Stickningar i magen?
Försöker bli med barn
  1. Monstrea
    #1

    Stickningar i magen?

    Hejsan, jag är ganska ny här. Läst från och till ett litet tag.
    Lite kort om min bakgrund. Har varit gravid två gånger i mitt liv, första gången blev det abort (ca 10 år sen) och andra gången blev det missfall och detta var för två år sen. Vi har inte använt skydd på ca 5 år eftersom vi vill ha barn. Aktivt har vi försökt i ca tre år nu.
    Det var lite om mig och eftersom jag vill hålla mig ganska anonym så är jag lite sparsam med information. =)

    Nu till min fråga. Efter mitt missfall var jag på efterkontroll för attkolla så allt var ok, vilket det verkade vara. Vad tror ni? Kan det tillkommit komplikationer efteråt som gör att jhag inte blir med barn?
    Sedan tre månader tillbaka har jag stickningar i nedre delen av magen, känns ungefär som äl-stickningar. Men jag har dem inte varje dag utan halva menscykeln ungefär...de börjar alltså då jag borde ha äl och håller i sig fram till mensen. Någon som känner igen detta? Vad kan det vara?

    Tacksam för svar!
  2. 1
    Stickningar i magen? Hejsan, jag är ganska ny här. Läst från och till ett litet tag.
    Lite kort om min bakgrund. Har varit gravid två gånger i mitt liv, första gången blev det abort (ca 10 år sen) och andra gången blev det missfall och detta var för två år sen. Vi har inte använt skydd på ca 5 år eftersom vi vill ha barn. Aktivt har vi försökt i ca tre år nu.
    Det var lite om mig och eftersom jag vill hålla mig ganska anonym så är jag lite sparsam med information. =)

    Nu till min fråga. Efter mitt missfall var jag på efterkontroll för attkolla så allt var ok, vilket det verkade vara. Vad tror ni? Kan det tillkommit komplikationer efteråt som gör att jhag inte blir med barn?
    Sedan tre månader tillbaka har jag stickningar i nedre delen av magen, känns ungefär som äl-stickningar. Men jag har dem inte varje dag utan halva menscykeln ungefär...de börjar alltså då jag borde ha äl och håller i sig fram till mensen. Någon som känner igen detta? Vad kan det vara?

    Tacksam för svar!
  3. Monstrea
    #2
    Åh ingen som har någon fundering kring det där med stickningar i mage/underliv?
  4. 2
    Åh ingen som har någon fundering kring det där med stickningar i mage/underliv?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Nah alltså, det kan vara mycket som sticker och känns knepigt... Förekommer det i samband med flytningar, är det på sidorna eller i mitten, har du frågat någon dr om det tidigare, vad tror du själv att det kan vara? Ägglossningen kan man ju känna av, och det är ju inte omöjligt att man själv känner efter lite extra heller. Jag vet att jag är sådan åtminstone. Sedan växer ju slemhinnan i livmodern sig tjock, kan det sticka? Hmm... Svårt att svara på det där.
  6. 3
    Nah alltså, det kan vara mycket som sticker och känns knepigt... Förekommer det i samband med flytningar, är det på sidorna eller i mitten, har du frågat någon dr om det tidigare, vad tror du själv att det kan vara? Ägglossningen kan man ju känna av, och det är ju inte omöjligt att man själv känner efter lite extra heller. Jag vet att jag är sådan åtminstone. Sedan växer ju slemhinnan i livmodern sig tjock, kan det sticka? Hmm... Svårt att svara på det där.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Jag tycker också det sticker i min mage från äl och fram till mens. Tror dock att det är för att jag känner efter så mycket varje månad...
  8. 4
    Jag tycker också det sticker i min mage från äl och fram till mens. Tror dock att det är för att jag känner efter så mycket varje månad...
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    äschh tro inte det.. Man får känna efter varje månad så det så. kram.
  10. 5
    äschh tro inte det.. Man får känna efter varje månad så det så. kram.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Sedan mitt mf i juni har jag också kännt av stickningar och även ilningar i tjejmagen från äl till mens.... men har ingen aning om VAD det betyder. Hela kroppen har uppförts sig mer än kosntigt sedan i somras

    Kramis
  12. 6
    Sedan mitt mf i juni har jag också kännt av stickningar och även ilningar i tjejmagen från äl till mens.... men har ingen aning om VAD det betyder. Hela kroppen har uppförts sig mer än kosntigt sedan i somras

    Kramis

Liknande trådar

  1. Stickningar i Magen:(
    By Anonym in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 19:14
  2. stickningar i magen......orolig :/
    By aek82 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 20:31
  3. Ilningar/stickningar i magen
    By AP75 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 15:17
  4. Stickningar i magen + ont i ljumskarna?
    By Livis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 22:50
  5. stickningar i magen?
    By jessica st in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar