Vattkoppor har vi här.....
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Vattkoppor har vi här.....

    .......hur många julibarn har haft vattkoppor?

    Tove hade precis blivit frisk efter 2 månaders halsflussar, öroninflammationer och lunginflammationer.......så får hon vattkoppor som ett brev på posten. Skönt att ha det gjort, men ändå synd om henne som inte fick vara frisk mer än en vecka innan detta kom.
    LenaH Michelle-01&Tove-03, (-11kg sen januari 2007)
  2. 1
    Vattkoppor har vi här..... .......hur många julibarn har haft vattkoppor?

    Tove hade precis blivit frisk efter 2 månaders halsflussar, öroninflammationer och lunginflammationer.......så får hon vattkoppor som ett brev på posten. Skönt att ha det gjort, men ändå synd om henne som inte fick vara frisk mer än en vecka innan detta kom.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Min store kille hade vattkoppor någon månad innan han fyllde 2 år.Minsta grabben har inte haft det än och jag tar gärna emot lite hehe.
    Hoppas hon kryar på sig.
  4. 2
    Min store kille hade vattkoppor någon månad innan han fyllde 2 år.Minsta grabben har inte haft det än och jag tar gärna emot lite hehe.
    Hoppas hon kryar på sig.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Natanael har haft vattkoppor nyligen. Alla tre blev smittade. Natanael var iofs inte jättedålig mer än ett dygn, med hög feber. Men han var hängig rätt många dagar. Lagom tills han var frisk åkte småsyskonen på det så det blev flera isolerade veckor Segt, men som du säger så är det ju skönt att ha det gjort!
    /frida
  6. 3
    Natanael har haft vattkoppor nyligen. Alla tre blev smittade. Natanael var iofs inte jättedålig mer än ett dygn, med hög feber. Men han var hängig rätt många dagar. Lagom tills han var frisk åkte småsyskonen på det så det blev flera isolerade veckor Segt, men som du säger så är det ju skönt att ha det gjort!
    /frida
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Viggo hade vattkoppor bara någon vecka innan Dante föddes och det var en himla tur att det inte sammanföll, för man har numera kommit på att det inte alls är bra för nyfödingar att bli utsatta för smitta.

    Hoppas att Tove inte har alltför mycket klåda och att hon kryar på sig snart!
  8. 4
    Viggo hade vattkoppor bara någon vecka innan Dante föddes och det var en himla tur att det inte sammanföll, för man har numera kommit på att det inte alls är bra för nyfödingar att bli utsatta för smitta.

    Hoppas att Tove inte har alltför mycket klåda och att hon kryar på sig snart!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Oliver har inte haft vattkoppor men Lova har just nu. De har precis torkat och ska börja falla bort. Lova hade väligt lindrigt måste jag säga. Hoppas att det inte blir så mycket koppor.
  10. 5
    Oliver har inte haft vattkoppor men Lova har just nu. De har precis torkat och ska börja falla bort. Lova hade väligt lindrigt måste jag säga. Hoppas att det inte blir så mycket koppor.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Madde firade midsommar

    med vattenkoppor i år Lagom roligt kanske men skönt att ha de överstökat.
    Hon fick det på midsommarafton när vi var i stugan, så hon blev ompysslad av både mormor o morfar o g. mormor o en gamla moster.
    Hon hade mer ont av dem än någon av killarna haft, kliade väldans o lite feber.
  12. 6
    Madde firade midsommar med vattenkoppor i år Lagom roligt kanske men skönt att ha de överstökat.
    Hon fick det på midsommarafton när vi var i stugan, så hon blev ompysslad av både mormor o morfar o g. mormor o en gamla moster.
    Hon hade mer ont av dem än någon av killarna haft, kliade väldans o lite feber.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    inte vi. kommer kanske denna vinter då.
    stackars Tove. Krya på er!
  14. 7
    inte vi. kommer kanske denna vinter då.
    stackars Tove. Krya på er!
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8
    *slänger iväg lite kopp-virus* (IMT)
  16. 8
    *slänger iväg lite kopp-virus* (IMT)
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Segt kommer det att bli då storasyster inte haft det. Så det blir väl en vabbmånad ...efter den andra
  18. 9
    Segt kommer det att bli då storasyster inte haft det. Så det blir väl en vabbmånad ...efter den andra
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10
    Det är ju andra dagen nu och det verkar ha börjat klia mera nu. Får nog ge henne lite tavegyl till natten.
  20. 10
    Det är ju andra dagen nu och det verkar ha börjat klia mera nu. Får nog ge henne lite tavegyl till natten.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Jag räknad på ett ungefär idag, lite drygt 100 st kom jag upp till (nästan inga på benen). Och då tycker jag inte hon har så mycket som jag befarade, men de hinner ju komma några dagar till.
  22. 11
    Jag räknad på ett ungefär idag, lite drygt 100 st kom jag upp till (nästan inga på benen). Och då tycker jag inte hon har så mycket som jag befarade, men de hinner ju komma några dagar till.
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12
    Måste säga att Tove är ganska duktig på att inte riva hej vilt........vi har pratat lite med henne om att de kan bli infekterade och så om hon river sönder dem
  24. 12
    Måste säga att Tove är ganska duktig på att inte riva hej vilt........vi har pratat lite med henne om att de kan bli infekterade och så om hon river sönder dem
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Tack tack....vi har ju medvetet utsatt oss några gång och nu när Tove knappt varit på dagis så blir hon smittad......det är där det går och därför inte storasyster fått det.
  26. 13
    Tack tack....vi har ju medvetet utsatt oss några gång och nu när Tove knappt varit på dagis så blir hon smittad......det är där det går och därför inte storasyster fått det.
  27. Medlem sedan
    Jul 2004
    #14

    Vi!

    Ja eller barnen då, först ut var storasyster och sen fick lillasyster men alla kompisar kom med glass och nu är det i alla fall skönt att ha det överstökat!

    Mina fick det ganska lindrigt hoppas på samma tur för er!
  28. 14
    Vi! Ja eller barnen då, först ut var storasyster och sen fick lillasyster men alla kompisar kom med glass och nu är det i alla fall skönt att ha det överstökat!

    Mina fick det ganska lindrigt hoppas på samma tur för er!
  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #15
    Inga vattkoppor här tror vi i alla fall. Hur vi klarade oss för två år sen är en gåta eftersom hela dagiset hade vattkoppor + vi skulle flyga till Chile = alla odds emot oss. Skulle vilja ha det gjort oxå men inget har funkat hittills.
  30. 15
    Inga vattkoppor här tror vi i alla fall. Hur vi klarade oss för två år sen är en gåta eftersom hela dagiset hade vattkoppor + vi skulle flyga till Chile = alla odds emot oss. Skulle vilja ha det gjort oxå men inget har funkat hittills.
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    Elvira

    Hade vattkoppor under våren 2005, tror jag. Vet iallafall att hon hade börjat hos dagmamman och jag var gravid, så det bör ha varit då. Hon fick massor av koppor på kroppen, men inga i munnen eller så som tur var!
    Hon rev inte så mycket på sina koppor då, men några ärr i ansiktet blev det...
  32. 16
    Elvira Hade vattkoppor under våren 2005, tror jag. Vet iallafall att hon hade börjat hos dagmamman och jag var gravid, så det bör ha varit då. Hon fick massor av koppor på kroppen, men inga i munnen eller så som tur var!
    Hon rev inte så mycket på sina koppor då, men några ärr i ansiktet blev det...
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17

    Inga här heller

    men jag skulle gärna ta det nu medan jag är mammaledig med lillebror, men det har gått i 2 omgångar på dagis och hon har inte fått det ännu.
  34. 17
    Inga här heller men jag skulle gärna ta det nu medan jag är mammaledig med lillebror, men det har gått i 2 omgångar på dagis och hon har inte fått det ännu.
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18

    Madde klarade

    oxå av att inte klia sig fördärvad men de kliade väldans på henne, det märkte man, hon fick kämpa för att låta dem vara
  36. 18
    Madde klarade oxå av att inte klia sig fördärvad men de kliade väldans på henne, det märkte man, hon fick kämpa för att låta dem vara
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Inga vattkoppor här - jag har inte heller haft det någon gång, trots att min lillebror var som en prickig korv. När Carls kusin var lika prickig fick han träffa Carl ett par gånger, men han blev inte smittad ändå... Får väl hoppas att barnen inte hinner bli tonåringar innan de får vattkoppor!
  38. 19
    Inga vattkoppor här - jag har inte heller haft det någon gång, trots att min lillebror var som en prickig korv. När Carls kusin var lika prickig fick han träffa Carl ett par gånger, men han blev inte smittad ändå... Får väl hoppas att barnen inte hinner bli tonåringar innan de får vattkoppor!
  39. Medlem sedan
    Mar 2005
    #20
    Daniel

    hade vattkoppor förra vintern.
    Hela förra hösten & vintern var en enda lång sjukstuge-period med upprepade lunginflammationer, vattkoppor, magsjuka, och alla andra tänkbara virusinfektioner. Det blir ju ofta så när sjukdomarna får grepp om oss.
    Nu *peppar peppar* har vi än så länge klarat oss från div. infektioner som rasar i omgivningen.
  40. 20
    Daniel

    hade vattkoppor förra vintern.
    Hela förra hösten & vintern var en enda lång sjukstuge-period med upprepade lunginflammationer, vattkoppor, magsjuka, och alla andra tänkbara virusinfektioner. Det blir ju ofta så när sjukdomarna får grepp om oss.
    Nu *peppar peppar* har vi än så länge klarat oss från div. infektioner som rasar i omgivningen.

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor
    By Quintuz in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 20:10
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar