8 dagar kvar... sen har jag 3
_0401 Januaribarn
  1. Mitzie...
    #1

    8 dagar kvar... sen har jag 3

    jaha, nu är det bara 8 dagar kvar, sen är jag trebarnsmamma... ojoj känns overkligt och konstigt! Killarna är spända och frågar varje dag nu hur många dagar det är kvar...

    Det jag är mest nervös över är hur det blir med RS... någon som vet hur det ser ut kring stockholm med smittan just nu?

    kramar på er!
  2. 1
    8 dagar kvar... sen har jag 3 jaha, nu är det bara 8 dagar kvar, sen är jag trebarnsmamma... ojoj känns overkligt och konstigt! Killarna är spända och frågar varje dag nu hur många dagar det är kvar...

    Det jag är mest nervös över är hur det blir med RS... någon som vet hur det ser ut kring stockholm med smittan just nu?

    kramar på er!
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Spännande!

    Blir det snitt då? eller är det til bf du räknar? Vet ni vem som bor därinne?
    Det är underbart att vara trebarnsmamma, det kan jag intyga
    Du får komma in sen och berätta hur dat har gått.
    Kram!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  4. 2
    Spännande! Blir det snitt då? eller är det til bf du räknar? Vet ni vem som bor därinne?
    Det är underbart att vara trebarnsmamma, det kan jag intyga
    Du får komma in sen och berätta hur dat har gått.
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Åååååhh vad spännande. Vet du redan om det är lillebror eller lillasyster som kommer? Eller blir det överraskning?

    Ang RS så vet jag inte. Har inte hört ngt speciellt. Förra året var det ju milt virus och då ska det vara en kraftigare denna säsong. Tror jag. Havanna fick RS mitt i sommaren då hon var lite mer än en månad. Så hur man än gör så kan man nog inte skydda sig helt.

    Kram tillbaka och rapportera in hur det har gått sedan!!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  6. 3
    Åååååhh vad spännande. Vet du redan om det är lillebror eller lillasyster som kommer? Eller blir det överraskning?

    Ang RS så vet jag inte. Har inte hört ngt speciellt. Förra året var det ju milt virus och då ska det vara en kraftigare denna säsong. Tror jag. Havanna fick RS mitt i sommaren då hon var lite mer än en månad. Så hur man än gör så kan man nog inte skydda sig helt.

    Kram tillbaka och rapportera in hur det har gått sedan!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Hur gick det med ditt prov?
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  8. 4
    Hur gick det med ditt prov?
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Det

    visade inga förändringar dvs bra. Den mesta oron har släppt men jag undrar ju fortfarande varför jag fick dålig prognos, ett av blodvärdena var ju avvikande.
    Men det ska nog gå bra, nu känner jag ju även lite rörelser där inne!!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Det visade inga förändringar dvs bra. Den mesta oron har släppt men jag undrar ju fortfarande varför jag fick dålig prognos, ett av blodvärdena var ju avvikande.
    Men det ska nog gå bra, nu känner jag ju även lite rörelser där inne!!
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Alltså de där nupp och kub-testerna. Jag undrar om de inte gör mer skada än nytta egentligen. Idén är att de ska dra ned antalet FVP/MKP genom att man via en riskbedömning gallrar bort en stor andel graviditeter. Jag tror att det funkar precis tvärtom. Fler väljer att göra testerna eftersom de är riskfria. Jag tror att det då totalt sätt blir en större andel kvinnor som väljer att gå vidare med provtagning och att ännu fler får sin graviditet förstörd av oro inför vad som eventuellt komma skall.

    Jag visste att jag hade en förhöjd risk att få ett barn med avvikelse- Det i kombination med Victorias problem gjorde att beslutet om FVP redan var fattat innan jag ens blev gravid. Om man nu kan använda uttrycket i de här sammanhangen så var det skönt att inte dividera fram och tillbaka. Jag blev erbjuden ultraljudsdiagnostik till att börja med men vi valde att gå direkt på provtagning.

    Skönt att det rullar på. Jösses Jost. 5 stycken HÄRLIGT!!!!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  12. 6
    Alltså de där nupp och kub-testerna. Jag undrar om de inte gör mer skada än nytta egentligen. Idén är att de ska dra ned antalet FVP/MKP genom att man via en riskbedömning gallrar bort en stor andel graviditeter. Jag tror att det funkar precis tvärtom. Fler väljer att göra testerna eftersom de är riskfria. Jag tror att det då totalt sätt blir en större andel kvinnor som väljer att gå vidare med provtagning och att ännu fler får sin graviditet förstörd av oro inför vad som eventuellt komma skall.

    Jag visste att jag hade en förhöjd risk att få ett barn med avvikelse- Det i kombination med Victorias problem gjorde att beslutet om FVP redan var fattat innan jag ens blev gravid. Om man nu kan använda uttrycket i de här sammanhangen så var det skönt att inte dividera fram och tillbaka. Jag blev erbjuden ultraljudsdiagnostik till att börja med men vi valde att gå direkt på provtagning.

    Skönt att det rullar på. Jösses Jost. 5 stycken HÄRLIGT!!!!
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Jo i

    vissa fall kan det nog oroa mer. Men hade jag fått bara något bättre resultat än det värdet som är uppsatt som normalt för min ålder så hade jag inte gjort FVP. Tror nog att de som får bra resultat och kanske innan var inställda PÅ FVP avstår... Men hur det blir får nog framtiden och statistiken FVP sattes på prov och ändrades på mkt kort tid.

    I dag fick jag min Doppler...så nu känner jag mej trygg med att alltid kunna lyssna på bebishjärtat!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  14. 7
    Jo i vissa fall kan det nog oroa mer. Men hade jag fått bara något bättre resultat än det värdet som är uppsatt som normalt för min ålder så hade jag inte gjort FVP. Tror nog att de som får bra resultat och kanske innan var inställda PÅ FVP avstår... Men hur det blir får nog framtiden och statistiken FVP sattes på prov och ändrades på mkt kort tid.

    I dag fick jag min Doppler...så nu känner jag mej trygg med att alltid kunna lyssna på bebishjärtat!
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    skulle stå såhär...

    Min syn på FVP sattes på prov och ändrades på mkt kort tid.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  16. 8
    skulle stå såhär... Min syn på FVP sattes på prov och ändrades på mkt kort tid.

Liknande trådar

  1. 60 dagar kvar!!
    By sofie4fot in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 18:28
  2. 35 dagar kvar!!!!!!!!!!!
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 16:10
  3. Ca. 45 dagar kvar!
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 13:30
  4. 40 dagar kvar..
    By pinja in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 15:11
  5. Hur många dagar kvar? jag 100 dagar
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar