Inte gravid eller gravid?
Gravidsnack
  1. anonymt namn
    #1

    Inte gravid eller gravid?

    Hejsan...

    önskar få lite goda råd och synpunkter.

    Min mens är sen med 5 dagar, vilket den inte riktigt brukar vara...

    Har tagit 2 grav test. Det första tyckte jag visade två sträck, även om sträcken var längre ifrån varandra än vad som visades på bilder för gravtestet. Sedan 2 dagar senare har jag tagit ett till test vilket visade negatift...

    Vet inte vad jag ska tro.. Båda jag och min man skulle tyckta att det skulle vara väldigt mysigt med en växande mage.. Men det västa är ju att inte riktigt veta.

    Mina bröst är spänga och gör ont och i natt fick jag kissa säkert 3-4 gånger...

    Har bokat en tid för gyn på tisdag, så det är lång tid att undra.
    Några goda råd?

    /Helena
  2. 1
    Inte gravid eller gravid? Hejsan...

    önskar få lite goda råd och synpunkter.

    Min mens är sen med 5 dagar, vilket den inte riktigt brukar vara...

    Har tagit 2 grav test. Det första tyckte jag visade två sträck, även om sträcken var längre ifrån varandra än vad som visades på bilder för gravtestet. Sedan 2 dagar senare har jag tagit ett till test vilket visade negatift...

    Vet inte vad jag ska tro.. Båda jag och min man skulle tyckta att det skulle vara väldigt mysigt med en växande mage.. Men det västa är ju att inte riktigt veta.

    Mina bröst är spänga och gör ont och i natt fick jag kissa säkert 3-4 gånger...

    Har bokat en tid för gyn på tisdag, så det är lång tid att undra.
    Några goda råd?

    /Helena
  3. Anonym
    #2
    Hejsan!
    Jag har precis fått reda på att jag är gravid i v6 med mitt andra barn. Och då har jag gjort 2 tester under 5 veckor som inte visat nåt. Man kan ju börja undra hur tillförlitliga testerna är.
    Men jag var nästan 100 på att jag var garvid eftersom jag redan börjat må illa och lite ömma bröst.
    Så det kanske inte är helt omöjligt att du oxå är gravid =0)
  4. 2
    Hejsan!
    Jag har precis fått reda på att jag är gravid i v6 med mitt andra barn. Och då har jag gjort 2 tester under 5 veckor som inte visat nåt. Man kan ju börja undra hur tillförlitliga testerna är.
    Men jag var nästan 100 på att jag var garvid eftersom jag redan börjat må illa och lite ömma bröst.
    Så det kanske inte är helt omöjligt att du oxå är gravid =0)
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Tänkte bara fråga dig. När började ditt illamående?
    Är lite nyfiken eftersom jag inte passerat min beräknade mensdag ännu och mår redan lite illa och har ont i brösten ibland.
    Vi får se när jag ska köpa en test. Ska invänta om det kommer någon mens först!
  6. 3
    Tänkte bara fråga dig. När började ditt illamående?
    Är lite nyfiken eftersom jag inte passerat min beräknade mensdag ännu och mår redan lite illa och har ont i brösten ibland.
    Vi får se när jag ska köpa en test. Ska invänta om det kommer någon mens först!
  7. Anonym
    #4
    för typ 2 veckor sen. Det var likadant med mitt första barn, mådde illa mellan v4-12 då. Vissa dagar mådde jag så fruktansvärt dåligt. Men åt då postafen, åksjuketabletter. Och det funkade faktiskt. Sen hade jag en helt underbar graviditet. det var jättemysigt. har du barn innan?
  8. 4
    för typ 2 veckor sen. Det var likadant med mitt första barn, mådde illa mellan v4-12 då. Vissa dagar mådde jag så fruktansvärt dåligt. Men åt då postafen, åksjuketabletter. Och det funkade faktiskt. Sen hade jag en helt underbar graviditet. det var jättemysigt. har du barn innan?
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Mm. Jag har en dotter. Jag hade ingen aning om att jag var gravid med henne förrän jag kom på att "det var nog länge sedan jag hade mens nu".
    Jag hade också en underbar graviditet. Mådde inte illa en sekund mer än när jag hade magsjuka i v. 27 eller nått. Trodde jag skulle spy upp min lilla dotter.
    När du säger v4. Räknar du då från beräknade mensens första dag? KOmmer ju inte ihåg hur man räknar längre.!!
    /Anki
  10. 5
    Mm. Jag har en dotter. Jag hade ingen aning om att jag var gravid med henne förrän jag kom på att "det var nog länge sedan jag hade mens nu".
    Jag hade också en underbar graviditet. Mådde inte illa en sekund mer än när jag hade magsjuka i v. 27 eller nått. Trodde jag skulle spy upp min lilla dotter.
    När du säger v4. Räknar du då från beräknade mensens första dag? KOmmer ju inte ihåg hur man räknar längre.!!
    /Anki
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Kollade Familjeliv och enligt min ÄL så skulle jag vara i v 4 nu. 3V+ 5 dagar!
    Nu minns jag hur man räknade!
  12. 6
    Kollade Familjeliv och enligt min ÄL så skulle jag vara i v 4 nu. 3V+ 5 dagar!
    Nu minns jag hur man räknade!
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Hej jag tror vi har precis samma "problem" eller vad man nu ska kalla de.. har inte fått min mens ännu är 8dagar sen idag.

    Gjorde ett gravtest föra veckan på onsdagen. men de visade negativt. Men vad ska man tro?? eller så är de väl helt enkelt så att den är lite sen.

    Lite kul att vi väntar och skulle haft mens exakt samtidigt.

    kram Sarah
  14. 7
    Hej jag tror vi har precis samma "problem" eller vad man nu ska kalla de.. har inte fått min mens ännu är 8dagar sen idag.

    Gjorde ett gravtest föra veckan på onsdagen. men de visade negativt. Men vad ska man tro?? eller så är de väl helt enkelt så att den är lite sen.

    Lite kul att vi väntar och skulle haft mens exakt samtidigt.

    kram Sarah
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Ja så var det nog..

    Var hos läkaren idag och testade mig.. Det var posetift.
    Jag är också i vecka 6. Känns både läskigt och pirrigt på samma gång.

    Har redan en dotter på 5 år, men det var så länge sedan att detta känns som första gången också.

    har inte börjat må illa än, skönt. för förra gången kräktes jag i 3 månader och gick ner 6 kg. får hoppas att det är tvärtom denna gång.
  16. 8
    Ja så var det nog..

    Var hos läkaren idag och testade mig.. Det var posetift.
    Jag är också i vecka 6. Känns både läskigt och pirrigt på samma gång.

    Har redan en dotter på 5 år, men det var så länge sedan att detta känns som första gången också.

    har inte börjat må illa än, skönt. för förra gången kräktes jag i 3 månader och gick ner 6 kg. får hoppas att det är tvärtom denna gång.
  17. Anonym
    #9
    Oj va roligt, hoppas att du är gravid . Ja jag räknar från sista mensens första dag. Och då har jag brytdag på ons. Så nu på ons går jag in i v 7. Är så glad. Jag är nog riktigt fertil iaf. Tog sig på andra ägglossningen
  18. 9
    Oj va roligt, hoppas att du är gravid . Ja jag räknar från sista mensens första dag. Och då har jag brytdag på ons. Så nu på ons går jag in i v 7. Är så glad. Jag är nog riktigt fertil iaf. Tog sig på andra ägglossningen
  19. Anonym
    #10
    Va roligt, GRATTIS!
  20. 10
    Va roligt, GRATTIS!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    hehe ja visst.

    den skulle nog ha kommit runt den 11-12 nu.

    Du då? *Ler*
  22. 11
    hehe ja visst.

    den skulle nog ha kommit runt den 11-12 nu.

    Du då? *Ler*
  23. Anonym
    #12
    När blir det ankomst för eran bebis då? Enligt mina beräkningar ska våran komma runt 20 juli
  24. 12
    När blir det ankomst för eran bebis då? Enligt mina beräkningar ska våran komma runt 20 juli
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    alltså vet inte vad jag ska tror..
    börjar tro att jag har en längre menscykel, fick sent föra månaden också.. trodde jag var gravid då med...har inte gjort något test ännu... Vågar inte...!!!!
  26. 13
    alltså vet inte vad jag ska tror..
    börjar tro att jag har en längre menscykel, fick sent föra månaden också.. trodde jag var gravid då med...har inte gjort något test ännu... Vågar inte...!!!!

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  3. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
  4. Är jag gravid eller inte???
    By majma in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 15:10
  5. Gravid eller inte?
    By Kevins mamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 12:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar