Tebaks från bröstundersökning
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Tebaks från bröstundersökning

    Jag var hos läkaren i förmiddags för en undersökning eftersom jag är öm i högra bröstet sen ca två veckor. Jag har inte känt någon svullnad eller knöl och ser inget blåmärke men det ömmar, dock inte regelbundet.

    Läkaren kände, tittade och jämförde brösten men kände ingen knöl eller såg något avvikande. Hon skrev en remiss till mammografi för en undersökning för att utesluta alla eventualiteter. Man får svar direkt i anslutning till mammografin och ser de något misstänkt gör de ett ultraljud och en punktion (man sticker med nål o tar vätska) varpå svar ges inom en vecka.

    Känns bra att få göra mammografi, jag känner mig inte särskilt orolig men det är ändå en liten krypande olustkänsla så det är skönt att få bekräftat att allt förhoppningsvis är ok.
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  2. 1
    Tebaks från bröstundersökning Jag var hos läkaren i förmiddags för en undersökning eftersom jag är öm i högra bröstet sen ca två veckor. Jag har inte känt någon svullnad eller knöl och ser inget blåmärke men det ömmar, dock inte regelbundet.

    Läkaren kände, tittade och jämförde brösten men kände ingen knöl eller såg något avvikande. Hon skrev en remiss till mammografi för en undersökning för att utesluta alla eventualiteter. Man får svar direkt i anslutning till mammografin och ser de något misstänkt gör de ett ultraljud och en punktion (man sticker med nål o tar vätska) varpå svar ges inom en vecka.

    Känns bra att få göra mammografi, jag känner mig inte särskilt orolig men det är ändå en liten krypande olustkänsla så det är skönt att få bekräftat att allt förhoppningsvis är ok.
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2
    Skönt att läkaren inte kände något heller. Det är säkert ingenting, men det är ju alltid bättre att kolal upp det ordentligt.
  4. 2
    Skönt att läkaren inte kände något heller. Det är säkert ingenting, men det är ju alltid bättre att kolal upp det ordentligt.
  5. ÅJ67 m 3 kidz
    #3
    Skönt att de tog det på allvar, hoppas att det inte är något allvarligt.
  6. 3
    Skönt att de tog det på allvar, hoppas att det inte är något allvarligt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Bra att du kollar upp det!
  8. 4
    Bra att du kollar upp det!
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Skönt att allt gick bra och att de låter dig bli ordentligt undersökt.Jag hade sådär för flera år sen och var minst sagt övertygad att jag hade fått cancer men alla farligheter uteslöts och sen konstaterade läkarna att jag hade fått en inflammation i bröstbrosket så jag fick antiinflammatoriskt!
  10. 5
    Skönt att allt gick bra och att de låter dig bli ordentligt undersökt.Jag hade sådär för flera år sen och var minst sagt övertygad att jag hade fått cancer men alla farligheter uteslöts och sen konstaterade läkarna att jag hade fått en inflammation i bröstbrosket så jag fick antiinflammatoriskt!

Liknande trådar

  1. Tebaks från doktorn
    By Paxelle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2022-06-07, 22:44
  2. Tebaks!
    By ms_skywalker in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 09:58
  3. Tebaks från semestern! Glada nyheter!
    By AnnaHelena70 in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 21:37
  4. Nu e ja tebaks från shoppingen
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 23:17
  5. Tebaks från fjällen
    By ViktoriaFE in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 07:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar