Inte så sprattliga ben!!!
Höftluxationer
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Inte så sprattliga ben!!!

    Hallo där ute! Är en mamma med en lite dotter på 5 månader som undrar lite över andras erfarenhet vid höftledsluxation. Min lilla tös fick en vanRosen skena innanvi åkte hem från BB. Detta hade hon i 6 veckor och fick sedan en Frejkakudde i 6 veckor. Ni som har kommit i kontakt med detta vet då att benens rörlighet blir ganska begränsad.
    Det jag undrar över är hur ni upplevde era barns benmotorik då skenan/kudden avlägsnades helt.
    Då jag ser min dotter tillsammans med andra jämnåriga barn så upplever jag att de sprattlar mer med sina ben. Det är som att hon är lite efter vad det gäller benmotoriken samt att hon gärna rör båda benen samtidigt.
    Hur var det för era barn?
  2. 1
    Inte så sprattliga ben!!! Hallo där ute! Är en mamma med en lite dotter på 5 månader som undrar lite över andras erfarenhet vid höftledsluxation. Min lilla tös fick en vanRosen skena innanvi åkte hem från BB. Detta hade hon i 6 veckor och fick sedan en Frejkakudde i 6 veckor. Ni som har kommit i kontakt med detta vet då att benens rörlighet blir ganska begränsad.
    Det jag undrar över är hur ni upplevde era barns benmotorik då skenan/kudden avlägsnades helt.
    Då jag ser min dotter tillsammans med andra jämnåriga barn så upplever jag att de sprattlar mer med sina ben. Det är som att hon är lite efter vad det gäller benmotoriken samt att hon gärna rör båda benen samtidigt.
    Hur var det för era barn?
  3. skenbarn
    #2
    Jag vill minnas att min dotter var stillsammare än andra barn i benen en tid efter att skenan tagits bort, men bara någon vecka eller så. Hon lärde sig gå tidigt. Tror nog inte att du behöver bekymra dig, men kolla med läkare om du känner oro.
  4. 2
    Jag vill minnas att min dotter var stillsammare än andra barn i benen en tid efter att skenan tagits bort, men bara någon vecka eller så. Hon lärde sig gå tidigt. Tror nog inte att du behöver bekymra dig, men kolla med läkare om du känner oro.

Liknande trådar

  1. Inte några långa pass idag inte
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 20:59
  2. Jag vill inte snacka skit, absolut inte
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 13:37
  3. Brittan SJUNGER inte LIVE, OK eller inte
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 20:59
  4. Nej, vill inte, hoppas inte, får inte
    By Es mamma in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 22:27
  5. Kryper inte, står inte, går inte, MEN...
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar