Salva mot skorv?
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Salva mot skorv?

    Visst finns det en salva man kan använda mot skorv i hårbottnen? Linn har fått skorv, trots sin i princip obefintliga hårväxt ;-) Jag minns inte vad vi gjorde när storebror hade skorv - någon annan som vet?
  2. 1
    Salva mot skorv? Visst finns det en salva man kan använda mot skorv i hårbottnen? Linn har fått skorv, trots sin i princip obefintliga hårväxt ;-) Jag minns inte vad vi gjorde när storebror hade skorv - någon annan som vet?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    På storasyster använde vi vanlig barnolja i massor så lossnade det, Isak har klarat sig hittills
  4. 2
    På storasyster använde vi vanlig barnolja i massor så lossnade det, Isak har klarat sig hittills
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Jakob har haft mängder av tjock skorv och än har vi inte fått bort allt. På apoteket finns en salva som heter Borago. Den ska smörjas på och sedan lossnar skorven i stora flagor.
  6. 3
    Jakob har haft mängder av tjock skorv och än har vi inte fått bort allt. På apoteket finns en salva som heter Borago. Den ska smörjas på och sedan lossnar skorven i stora flagor.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag hade barnolja på sprayflaska hemma - det sprayade jag på och låt vara nån timme. Sen kammade jag med finkam och tvättade flera gånger med schampo. Inte så populärt precis, men effektivt - fick loss alltihop!
  8. 4
    Jag hade barnolja på sprayflaska hemma - det sprayade jag på och låt vara nån timme. Sen kammade jag med finkam och tvättade flera gånger med schampo. Inte så populärt precis, men effektivt - fick loss alltihop!
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Hade Erik mycket skorv? Träffade en bekant vars son hade lite skorv som hon också fått bort med sprayolja. Vi provade först med vanlig olja som vi duttade på ganska rikligt men det hjjälpte inte alls.
  10. 5
    Hade Erik mycket skorv? Träffade en bekant vars son hade lite skorv som hon också fått bort med sprayolja. Vi provade först med vanlig olja som vi duttade på ganska rikligt men det hjjälpte inte alls.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Vit vaccelin! (Hur stavas det...?) Hade det på min stora tjej och det fungerade alldeles utmärkt. Denna gång har vi ingenting! Tänk så olika det är.
  12. 6
    Vit vaccelin! (Hur stavas det...?) Hade det på min stora tjej och det fungerade alldeles utmärkt. Denna gång har vi ingenting! Tänk så olika det är.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Inte jättemycket, jag tänkte att jag tar bort det innan det blir för mycket. Nu är han så len och fin om lilla huvudet
  14. 7
    Inte jättemycket, jag tänkte att jag tar bort det innan det blir för mycket. Nu är han så len och fin om lilla huvudet
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Skönt med ett lent huvud. Vi har fått bort skorven med nu men han är fortfarande lite torr så jag antar att vi får smörja lilla huvudet i förebyggande syfte ett tag.
  16. 8
    Skönt med ett lent huvud. Vi har fått bort skorven med nu men han är fortfarande lite torr så jag antar att vi får smörja lilla huvudet i förebyggande syfte ett tag.

Liknande trådar

  1. Salva, vilken ska man ta?
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 23:00
  2. 247.50 kostade min salva
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 19:22
  3. salva?
    By molima in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 20:49
  4. bra salva? mot
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 18:48
  5. Salva mot
    By Bullen m Frida in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar