Dumma mamma:(
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Dumma mamma:(

    Det är förbanne mig nästan det enda jag hör numera. Inte särskilt moget av mig men jag blir ledsen. Framåt kvällen när jag fått höra det 30 gånger så blir jag så arg och ledsen att jag inte fixar att hålla masken.

    Fler som har det så här? Vad göra?
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  2. 1
    Dumma mamma:( Det är förbanne mig nästan det enda jag hör numera. Inte särskilt moget av mig men jag blir ledsen. Framåt kvällen när jag fått höra det 30 gånger så blir jag så arg och ledsen att jag inte fixar att hålla masken.

    Fler som har det så här? Vad göra?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Hm, jag får höra det från två håll varje dag men jag är nog så inbilsk att jag inte bryr mig Eller jo, jag bryr mig men efter att ha fått höra samma sak tillräckligt många ggr så antingen kör jag igång på samma sätt mot mina barn(med glimten i ögat!) eller så ryter jag i och blir arg. Hur jag gör beror lite på dagsformen och barnens humör. det är inte alltid saker går att skämta bort.
    Om du känner dig ledsen över Victorias beteende så förmedla det till henne tycker jag!
    Kram från oss!
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  4. 2
    Hm, jag får höra det från två håll varje dag men jag är nog så inbilsk att jag inte bryr mig Eller jo, jag bryr mig men efter att ha fått höra samma sak tillräckligt många ggr så antingen kör jag igång på samma sätt mot mina barn(med glimten i ögat!) eller så ryter jag i och blir arg. Hur jag gör beror lite på dagsformen och barnens humör. det är inte alltid saker går att skämta bort.
    Om du känner dig ledsen över Victorias beteende så förmedla det till henne tycker jag!
    Kram från oss!
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Tack! Skönt att det finns fler dumma mammor därute, att man inte är ensam

    Vet du vad ungen säger när jag berättar för henne att hon gör mig ledsen.. "mamma, ingen fara. pappa tröstar dig."

    Kram på dig med!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  6. 3
    Tack! Skönt att det finns fler dumma mammor därute, att man inte är ensam

    Vet du vad ungen säger när jag berättar för henne att hon gör mig ledsen.. "mamma, ingen fara. pappa tröstar dig."

    Kram på dig med!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Förlåt men jag kan inte låta bli att skratta. Barn är ju bara för roliga ibland. Här har vi ett monster till snart 4 åring. Han gnäller, skriker, slåss, spottas, kastar saker osv. Han har tack och lov börjat lugna sig men att en unge kan göra en så arg!! Jag blir precis lika omogen som han, skriker och säger dumma saker. Han driver mig verkligen till vansinne.

    Dumma mamma säger han inte så ofta, men det händer. Och jag tar konstigt nog inte åt mig alls. Kanske för att det inte är första barnet som säger så åt mig. Det är ju inte så att hon tycker att du är dum, det är ju bara ett uttryck för hennes ilska/frustration. Det är så lätt att ge råd åt andra, men jag är absolut ingen perfekt superpedagogisk mamma! Håll ut, stå fast vid dina gränser och du ska se att det snart blir bättre.

    kraaaaam
  8. 4
    Förlåt men jag kan inte låta bli att skratta. Barn är ju bara för roliga ibland. Här har vi ett monster till snart 4 åring. Han gnäller, skriker, slåss, spottas, kastar saker osv. Han har tack och lov börjat lugna sig men att en unge kan göra en så arg!! Jag blir precis lika omogen som han, skriker och säger dumma saker. Han driver mig verkligen till vansinne.

    Dumma mamma säger han inte så ofta, men det händer. Och jag tar konstigt nog inte åt mig alls. Kanske för att det inte är första barnet som säger så åt mig. Det är ju inte så att hon tycker att du är dum, det är ju bara ett uttryck för hennes ilska/frustration. Det är så lätt att ge råd åt andra, men jag är absolut ingen perfekt superpedagogisk mamma! Håll ut, stå fast vid dina gränser och du ska se att det snart blir bättre.

    kraaaaam
  9. Mitzie/Modestie
    #5
    Oh ja, får höra det dagligen från bägge mina pojkar... Tar inte åt mig längre för jag vet ju att de inte menar det på det sättet, utan att det är det dummaste de kan komma på för att visa mig att de är missnöjda med vart gränsen går....

    men jag minns så väl att när stora killen började säga så, ja, då vart jag ledsen och sårad, precis som du...
    Men nu kan vi ha sånna bråk jag och sexåringen, men sen kommer han alltid på kvällen å säger att han älskar mig, och då glömmer man bort... Lillebror här har börjat komma han med och säga att han älskar mig, och då känner jag plötsligt att det inte tar lika hårt när de svär och säger att jag är dum...

    Svamligt värre!!

    Kramar
  10. 5
    Oh ja, får höra det dagligen från bägge mina pojkar... Tar inte åt mig längre för jag vet ju att de inte menar det på det sättet, utan att det är det dummaste de kan komma på för att visa mig att de är missnöjda med vart gränsen går....

    men jag minns så väl att när stora killen började säga så, ja, då vart jag ledsen och sårad, precis som du...
    Men nu kan vi ha sånna bråk jag och sexåringen, men sen kommer han alltid på kvällen å säger att han älskar mig, och då glömmer man bort... Lillebror här har börjat komma han med och säga att han älskar mig, och då känner jag plötsligt att det inte tar lika hårt när de svär och säger att jag är dum...

    Svamligt värre!!

    Kramar
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Skönt att det finns fler dummingar
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  12. 6
    Skönt att det finns fler dummingar

Liknande trådar

  1. dumma mamma
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 22:04
  2. Dumma, dumma mamma
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 07:34
  3. Dumma, dumma mamma
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 17:32
  4. Dumma dumma mamma
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 16:12
  5. Dumma mamma, dumma pappa..
    By Tona m Kevin & Noah in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar