Long time no seen...
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Long time no seen...

    I går ringde "min" psykolog från affektiva mottagningen och berättade att hon skulle gå på mammaledighet och därför undrade hon om jag fortfarande ville stå på prioriteringsplats(dvs att jag får komma så fort jag ringer) och isf träffa hennes efterträdare. Jag kände faktiskt att jag INTE behövde det längre. Jag är FRISK, även om jag kommer ha mina svackor så tror jag att det är inom ramen av normalt. Samtidigt blir jag LIVRÄDD, tänk om jag åker ner i det svarta hålet igen och behöver hjälp. Kommer jag då hamna i kläm som sist? Tror inte det faktiskt, eller hoppas iaf, räcker nog med att de läser min journal för att förstå allvaret.

    Jag är alltså vad man anser frisk nu efter mitt besök i helvetet. Flyttar till en jättefin nyrenoverad lägenhet på onsdag. Första egna lägenheten sen kollapsen. Kan verkligen säga att jag och även barnet längtar.... Få stå på helt egna ben igen...
    Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
  2. 1
    Long time no seen... I går ringde "min" psykolog från affektiva mottagningen och berättade att hon skulle gå på mammaledighet och därför undrade hon om jag fortfarande ville stå på prioriteringsplats(dvs att jag får komma så fort jag ringer) och isf träffa hennes efterträdare. Jag kände faktiskt att jag INTE behövde det längre. Jag är FRISK, även om jag kommer ha mina svackor så tror jag att det är inom ramen av normalt. Samtidigt blir jag LIVRÄDD, tänk om jag åker ner i det svarta hålet igen och behöver hjälp. Kommer jag då hamna i kläm som sist? Tror inte det faktiskt, eller hoppas iaf, räcker nog med att de läser min journal för att förstå allvaret.

    Jag är alltså vad man anser frisk nu efter mitt besök i helvetet. Flyttar till en jättefin nyrenoverad lägenhet på onsdag. Första egna lägenheten sen kollapsen. Kan verkligen säga att jag och även barnet längtar.... Få stå på helt egna ben igen...
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Skönt att du känner att du inte är i svartaste svarta längre och att du faktiskt klarar en hel del. Synd att din kontakt ska ha mammaledigt men det verkar som det inte är så akut längra så att du skulle klara av att inte stå på listan längre.

    Klart du är rädd att det ska bli så igen men om du bara tar det lugnt så kommer nog den nya lägenheten och ditt "nya" liv, bli bra.

    Kanske inte topp varje dag, det är det sällan, men överkomligt.

    Hoppas du och barnet kommer att trivas i lägenheten....är det samma område eller är det nytt det också?
    Mamz
  4. 2
    Skönt att du känner att du inte är i svartaste svarta längre och att du faktiskt klarar en hel del. Synd att din kontakt ska ha mammaledigt men det verkar som det inte är så akut längra så att du skulle klara av att inte stå på listan längre.

    Klart du är rädd att det ska bli så igen men om du bara tar det lugnt så kommer nog den nya lägenheten och ditt "nya" liv, bli bra.

    Kanske inte topp varje dag, det är det sällan, men överkomligt.

    Hoppas du och barnet kommer att trivas i lägenheten....är det samma område eller är det nytt det också?
    Mamz
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Härligt att du känner dig så stark, och skönt för dig med egen lägenhet för dig och sonen.

    Ska själv börja avsluta min kontakt på affektiva nästa år, känns både bra och jobbigt....ja, du förstår säkert.

    Och dom svart hålen och svackorna skall vi hålla långt långt borta!!

    kram kram
  6. 3
    Härligt att du känner dig så stark, och skönt för dig med egen lägenhet för dig och sonen.

    Ska själv börja avsluta min kontakt på affektiva nästa år, känns både bra och jobbigt....ja, du förstår säkert.

    Och dom svart hålen och svackorna skall vi hålla långt långt borta!!

    kram kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Skönt!

    Bra att du mår bättre. Jag har förstått det men inte att du mår så här bra. Det kommer alltid att kännas skrämmande att lita på sig själv, man kommer alltid vara rädd för att åka ner igen, men nu har vi verktygen för att stoppa fallet.

    Kram och lycka till!
  8. 4
    Skönt!

    Bra att du mår bättre. Jag har förstått det men inte att du mår så här bra. Det kommer alltid att kännas skrämmande att lita på sig själv, man kommer alltid vara rädd för att åka ner igen, men nu har vi verktygen för att stoppa fallet.

    Kram och lycka till!

Liknande trådar

  1. Long time no see!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 20:52
  2. Long time no see...
    By Apollonia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 15:16
  3. long time
    By MoaMatti in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 19:19
  4. Long time, no see
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 21:44
  5. Long time no see...
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar