ILLAMÅENDE!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    ILLAMÅENDE!

    MY GOD! Hur kan man må så illa? Jag mår illa av ALL MAT! Kan bara äta Granny Smith äpplen. Hjälp? Behöver tips, måste få i mig nåt annars kommer jag må ännu mer illa. Fyy satan alltså! HUUUUUH! Jag är bara i vecka 5 + 4 och står inte ut!
  2. 1
    ILLAMÅENDE! MY GOD! Hur kan man må så illa? Jag mår illa av ALL MAT! Kan bara äta Granny Smith äpplen. Hjälp? Behöver tips, måste få i mig nåt annars kommer jag må ännu mer illa. Fyy satan alltså! HUUUUUH! Jag är bara i vecka 5 + 4 och står inte ut!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Jag upplever att kall mat går lättare (typ fil, yoghurt, risifrutti), och soppor. Och att äta väldigt långsamt. Annars är nog frukt det enda jag kan rekommendera. I en av mina förra graviditeter var det så för mig också, att jag mådde illa när jag skulle äta, men nu har jag mer ett konstant illamående, som lindras om jag äter. Så här äts det just nu nästan hela tiden...
  4. 2
    Jag upplever att kall mat går lättare (typ fil, yoghurt, risifrutti), och soppor. Och att äta väldigt långsamt. Annars är nog frukt det enda jag kan rekommendera. I en av mina förra graviditeter var det så för mig också, att jag mådde illa när jag skulle äta, men nu har jag mer ett konstant illamående, som lindras om jag äter. Så här äts det just nu nästan hela tiden...
  5. Bebismagen (v.7)
    #3
    Samma för mig. Kan verkligen inte äta nått tror jag. Smörgåsrån och rostad bröd funkar sådär, men vet du vad som står på spisen nu ?! Brysselkål !!! Hahahaha av allt jag kunde tänka på så var kokt brysselkål det enda jag känner mig sugen på. Tur att det är nyttigt iaf. Jag står egentligen inte heller ut, men man kan inte göra så mycket. Bara gnälla och tycka synd om sig själv, men det är okej när man mår såhär tycker jag :-)

    Kram

    http://bebismagen.blogg.se
  6. 3
    Samma för mig. Kan verkligen inte äta nått tror jag. Smörgåsrån och rostad bröd funkar sådär, men vet du vad som står på spisen nu ?! Brysselkål !!! Hahahaha av allt jag kunde tänka på så var kokt brysselkål det enda jag känner mig sugen på. Tur att det är nyttigt iaf. Jag står egentligen inte heller ut, men man kan inte göra så mycket. Bara gnälla och tycka synd om sig själv, men det är okej när man mår såhär tycker jag :-)

    Kram

    http://bebismagen.blogg.se
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Ahh va skönt att nån mer känner så, jag känner mig helt ensam i mitt hysteriska illamående.....fyyy va jobbigt det är
  8. 4
    Ahh va skönt att nån mer känner så, jag känner mig helt ensam i mitt hysteriska illamående.....fyyy va jobbigt det är
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    tack för tipset. Skulle helst av allt bara vilka äta typ maränger eller marsmallows. Men upplever att äter jag inget riktigt så mår jag illa så jag måste tvinga i mig nåt men det är svårt när INGET tilltalar än.....får väl fortsätta me min yoghurt. Bakpotatis kanske kan fungera....hmm
  10. 5
    tack för tipset. Skulle helst av allt bara vilka äta typ maränger eller marsmallows. Men upplever att äter jag inget riktigt så mår jag illa så jag måste tvinga i mig nåt men det är svårt när INGET tilltalar än.....får väl fortsätta me min yoghurt. Bakpotatis kanske kan fungera....hmm
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    jag har ett konstant illamående hela dygnet, inte att jag behöver kräkas men jobbigt ändå
  12. 6
    jag har ett konstant illamående hela dygnet, inte att jag behöver kräkas men jobbigt ändå
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    åhhh, du är inte ensam... BLÄÄ!! jag mår pyton av och till hela tiden. Hårdbröd funkar för mig, och yoggi som är extra fet och god. Men jag kommer ihåg min först grav, då fick jag rekomenderat att ta Postafen, en åksjuketablett. Jag vet inte om det rekomenderas längre. Kolla upp det.
    Håll ut, förhoppningsvis ska det gå över om någon månad elle så...;-)
  14. 7
    åhhh, du är inte ensam... BLÄÄ!! jag mår pyton av och till hela tiden. Hårdbröd funkar för mig, och yoggi som är extra fet och god. Men jag kommer ihåg min först grav, då fick jag rekomenderat att ta Postafen, en åksjuketablett. Jag vet inte om det rekomenderas längre. Kolla upp det.
    Håll ut, förhoppningsvis ska det gå över om någon månad elle så...;-)
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Tanken på mat får mig att må illa. Har klarat mig ifrån att kräkas *ta i trä* än så länge. Illamåendet slår till när som helst. Vaknar mitt i nätterna och mår illa. URK! Är glad så länge jag slipper kräkas dock.
  16. 8
    Tanken på mat får mig att må illa. Har klarat mig ifrån att kräkas *ta i trä* än så länge. Illamåendet slår till när som helst. Vaknar mitt i nätterna och mår illa. URK! Är glad så länge jag slipper kräkas dock.

Liknande trådar

  1. Illamående / inte illamående
    By Holmeen in forum _1211 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 16:25
  2. Illamående...
    By Sarah29 in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 12:52
  3. Ni med illamående
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 11:03
  4. illamående?
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 14:07
  5. illamående
    By Smaragd in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar