Fy.. va det är kallt !!
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Fy.. va det är kallt !!

    En gnällig son och tvingad att gå fram och tebax till dagis... ja han gnäller inte lika mycke i vagnen, han verkar tycka att det är mysigt och somnar oftast, men de värsta är att det är så kallt!!
    Han är kinkig och sover rätt mycke ! äter inte fullt så mycke som han borde antar jag , men försöker !
    sover ok på nätterna men de börjar bli mer vaket nu !
    ammars mycke mindre. ger tutten när de verkar som han vill, men försöker att inte ge för mycke ( om man nu kan de ) men det är ju dumt om de bildas för mycke mjölk när jag är på väg att sluta... håller på att trappa ner !
    ammar några gånger på dan och några gånger på natten...
    men natten vill jag sluta med tills jag börjar jobba, för jag måste få sömn för att orka... börjar ju jobba heltid den 7 jan.

    En liten nyfiken och pillrig son har man han gillar att pilla på allt och hälst äta på de oxå !
    Vet inte hur man mycke beskyddande man ska vara ? men det är ju dumt att de händer för mycke, men man kan ju inte alltid vara där och beskydda.

    Har "svårt" att bara va ute å leka med dottern, men ska försöka idag, för sambon kommer lite senare för han ska hämta bilen oxå ! ( hoppas vi i alla fall ) sen hem coh göra middag, och plocka undan på borden... man orkar verkligen inte när man är hemma själv... ( med sonen ) men dottern ger mej lixom lite mer energi, så man saknar henne en hel del när hon inte är hemma, de märker man !!
    hon har blivit så lugn och... lyssnar bra!... *skumt* men sant!

    kram på er
    Carolina född 200203 - Jonathan född 200703

    http://fladerblomma.blogspot.com/
  2. 1
    Fy.. va det är kallt !! En gnällig son och tvingad att gå fram och tebax till dagis... ja han gnäller inte lika mycke i vagnen, han verkar tycka att det är mysigt och somnar oftast, men de värsta är att det är så kallt!!
    Han är kinkig och sover rätt mycke ! äter inte fullt så mycke som han borde antar jag , men försöker !
    sover ok på nätterna men de börjar bli mer vaket nu !
    ammars mycke mindre. ger tutten när de verkar som han vill, men försöker att inte ge för mycke ( om man nu kan de ) men det är ju dumt om de bildas för mycke mjölk när jag är på väg att sluta... håller på att trappa ner !
    ammar några gånger på dan och några gånger på natten...
    men natten vill jag sluta med tills jag börjar jobba, för jag måste få sömn för att orka... börjar ju jobba heltid den 7 jan.

    En liten nyfiken och pillrig son har man han gillar att pilla på allt och hälst äta på de oxå !
    Vet inte hur man mycke beskyddande man ska vara ? men det är ju dumt att de händer för mycke, men man kan ju inte alltid vara där och beskydda.

    Har "svårt" att bara va ute å leka med dottern, men ska försöka idag, för sambon kommer lite senare för han ska hämta bilen oxå ! ( hoppas vi i alla fall ) sen hem coh göra middag, och plocka undan på borden... man orkar verkligen inte när man är hemma själv... ( med sonen ) men dottern ger mej lixom lite mer energi, så man saknar henne en hel del när hon inte är hemma, de märker man !!
    hon har blivit så lugn och... lyssnar bra!... *skumt* men sant!

    kram på er
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Mysigt med vinter tycker jag!Jag och en kompis har varit ute på en riktig vinterpromenad idag,solen sken och snön glittrade.Jag är sjukskriven i veckan så maken hade dottern.
  4. 2
    Mysigt med vinter tycker jag!Jag och en kompis har varit ute på en riktig vinterpromenad idag,solen sken och snön glittrade.Jag är sjukskriven i veckan så maken hade dottern.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Såååån vinter är så härlig!! Riktig vinter. Det blöta gråbruna slasket som brukar vara här inne i stan är inte alltid lika kul

    Men vinter, hur den än må vara, är ändå min favoritårstid näst efter hösten som faktiskt är snäppet mysigare enligt mig (vilket nog beror på avsaknaden av vita vintrar här ).
  6. 3
    Såååån vinter är så härlig!! Riktig vinter. Det blöta gråbruna slasket som brukar vara här inne i stan är inte alltid lika kul

    Men vinter, hur den än må vara, är ändå min favoritårstid näst efter hösten som faktiskt är snäppet mysigare enligt mig (vilket nog beror på avsaknaden av vita vintrar här ).

Liknande trådar

  1. oj så kallt det är ute nu!
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 14:09
  2. Kallt!!
    By Jenn_a in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 23:08
  3. Det är FÖR kallt ute.
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 17:10
  4. Brr va kallt det är!
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 08:10
  5. Kallt.
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 08:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar