms.se för dig som gillar twilight och är över 18 år...
  2. 1
    tips på bra menstrosa nån? låter ju som en helknäpp efterlysning men jag vill ha tag i nåt som sitter bra och där jag känner att bindan inte flyttar på sig vilket är min stora fasa att den ska glida åt sidan och det ska läka så att det syns. nu har jag en jättebra trosa jag fått av min mamma bred och tantig men sitter kanon men en kommer jag ju inte långt med även om den torkar fort efter tvätt.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag tycker att Kappahl har bra trosor i modeller som sitter åt lite och håller allt på plats.
  4. 2
    Jag tycker att Kappahl har bra trosor i modeller som sitter åt lite och håller allt på plats.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Säjer bara

    menskopp!!
    Men om du vill ha trostips så tycker jag att boxertrosor är bra. Har hittat en modell som jag köpt 9 stycken av (tre 3-pack) för att de är så bra, på h&m av alla ställen!
    Med menskopp behöver jag bara ha nattbinda numer (trosskydd på dagen). Rekommenderar det verkligen!!
    ~fånga dagen~ ~carpe diem~ ~seize the day~..

    Alla goda ting är tre!
  6. 3
    Säjer bara menskopp!!
    Men om du vill ha trostips så tycker jag att boxertrosor är bra. Har hittat en modell som jag köpt 9 stycken av (tre 3-pack) för att de är så bra, på h&m av alla ställen!
    Med menskopp behöver jag bara ha nattbinda numer (trosskydd på dagen). Rekommenderar det verkligen!!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Ibland kör jag dubbla. En vanlig trosa innerst där jag fäster bindan och vingarna. Sen ovanpå den en boxertrosa med lite mer ben och högre i midjan. Oftast har jag bara så en eller två dagar + nätter när jag blöder som mest. Det blir lite varmt, men det gör mig inte så mkt eftersom det känns skönt mot mensvärken.

    Annars vet jag inte, tycker det är svårt med trosor över huvud taget. Mina sitter oftast lite obekvämt, skär in och halkar omkring... Har ännu inte hittat den perfekta modellen
  8. 4
    Ibland kör jag dubbla. En vanlig trosa innerst där jag fäster bindan och vingarna. Sen ovanpå den en boxertrosa med lite mer ben och högre i midjan. Oftast har jag bara så en eller två dagar + nätter när jag blöder som mest. Det blir lite varmt, men det gör mig inte så mkt eftersom det känns skönt mot mensvärken.

    Annars vet jag inte, tycker det är svårt med trosor över huvud taget. Mina sitter oftast lite obekvämt, skär in och halkar omkring... Har ännu inte hittat den perfekta modellen
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Svarta Sloggi double comfort maxi, tror jag de heter som jag har. De sitter tillräckligt tight för att hålla bindan på plats men skaver inte. De har dubbelt tyg i grenen som suger upp eventuella små läckage och eftersom de är svarta gör det inget om inte all färg går bort i tvätten. De är dyra men håller länge. Fast jag tror att det är väldigt individuellt vilka trosor som sitter bra, så du måste nog prova dig fram.
  10. 5
    Svarta Sloggi double comfort maxi, tror jag de heter som jag har. De sitter tillräckligt tight för att hålla bindan på plats men skaver inte. De har dubbelt tyg i grenen som suger upp eventuella små läckage och eftersom de är svarta gör det inget om inte all färg går bort i tvätten. De är dyra men håller länge. Fast jag tror att det är väldigt individuellt vilka trosor som sitter bra, så du måste nog prova dig fram.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    tack då ska jag kolla där
  12. 6
    tack då ska jag kolla där
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    jag har varit in och läst om menskoppen tidigare men jag vet inte,jag skulle nog vara så rädd för läckage att jag skulle ha binda ändå
    men sjag ska kolla trosor på hm
  14. 7
    jag har varit in och läst om menskoppen tidigare men jag vet inte,jag skulle nog vara så rädd för läckage att jag skulle ha binda ändå
    men sjag ska kolla trosor på hm
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    så har jag nu också,dubbla alltså,lite varmt som du säger men det fungerar,hellre det än inget
  16. 8
    så har jag nu också,dubbla alltså,lite varmt som du säger men det fungerar,hellre det än inget
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    jo det beror säkert en hel del på kroppsformen också men jag ska kolla på dessa sloggi för dom låter bra
  18. 9
    jo det beror säkert en hel del på kroppsformen också men jag ska kolla på dessa sloggi för dom låter bra
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Det var jag med i början, alltså rädd för läckage. Det tar ju ett tag att lära sig sätta in den rätt. Men när man kommit på det är det plätt i lätt och jag önskar att jag vetat om dess existens för LÅNGE sen! Första två dagarna har jag en tunn binda, för jag blöder så mycket och det kan läcka liite. Men bara det här att våga sova en hel natt och inte behöva springa läckandes till toan, eller kunna träna utan att vara rädd att läcka eller att kunna simma!!! Det är underbart!! Och tänk sen in hur mycket pengar man tjänar..
    Jag har inte kommit på en enda nackdel med menskopp faktiskt, och som jag pratar kan man tro att jag säljer dom med (vilken jag INTE gör)
  20. 10
    Det var jag med i början, alltså rädd för läckage. Det tar ju ett tag att lära sig sätta in den rätt. Men när man kommit på det är det plätt i lätt och jag önskar att jag vetat om dess existens för LÅNGE sen! Första två dagarna har jag en tunn binda, för jag blöder så mycket och det kan läcka liite. Men bara det här att våga sova en hel natt och inte behöva springa läckandes till toan, eller kunna träna utan att vara rädd att läcka eller att kunna simma!!! Det är underbart!! Och tänk sen in hur mycket pengar man tjänar..
    Jag har inte kommit på en enda nackdel med menskopp faktiskt, och som jag pratar kan man tro att jag säljer dom med (vilken jag INTE gör)
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    kanske jag ska fundera lite mer då för just det här med att träna var inte så himla skoj i söndags när det var som värst.
  22. 11
    kanske jag ska fundera lite mer då för just det här med att träna var inte så himla skoj i söndags när det var som värst.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12

    Skriver under här

    de sitter bra
    Bara måste...... allt....
  24. 12
    Skriver under här de sitter bra
  25. Medlem sedan
    Dec 2022
    #13
    Jag har använt Clean period byxor länge och är mycket nöjd med dem Du hittar dem här : https://clean-vitality.com/collections/menstrosor
  26. 13
    Jag har använt Clean period byxor länge och är mycket nöjd med dem Du hittar dem här : https://clean-vitality.com/collections/menstrosor
  27. Medlem sedan
    Dec 2022
    #14
    Lidl har just nu på kampanj. Köpte dem förr när jag var i Tyskland. Helt fantastiska! rekommenderar starkt
  28. 14
    Lidl har just nu på kampanj. Köpte dem förr när jag var i Tyskland. Helt fantastiska! rekommenderar starkt

Liknande trådar

  1. vätske tips ??? äta själv tips??
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:35
  2. ge mig tips ert bästa tips
    By mathilda in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:44
  3. Tips, tips efterlyses.....
    By sienna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:18
  4. tips om sida med tips & råd
    By Petra-4barn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 15:12
  5. vill ha tips + ett tips till er
    By Petra-4barn in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 16:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar