Flytande tvättmedel...
Småbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Flytande tvättmedel...

    Känns som jag har en väldigt dum fråga kanske men igår var min man och handlade tvättmedel och kom hem med flytande sådant. Jag har aldrig använt mig av det så jag vet inte hur man gör???? Måste man ha en boll till det inne i maskinen eller kan man hälla lite i stora tvättfacket där man häller pulver annars?

    Använder man sköljmedel som vanligt?
  2. 1
    Flytande tvättmedel... Känns som jag har en väldigt dum fråga kanske men igår var min man och handlade tvättmedel och kom hem med flytande sådant. Jag har aldrig använt mig av det så jag vet inte hur man gör???? Måste man ha en boll till det inne i maskinen eller kan man hälla lite i stora tvättfacket där man häller pulver annars?

    Använder man sköljmedel som vanligt?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Vi använder alltid flytande tvättmedel, Grumme tvättsåpa för att vara exakt. Vi använder oftast en boll inne i maskinen, men det går bra att hälla i tvättmedelsfacket också. Vi har en liten kant, som följde med maskinen, som man stoppar i facket när det ska vara flytande tvättmedel där, så att det inte ska rinna ut på en gång.

    Vad gäller sköljmedel så kan jag inte svara, eftersom vi inte använder sånt pga allergier.
  4. 2
    Vi använder alltid flytande tvättmedel, Grumme tvättsåpa för att vara exakt. Vi använder oftast en boll inne i maskinen, men det går bra att hälla i tvättmedelsfacket också. Vi har en liten kant, som följde med maskinen, som man stoppar i facket när det ska vara flytande tvättmedel där, så att det inte ska rinna ut på en gång.

    Vad gäller sköljmedel så kan jag inte svara, eftersom vi inte använder sånt pga allergier.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Vi har

    bara flytande tvättmedel och har en boll i maskinen med tvättmedlet i. Men det går att hälla i tvättmedelsfacket också. Vi använder aldrig sköljmedel för allergi, men det går att använda i kombination med flytande tvättmedel. Min mamma har det ibland.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  6. 3
    Vi har bara flytande tvättmedel och har en boll i maskinen med tvättmedlet i. Men det går att hälla i tvättmedelsfacket också. Vi använder aldrig sköljmedel för allergi, men det går att använda i kombination med flytande tvättmedel. Min mamma har det ibland.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Använder alltid flytande..

    ..tvättmedel och häller det i facket precis som vanligt. Tvättbollen som medföljer använde jag bara i början, går precis lika bra att hålla direkt i facket
  8. 4
    Använder alltid flytande.. ..tvättmedel och häller det i facket precis som vanligt. Tvättbollen som medföljer använde jag bara i början, går precis lika bra att hålla direkt i facket
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Alltid flytande

    eftersom rören kalkar så lätt igen här i Skåne och då behöver man inte pulver som fastnar också.

    Du kan hälla en kapsyl tvättmedlesfacket och använda sköljmedel som vanligt.
  10. 5
    Alltid flytande eftersom rören kalkar så lätt igen här i Skåne och då behöver man inte pulver som fastnar också.

    Du kan hälla en kapsyl tvättmedlesfacket och använda sköljmedel som vanligt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Häller direkt i maskinen (trumman) på kläderna eftersom jag tyckter att det skramlar så mycket med platsbollen i. Fungerar utmärkt.
  12. 6
    Häller direkt i maskinen (trumman) på kläderna eftersom jag tyckter att det skramlar så mycket med platsbollen i. Fungerar utmärkt.

Liknande trådar

  1. Flytande tvättmedel
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 22:16
  2. Pulver/flytande tvättmedel?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 07:15
  3. Flytande tvättmedel?
    By Svammelmamma in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 10:47
  4. tvättmedel
    By Susanne med 3 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 12:05
  5. Flytande tvättmedel?
    By mallimell+3 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 07:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar