På tal om Apotekarnes läsk!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    På tal om Apotekarnes läsk!

    Jag har alltid trott att det hette "apotekarnes" som apotekarnas liksom, gammalsvenska. Men häromdagen fick jag höra nån som sa "apotek-Arnes" som om han hette Apotek-Arne alltså. Har nån annan hört det? Vad heter det egentligen?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  2. 1
    På tal om Apotekarnes läsk! Jag har alltid trott att det hette "apotekarnes" som apotekarnas liksom, gammalsvenska. Men häromdagen fick jag höra nån som sa "apotek-Arnes" som om han hette Apotek-Arne alltså. Har nån annan hört det? Vad heter det egentligen?
  3. bambuu
    #2

    Flera apotekare gick ihop

    Apotekarnes historia
    Apotekarnes bildades då Stockholms apotekare gick ihop i Apotekarnes Mineralvattens AB den 2 maj 1874.
  4. 2
    Flera apotekare gick ihop Apotekarnes historia
    Apotekarnes bildades då Stockholms apotekare gick ihop i Apotekarnes Mineralvattens AB den 2 maj 1874.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Tack!

    Ingen Arne alltså.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Tack! Ingen Arne alltså.
  7. bambuu
    #4

    Hittar inget

  8. 4
    Hittar inget som pekar på det
    http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?p=1001126
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Haha! Jag trodde jag var ensam om att kalla det för Apotek-Arnes. Fast jag gör det bara skoj.
  10. 5
    Haha! Jag trodde jag var ensam om att kalla det för Apotek-Arnes. Fast jag gör det bara skoj.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Jaha...

    det kanske min kollega också gjorde då...sa det på skoj alltså.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  12. 6
    Jaha... det kanske min kollega också gjorde då...sa det på skoj alltså.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Å det är som när jag satt på tåget en dag och åker förbi Elanders som är ett tryckeri. Och en på sätet bakom utbrister till kamraten El Anders jisses vilken stor el affär : )
  14. 7
    Å det är som när jag satt på tåget en dag och åker förbi Elanders som är ett tryckeri. Och en på sätet bakom utbrister till kamraten El Anders jisses vilken stor el affär : )

Liknande trådar

  1. Gammal läsk?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 16:22
  2. Om ni dricker läsk..??
    By ♥Helena♥ in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 09:37
  3. 2 dl saft/läsk per dag
    By AnsoW in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:22
  4. LÄSK-pärmen
    By marie_70 in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 23:10
  5. Läsk?
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar