Vad är natron?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Vad är natron?

    Och var köper jag det? Tänkte baka pepparnötter och så ingick det i receptet och jag har aldrig hört talas om det.
  2. 1
    Vad är natron? Och var köper jag det? Tänkte baka pepparnötter och så ingick det i receptet och jag har aldrig hört talas om det.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det är natriumbikarbonat. Eller ett norsk recept för på norska heter bakpulver så vill jag minnas. Använd hur som helst bikarbonat eller bakpulver så får du jäseffekten, det är det viktiga.
  4. 2
    Det är natriumbikarbonat. Eller ett norsk recept för på norska heter bakpulver så vill jag minnas. Använd hur som helst bikarbonat eller bakpulver så får du jäseffekten, det är det viktiga.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Nej,natron betyder just bikarbonat på norska.
    Bakpulver heter bakepulver.
  6. 3
    Nej,natron betyder just bikarbonat på norska.
    Bakpulver heter bakepulver.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ok, jag blandar i hop det. Får väl skylla på att det var länge sedan jag talade norska.
  8. 4
    Ok, jag blandar i hop det. Får väl skylla på att det var länge sedan jag talade norska.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Oki, tack så mycket! Men är det samma sak på danska? För det är ett danskt recept jag har.
  10. 5
    Oki, tack så mycket! Men är det samma sak på danska? För det är ett danskt recept jag har.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Förvisso förstår jag danska mycket väl men har aldrig bakat på danska. Men jag ska leta bland mina böcker och ordlistor och se vad jag hittar.
  12. 6
    Förvisso förstår jag danska mycket väl men har aldrig bakat på danska. Men jag ska leta bland mina böcker och ordlistor och se vad jag hittar.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Jo, natron är bikarbonat på danska också.
  14. 7
    Jo, natron är bikarbonat på danska också.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Tack för hjälpen! Vad snällt :=)
  16. 8
    Tack för hjälpen! Vad snällt :=)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar