finns nu i mitt album (+ beskuret i avataren). Och går det så här lätt framöver att ta julkort är det ju lugnt... Jag har hela hösten sett framför mig tre små tomtenissar i stora bokskogen nära oss.
Men vädret har ju aldrig varit det rätta! Först var det för regnigt, sedan för kallt, sedan för mulet... Idag insåg jag att om två dagar är det pysselkväll med några andra mammor och då vill jag fixa julkorten. *Hmmm*
Så klockan 16 när det började skymma kom vi äntligen iväg, Emmy var supertrött och somnade på hallgolvet och jag tänkte att det här går _aldrig_ vägen! Men hör och häpna! Vi la upp en gosig fleecefilt på en sten och så ett lammskinn framför, Linus satt åt ena hållet med benen och Alva åt andra. Och så höll Linus i Emmy. "Titta på kameran" instruerade min man och gjorde grimaser för att pigga upp de småfrusna barnen. Fem foton senare stuvade vi i Emmy i hennes overall igen och storasyskonen drog på sig sina täckjackor. Sedan satte vi oss och fikade med glögg, äpplesaft och pepparkakor. En timma senare var vi hemma igen. Och ett av fotona blev helt OK, man får inte ha alltför höga förväntningar på julkort där tre barn är inblandade.
*kram*