julklappsaklender
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    julklappsaklender

    Är det någon som gör det till sina barn?

    jag har alltid fått, ja tills jag blev nio kanske. Och nu tyckte jag det skulle bli sjuktroligt att göra en till Love! Men syrran min hann före! Och bara just därfår så har jag MASSA ideer på vad man kan kägga i de 24 små paketen så jag tänkte att nån här kanske behöver hjälp...

    Jag tänkte ett man kunde ha:
    strumpor
    vantar (en i varje paket förstås )
    briotåg delar
    duplo delar
    liten bil
    litet tåg kanske med vagnar, ett i varje paket?!
    napp
    såpbubblor
    mjukisnalle i miniatyr
    kritor
    ett pyttelitet block
    vant-hållar-klämmor-a-la-80-tal
    köksredskap i miniatyr
    Små cornflakes eller russinpaket till lördagarna

    Kanske är det så lätt att komma på saker när man sen inte behöver ut o leta och sen spendera pengar på dem??? Ja ja kanske inspirerar jag någon?
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  2. 1
    julklappsaklender Är det någon som gör det till sina barn?

    jag har alltid fått, ja tills jag blev nio kanske. Och nu tyckte jag det skulle bli sjuktroligt att göra en till Love! Men syrran min hann före! Och bara just därfår så har jag MASSA ideer på vad man kan kägga i de 24 små paketen så jag tänkte att nån här kanske behöver hjälp...

    Jag tänkte ett man kunde ha:
    strumpor
    vantar (en i varje paket förstås )
    briotåg delar
    duplo delar
    liten bil
    litet tåg kanske med vagnar, ett i varje paket?!
    napp
    såpbubblor
    mjukisnalle i miniatyr
    kritor
    ett pyttelitet block
    vant-hållar-klämmor-a-la-80-tal
    köksredskap i miniatyr
    Små cornflakes eller russinpaket till lördagarna

    Kanske är det så lätt att komma på saker när man sen inte behöver ut o leta och sen spendera pengar på dem??? Ja ja kanske inspirerar jag någon?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Inte i år

    Tids nog kommer nog Jennie komma på att det finns sådant men så länge jag klarar mig så orkar jag bara inte.

    Jennie ska få en chokladkalender som hon får ha på sitt rum. Pontus får ingenting.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Inte i år Tids nog kommer nog Jennie komma på att det finns sådant men så länge jag klarar mig så orkar jag bara inte.

    Jennie ska få en chokladkalender som hon får ha på sitt rum. Pontus får ingenting.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Näpp

    här blir det inget sån´t. Stora tjejen har tjatat och vi har en paketkalender hemma som "bara" behöver fyllas med grejer, men jag vet inte. Det blir så mycket småskit, lixom...

    Känns som att Alva inte riktigt fattar läget gällande detta, så om några år när hon blivit större kanske båda får. Som det är nu får Wilma en chokladkalender. Alva får lixom Idas Pontus ingenting. Orättvis värld. Fast hon älskar ju godis, så en och annan chokladbit lär storesyrran få dela med sig om kalendern öppnas under Alvas vakentid
  6. 3
    Näpp här blir det inget sån´t. Stora tjejen har tjatat och vi har en paketkalender hemma som "bara" behöver fyllas med grejer, men jag vet inte. Det blir så mycket småskit, lixom...

    Känns som att Alva inte riktigt fattar läget gällande detta, så om några år när hon blivit större kanske båda får. Som det är nu får Wilma en chokladkalender. Alva får lixom Idas Pontus ingenting. Orättvis värld. Fast hon älskar ju godis, så en och annan chokladbit lär storesyrran få dela med sig om kalendern öppnas under Alvas vakentid
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Inte här heller .. tror Gabriel har mer förstående av detta tids nog men så länge man inte behöver så slipper jag gärna..Gav emelie den sista förra året å nu är hon så stor.. så.... gabriel får vänta kanske som tidigast nästa Jul .. men tack för tipset..kramis
  8. 4
    Inte här heller .. tror Gabriel har mer förstående av detta tids nog men så länge man inte behöver så slipper jag gärna..Gav emelie den sista förra året å nu är hon så stor.. så.... gabriel får vänta kanske som tidigast nästa Jul .. men tack för tipset..kramis
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    jag orkar inte det skulle bli 48 paket för får stora E måste ju lilla e också få dom har varsinn chokladkalender och sedan får dom paket vid frukosten på advent istället.

    elvira har fått två år irad men fy vilket jobb.....
  10. 5
    jag orkar inte det skulle bli 48 paket för får stora E måste ju lilla e också få dom har varsinn chokladkalender och sedan får dom paket vid frukosten på advent istället.

    elvira har fått två år irad men fy vilket jobb.....
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Vi har haft adventspaket. alltså ett i veckan hänger jag upp på en jättefin tygbonad som Gustav fick sin första jul. Han har fått paket i den sedan han var 2, men nu lär det väl bli ett paket till Lina där också, kan ju inte vara orättvist.
    Det brukar bli kritor och block, någon ny pepparkaksform lagom till andra advent, alltid något att hänga i julgranen sista gången och sen nåt annat smått och gott emellen. Det blir alltså 4 små paket. Ett varje söndag.
    Så gör vi och det har kännts lagom.
    Kram till alla
  12. 6
    Vi har haft adventspaket. alltså ett i veckan hänger jag upp på en jättefin tygbonad som Gustav fick sin första jul. Han har fått paket i den sedan han var 2, men nu lär det väl bli ett paket till Lina där också, kan ju inte vara orättvist.
    Det brukar bli kritor och block, någon ny pepparkaksform lagom till andra advent, alltid något att hänga i julgranen sista gången och sen nåt annat smått och gott emellen. Det blir alltså 4 små paket. Ett varje söndag.
    Så gör vi och det har kännts lagom.
    Kram till alla
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Till de stora barnen, ja, sedan förra året. Har inte en kalender, utan "tomtenissarna" lämnar paket på barnens kuddar medan de är på dagis (eller på helgen så låtsas jag att nissarna ringer på dörren efter att de lämnat paketen och smitit .
    Jag tycker Folke känns för liten, helt ärligt. Harn får vackert vänta till nästa jul då han är 2,5 år.
  14. 7
    Till de stora barnen, ja, sedan förra året. Har inte en kalender, utan "tomtenissarna" lämnar paket på barnens kuddar medan de är på dagis (eller på helgen så låtsas jag att nissarna ringer på dörren efter att de lämnat paketen och smitit .
    Jag tycker Folke känns för liten, helt ärligt. Harn får vackert vänta till nästa jul då han är 2,5 år.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Åh, tack vilket bra förslag....Rut sklulle ALDRIG låta en kalender vara ifred....men små tontenisse paket!:-)

    och tack Fluffyn för inspirationen!!
  16. 8
    Åh, tack vilket bra förslag....Rut sklulle ALDRIG låta en kalender vara ifred....men små tontenisse paket!:-)

    och tack Fluffyn för inspirationen!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Hade tänkt ha en julklappskalender men kunde inte riktigt komma på vettiga saker att ha i - men nu vet jag Tack så mycket för de bra förslagen.
  18. 9
    Hade tänkt ha en julklappskalender men kunde inte riktigt komma på vettiga saker att ha i - men nu vet jag Tack så mycket för de bra förslagen.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Själv har jag "bara" haft chokladkalender men farmor har gjort till Thilde sen hon var tre. Och nu iår ska Neah få sin första. Jag fick idén till Neahs från Annie med Ebba - om jag inte minns fel så fick hon förra året en kalender som innehöll enbart bitar (duplo?) och ungefär samma stuk ska Neah få i år.

    Jag har ingen aning vad farmor har stoppat i paketen, så det ska bli spännande. Hon hade inte hunnit fixa nån kalender, (syr själv) så Neahs paket ligger i en korg - jättesött! Men jag antar att det är svårt att få det att stå framme utan att nån ger sej på alla paketen på en gång *hehe*
  20. 10
    Själv har jag "bara" haft chokladkalender men farmor har gjort till Thilde sen hon var tre. Och nu iår ska Neah få sin första. Jag fick idén till Neahs från Annie med Ebba - om jag inte minns fel så fick hon förra året en kalender som innehöll enbart bitar (duplo?) och ungefär samma stuk ska Neah få i år.

    Jag har ingen aning vad farmor har stoppat i paketen, så det ska bli spännande. Hon hade inte hunnit fixa nån kalender, (syr själv) så Neahs paket ligger i en korg - jättesött! Men jag antar att det är svårt att få det att stå framme utan att nån ger sej på alla paketen på en gång *hehe*
  21. Medlem sedan
    Nov 2005
    #11
    Ja visst e det kul! Jag tycker det är minnst lika spännande själv! Älskar ju paket! Och tom om jag slagit in dom själv!
  22. 11
    Ja visst e det kul! Jag tycker det är minnst lika spännande själv! Älskar ju paket! Och tom om jag slagit in dom själv!
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #12
    Nä dom dööör nog inte om dom blir utan kalender
  24. 12
    Nä dom dööör nog inte om dom blir utan kalender
  25. Medlem sedan
    Nov 2005
    #13
    SLIPPER???? Paket som är sååååååååå roligt!!!
  26. 13
    SLIPPER???? Paket som är sååååååååå roligt!!!
  27. Medlem sedan
    Nov 2005
    #14
    Åh adventspaket! Gullit!
  28. 14
    Åh adventspaket! Gullit!
  29. Medlem sedan
    Nov 2005
    #15
    Ja det låter mysigt!
  30. 15
    Ja det låter mysigt!
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16

    ; )

    Det är lite skillnad med första och andra barnet, lixom. När Wilma kom jade man ju inga barngrejer alls, och man hade lite mer tid...

    En del fixar man ju och donar för sin egen skull me...
  32. 16
    ; ) Det är lite skillnad med första och andra barnet, lixom. När Wilma kom jade man ju inga barngrejer alls, och man hade lite mer tid...

    En del fixar man ju och donar för sin egen skull me...
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Hemmagjorda adventskalendrar har jag slutat med. Den sista gången jag hade sådan var när 4. barnet var litet - då satt jag och packade in 96 små paket för adventskalendern och lovade mig själv att det var sista året

    Nu blir det chockladkalender till de som äter godis (pojkarna gör inte det) sedan funderar jag på om mellanbarnen på snart 9, snart 7 och 3,5 skall få var sin playmobilkalender, de har vi haft några år ibland och de är poppis här hemma. Det har i år kommit 3 nya varianter som ser roliga ut. Amy kommer dock inte att få.

    De senaste åren har vi kört med chockladkalendrar och sedan adventspaket - varje söndag har alla fått ett litet paket (max 50 kr till var, oftast mindre) Så blir det lite stämning i alla fall
  34. 17
    Hemmagjorda adventskalendrar har jag slutat med. Den sista gången jag hade sådan var när 4. barnet var litet - då satt jag och packade in 96 små paket för adventskalendern och lovade mig själv att det var sista året

    Nu blir det chockladkalender till de som äter godis (pojkarna gör inte det) sedan funderar jag på om mellanbarnen på snart 9, snart 7 och 3,5 skall få var sin playmobilkalender, de har vi haft några år ibland och de är poppis här hemma. Det har i år kommit 3 nya varianter som ser roliga ut. Amy kommer dock inte att få.

    De senaste åren har vi kört med chockladkalendrar och sedan adventspaket - varje söndag har alla fått ett litet paket (max 50 kr till var, oftast mindre) Så blir det lite stämning i alla fall
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar