Munfråga!?!
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Munfråga!?!

    Läste längre ner om en kille som trillat ur sängen å slagit av strängen som är under överläppen. (Absolut sånt som händer, men känns ändå otäckt...)
    Ska den där strängen förr eller senare gå av? Lyfter jag på min sons överläpp så sitter den fast precis ovanför framtänderna, känner man i sin egen mun är den ju rätt högt upp. Är de nån som vet om den ska gå av? Han är 8 1/2mån.
  2. 1
    Munfråga!?! Läste längre ner om en kille som trillat ur sängen å slagit av strängen som är under överläppen. (Absolut sånt som händer, men känns ändå otäckt...)
    Ska den där strängen förr eller senare gå av? Lyfter jag på min sons överläpp så sitter den fast precis ovanför framtänderna, känner man i sin egen mun är den ju rätt högt upp. Är de nån som vet om den ska gå av? Han är 8 1/2mån.
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    Hm...

    Tror inte att den ska gå av.Tror det är olika vart den sitter i förhållande till tänderna.Jag ska undersöka mina barn och se hur de ser ut.Misstänker att alla ser oilka ut i munnen.
  4. 2
    Hm... Tror inte att den ska gå av.Tror det är olika vart den sitter i förhållande till tänderna.Jag ska undersöka mina barn och se hur de ser ut.Misstänker att alla ser oilka ut i munnen.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Men flyttas den annars av sig självt, har kollat mannens mun oxå, den sitter högre upp. Vi snusar inte! Har aldrig sett en vuxen me den strängen så långt ner, inte för att alla gapar när jag kommer, haha!! Ni andra kan väl oxå kolla?!
    Kanske är en lustig fråga men jag undrar faktiskt om den ska va kvar...
  6. 3
    Men flyttas den annars av sig självt, har kollat mannens mun oxå, den sitter högre upp. Vi snusar inte! Har aldrig sett en vuxen me den strängen så långt ner, inte för att alla gapar när jag kommer, haha!! Ni andra kan väl oxå kolla?!
    Kanske är en lustig fråga men jag undrar faktiskt om den ska va kvar...
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Blev nyfiken. Ska kolla när Adam vaknar.
  8. 4
    Blev nyfiken. Ska kolla när Adam vaknar.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Den sitter olika långt upp på olika personer och den töjer sig nog lite med tiden också. Det finns dom som har så kort sträng att de behöver klippa av den men det är jätteovanligt.

    Om den inte sitter så långt ner/är så kort att det ger problem för din son att äta eller liknande behöver du inte bry dig om hur långt ner den sitter.

    Det är inte helt ovanligt att man slår av den heller och den fyller ingen speciell funktion men det är klart att det är lite läskigt eftersom det kan blöda ganska rejält.
  10. 5
    Den sitter olika långt upp på olika personer och den töjer sig nog lite med tiden också. Det finns dom som har så kort sträng att de behöver klippa av den men det är jätteovanligt.

    Om den inte sitter så långt ner/är så kort att det ger problem för din son att äta eller liknande behöver du inte bry dig om hur långt ner den sitter.

    Det är inte helt ovanligt att man slår av den heller och den fyller ingen speciell funktion men det är klart att det är lite läskigt eftersom det kan blöda ganska rejält.
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Strängen är olika för alla och det är inget som ska gå av så småningom. Däremot kan man råka ha av den av olika anledningar. Min äldre bror fick sin avslagen av ett brännbollsträ när han var i yngre tonåren. Han är nu snart 40 och har levt som vanligt. Jag tror att man kan uppleva att man inte är lika rörlig i överläppen, men jag vet faktiskt inte
  12. 6
    Strängen är olika för alla och det är inget som ska gå av så småningom. Däremot kan man råka ha av den av olika anledningar. Min äldre bror fick sin avslagen av ett brännbollsträ när han var i yngre tonåren. Han är nu snart 40 och har levt som vanligt. Jag tror att man kan uppleva att man inte är lika rörlig i överläppen, men jag vet faktiskt inte
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Nu har jag kollat på mina 4 barn och strängen ser olika ut på oss alla!
  14. 7
    Nu har jag kollat på mina 4 barn och strängen ser olika ut på oss alla!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar