Om att vara anonym
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Om att vara anonym

    hade en kompis som alltid hade hemligt telfonnummer =stod inte i katalogen. Jaha, frågade jag, varför då? Jo, för att han fick det gratis.

    ??? Alltså, jag färstår att vissa av olika skäl väljer att ha hemligt telefonnummer. men för det stora flertalet är det ju trevligt om vänner och bekanta för tag i en , för att kunna bjuda på kalas eller något annat trevligt.

    men att jag inte förstår mej på folk, det vet jag sedan länge.....
  2. 1
    Om att vara anonym hade en kompis som alltid hade hemligt telfonnummer =stod inte i katalogen. Jaha, frågade jag, varför då? Jo, för att han fick det gratis.

    ??? Alltså, jag färstår att vissa av olika skäl väljer att ha hemligt telefonnummer. men för det stora flertalet är det ju trevligt om vänner och bekanta för tag i en , för att kunna bjuda på kalas eller något annat trevligt.

    men att jag inte förstår mej på folk, det vet jag sedan länge.....
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Fast vänner och bekanta lär ju ha ens nummer ändå...

    Fast "det är gratis" som _enda_ anledning att välja hemligt känns lite skum ja, det håller jag med om
  4. 2
    Fast vänner och bekanta lär ju ha ens nummer ändå...

    Fast "det är gratis" som _enda_ anledning att välja hemligt känns lite skum ja, det håller jag med om
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jag hade hemligt nummer när jag bodde ensam... Dom jag vill ska ha mitt nummer får ju det av mig... Hade även en som ringde till mig ganska dagligen så då fick jag byta nr och skaffa hemligt...
    Står inte med i katalogen nu heller eftersom telefonen står på min sambo och jag inte orkat fixa så jag också står med...
  6. 3
    Jag hade hemligt nummer när jag bodde ensam... Dom jag vill ska ha mitt nummer får ju det av mig... Hade även en som ringde till mig ganska dagligen så då fick jag byta nr och skaffa hemligt...
    Står inte med i katalogen nu heller eftersom telefonen står på min sambo och jag inte orkat fixa så jag också står med...
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    *skrattar*

    För att det var gratis? Bara därför? Det var till att vara lite snål, va?

    Har man hemligt nummer ser man väl iofs till att vänner och bekanta kan nå en. Men lite krångligt tycker jag det verkar vara. Inget jag skulle utsätta mig för bara för att... *s*
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  8. 4
    *skrattar* För att det var gratis? Bara därför? Det var till att vara lite snål, va?

    Har man hemligt nummer ser man väl iofs till att vänner och bekanta kan nå en. Men lite krångligt tycker jag det verkar vara. Inget jag skulle utsätta mig för bara för att... *s*
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Vi skaffade oss "hemligt" nummer, dvs vi plockade bort oss själva från telefonkatalogen och Gulasidorna för nästan 10 år sedan när min make hade en chef som var periodare och som kunde ringa dygnet runt när han var full... även sedan maken hade slutat jobba för honom.

    Som tur var hade f.d. chefen minne nog att skriva upp numret så vi slapp honom när vi plockade bort oss... och jag tror att vi fortfarande har den markeringen och att man inte får upp hemnumret till oss när man söker efter våra namn.
  10. 5
    Vi skaffade oss "hemligt" nummer, dvs vi plockade bort oss själva från telefonkatalogen och Gulasidorna för nästan 10 år sedan när min make hade en chef som var periodare och som kunde ringa dygnet runt när han var full... även sedan maken hade slutat jobba för honom.

    Som tur var hade f.d. chefen minne nog att skriva upp numret så vi slapp honom när vi plockade bort oss... och jag tror att vi fortfarande har den markeringen och att man inte får upp hemnumret till oss när man söker efter våra namn.
  11. rubinen
    #6
    Gratis?

    Har bestämt för mig att hos Telia betalar man för det iaf jag gör det.
  12. 6
    Gratis?

    Har bestämt för mig att hos Telia betalar man för det iaf jag gör det.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Men jag noterar sällan nummer till sådana jag ringer sällan till (barnens kompisar, arbetskamrater, föräldrar i sonens fotbollslag, etc). Söker på hitta.se när jag behöver ringa. Då blir det svårt om någon har hemligt nummer....
  14. 7
    Men jag noterar sällan nummer till sådana jag ringer sällan till (barnens kompisar, arbetskamrater, föräldrar i sonens fotbollslag, etc). Söker på hitta.se när jag behöver ringa. Då blir det svårt om någon har hemligt nummer....
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8
    ja, det var finnessen, på något sätt så fick han det gratis. Och måste alltså utnyttja det, oavsett om det var vettigt för honom eller inte.
  16. 8
    ja, det var finnessen, på något sätt så fick han det gratis. Och måste alltså utnyttja det, oavsett om det var vettigt för honom eller inte.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Skyll dig själv då
  18. 9
    Skyll dig själv då
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    Fast det är ju familjen som vi lärt känna på träningen som får skylla sej själv, som inte blir bjudna på vårt stora, roliga kalas :-)
  20. 10
    Fast det är ju familjen som vi lärt känna på träningen som får skylla sej själv, som inte blir bjudna på vårt stora, roliga kalas :-)
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Tja, de kanske inte sörjer vänner som inte ids skriva ner deras nummer??
  22. 11
    Tja, de kanske inte sörjer vänner som inte ids skriva ner deras nummer??
  23. Medlem sedan
    Mar 2004
    #12
    Så kan det förståss vara . det är därför ingen vill leka med mej:-) för att jag skulle gå omkring med papper och penna, och skriva upp telefonnummren , ifall jag skulle få för mej att ha kalas.... nja, det lär aldrig ske.
  24. 12
    Så kan det förståss vara . det är därför ingen vill leka med mej:-) för att jag skulle gå omkring med papper och penna, och skriva upp telefonnummren , ifall jag skulle få för mej att ha kalas.... nja, det lär aldrig ske.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Är du ingen modern människa med mobiltelefon? En av nackdelarna med dem är att man ofta inte lär sig telefonnummer, man har ju de programmerade bara Men här kommer det ju väl till pass..
  26. 13
    Är du ingen modern människa med mobiltelefon? En av nackdelarna med dem är att man ofta inte lär sig telefonnummer, man har ju de programmerade bara Men här kommer det ju väl till pass..

Liknande trådar

  1. Jag vill vara anonym
    By Tillfällig in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 07:05
  2. Här kan man ju vara anonym
    By AnonymFniss in forum Medelålders 45+
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 19:06
  3. Om att vara anonym...
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 12:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar