Vilken vagn kommer ni att ha?
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Vilken vagn kommer ni att ha?

    Vi har köpt en Phil & Ted SportDouble - vi har en 19 månaders så vi behövde en syskonvagn. Ska bli så kul att börja använda vagen - hoppas att det fungerar bra som syskonvagn.
    Sedan har vi en Brio liggvagn som vi har fått av våra kusiner.
  2. 1
    Vilken vagn kommer ni att ha? Vi har köpt en Phil & Ted SportDouble - vi har en 19 månaders så vi behövde en syskonvagn. Ska bli så kul att börja använda vagen - hoppas att det fungerar bra som syskonvagn.
    Sedan har vi en Brio liggvagn som vi har fått av våra kusiner.
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Den vagnen tittade vi läääänge på. Den verkar praktisk att ha t ex när vi är ute med båten. Så vi får se - kanske till sommaren.

    Just nu behöver vi en vagn med inats som vi kan ha vänt mot oss. Vill ha svängbara framhjul så det blev Teutonia S4 syskonvagn. En Teutonia Lambda blev det oxå som singelvagn (sittinsats med mjuklift).
  4. 2
    Den vagnen tittade vi läääänge på. Den verkar praktisk att ha t ex när vi är ute med båten. Så vi får se - kanske till sommaren.

    Just nu behöver vi en vagn med inats som vi kan ha vänt mot oss. Vill ha svängbara framhjul så det blev Teutonia S4 syskonvagn. En Teutonia Lambda blev det oxå som singelvagn (sittinsats med mjuklift).
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    Ps sålde vår Quinny Freestyle som vi var JÄTTENÖJDA med, i aug. Den är inte kul att lyfta i och ur bilen eller åka kommunalt med men det gjorde jag iofs bara en gång. Däremot var den kanon att ha på skogspromenader, långprommisar (har ju hund).

    Vi går gärna flera timmar med hunden på helgerna så då måste vi ha en bekväm vagn att sitta i /köra.
  6. 3
    Ps sålde vår Quinny Freestyle som vi var JÄTTENÖJDA med, i aug. Den är inte kul att lyfta i och ur bilen eller åka kommunalt med men det gjorde jag iofs bara en gång. Däremot var den kanon att ha på skogspromenader, långprommisar (har ju hund).

    Vi går gärna flera timmar med hunden på helgerna så då måste vi ha en bekväm vagn att sitta i /köra.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Brio Duo som vi har kvar sedan sonen. Och så blir det nog en så´n där vagn som det går att klicka i babyskyddet i. Det hade vi inte till sonen och trodde nog inte att jag behövde en nu heller, men med en fyraåring hemma blir det en del mer flängande än när man bara hade ett barn, så mannen har nu övertygat mig.
  8. 4
    Brio Duo som vi har kvar sedan sonen. Och så blir det nog en så´n där vagn som det går att klicka i babyskyddet i. Det hade vi inte till sonen och trodde nog inte att jag behövde en nu heller, men med en fyraåring hemma blir det en del mer flängande än när man bara hade ett barn, så mannen har nu övertygat mig.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Vi köpte en Cango -06 begagnat på blocket. Den ser knappt ut att vara använd, och fick vi ett jättebra pris...
  10. 5
    Vi köpte en Cango -06 begagnat på blocket. Den ser knappt ut att vara använd, och fick vi ett jättebra pris...
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    En Inglesina syskonvagn (som fungerar även som enkelvagn) och en Teutonia Timmy, framåtvänd sittvagn med fullt liggläge, bägge med mjuklift
  12. 6
    En Inglesina syskonvagn (som fungerar även som enkelvagn) och en Teutonia Timmy, framåtvänd sittvagn med fullt liggläge, bägge med mjuklift
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Vi kommer använda storebrors gamla.. En teutonia Rocky-03 med mjuklift...
  14. 7
    Vi kommer använda storebrors gamla.. En teutonia Rocky-03 med mjuklift...
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Knorr Nizza, eller Cango Nizza som den heter nu för tiden. Köpte den till storebror men har förhandlat oss till en ny klädsel lagom till den ska användas igen (den gamla blev så tråkigt blekt av solen). Så begagnad vagn men helt ny klädsel och helt ny mjuklift till lilebror/lillasyster! Förutom att klädseln blev blekt har vi varit jättenöjda med vår vagn!
  16. 8
    Knorr Nizza, eller Cango Nizza som den heter nu för tiden. Köpte den till storebror men har förhandlat oss till en ny klädsel lagom till den ska användas igen (den gamla blev så tråkigt blekt av solen). Så begagnad vagn men helt ny klädsel och helt ny mjuklift till lilebror/lillasyster! Förutom att klädseln blev blekt har vi varit jättenöjda med vår vagn!
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Urban Jungle

    tycker den är den bästa vagnen för just våra behov, och jag var så nöjd med den modellen förra gången! Haft både en sån syskonvagn och singelvagn tidigare.. sistnämnda sålde vi klantigt nog bara ett kort tag innan denna oplanerade lille trea var ett faktum.. så nu får vi köpa en ny! Sånt är livet..
    Fegade dock med färgen, det blir svart... ska hotta upp med lite färgglada tillbehör tänkte jag..
  18. 9
    Urban Jungle tycker den är den bästa vagnen för just våra behov, och jag var så nöjd med den modellen förra gången! Haft både en sån syskonvagn och singelvagn tidigare.. sistnämnda sålde vi klantigt nog bara ett kort tag innan denna oplanerade lille trea var ett faktum.. så nu får vi köpa en ny! Sånt är livet..
    Fegade dock med färgen, det blir svart... ska hotta upp med lite färgglada tillbehör tänkte jag..
  19. Medlem sedan
    Jul 2004
    #10
    Vi har köpt en begagnad Emmaljunga syskonvagn från -05 för 1500 kr på blocket. Inklusive insats plus åkpåse i fleece. Fräsch vagn, så det känns som ett bra köp!
  20. 10
    Vi har köpt en begagnad Emmaljunga syskonvagn från -05 för 1500 kr på blocket. Inklusive insats plus åkpåse i fleece. Fräsch vagn, så det känns som ett bra köp!
  21. Medlem sedan
    Dec 2006
    #11
    Emmaljunga City Cross- Sport Carbon, en 08:a Kommer förhoppningsvis nästa vecka LÄNGTAR
  22. 11
    Emmaljunga City Cross- Sport Carbon, en 08:a Kommer förhoppningsvis nästa vecka LÄNGTAR
  23. Lotta med 3killar
    #12
    Till att börja med så ska vi ta fram och damma av syrrans gammla Brio liggvagn från -88.Den är riktigt retro och väldigt fin.Inte så många som har en sån kan jag säga.Det här blir 6:e barnet som får använda den.
    Vi har även köpt en ny vagn från svärföräldrarnas cykel affär.KOmmer inte ihåg märket men den ser ut som en Crescent vagn.
  24. 12
    Till att börja med så ska vi ta fram och damma av syrrans gammla Brio liggvagn från -88.Den är riktigt retro och väldigt fin.Inte så många som har en sån kan jag säga.Det här blir 6:e barnet som får använda den.
    Vi har även köpt en ny vagn från svärföräldrarnas cykel affär.KOmmer inte ihåg märket men den ser ut som en Crescent vagn.
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13
    En Brio Nova-05 inköpt på blocket.
    Jättefin med mjuklift.
  26. 13
    En Brio Nova-05 inköpt på blocket.
    Jättefin med mjuklift.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Teutonias Mistral S.
  28. 14
    Teutonias Mistral S.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Brio Happy Duo blir det för vår del. Väntar på att få den levererad inom kort..
  30. 15
    Brio Happy Duo blir det för vår del. Väntar på att få den levererad inom kort..
  31. Medlem sedan
    May 2014
    #16
    Vi har denna barnvagn. Den är otroligt bekväm när jag är ute och springer. http://citiboard.se/barnvagn,497822
  32. 16
    Vi har denna barnvagn. Den är otroligt bekväm när jag är ute och springer. http://citiboard.se/barnvagn,497822

Liknande trådar

  1. Vilken vagn till vilken ålder?
    By krimm in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 22:15
  2. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  3. Snart kommer min nya vagn!
    By Anonym in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 22:50
  4. Vilken vagn när nummer två kommer?
    By Susanna in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 08:36
  5. Vilken vagn när nummer två kommer?
    By Susanna in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar